ارائه طرح اصلاح ساختار بودجه کشور در جلسه سران قوا

به گزارش وبلاگ نفس، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: طرح اصلاح ساختاری نظام بودجه شنبه در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد و به عنوان مسئول بودجه کشور در کنار دریافت ها به پرداخت ها نیز توجه خواهیم داشت.

ارائه طرح اصلاح ساختار بودجه کشور در جلسه سران قوا

به گزارش وبلاگ نفس، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه وبودجه امروز در بازدید از شرکت ویتانا و افتتاح فاز یک این شرکت در شهرک کاسپین قزوین اظهار کرد: حضور من در این واحد جهت تقدیر و تشکر از زحمات صنعتگران بوده است، ما از کودکی با نام این شرکت مأنوس بوده ایم و آرزو می کنم در آینده نه چندان دور شاهد افتتاح فازهای بعدی آن را باشیم.

وی ادامه داد: برای تشکر اقدام عملی نیز باید انجام شود، یک مطالبه در رابطه با نوع مسافت معافیت مالیاتی تعریف شده وجود دارد که مسافت هوایی مطرح شده در جهت صیانت از محیط زیست است.

وی ادامه داد: در حال حاضر کشور در شرایط ویژه ای واقع شده است و بعد از قطع وابستگی نفت، مالیات، درآمد بعدی محسوب می شود.

نوبخت اعلام کرد: طرح اصلاح ساختاری نظام بودجه شنبه در جلسه سران قوا مطرح خواهد شد و به عنوان مسئول بودجه کشور در کنار دریافت ها به پرداخت ها نیز توجه خواهیم داشت.

وی بیان نمود: اگر نفت را از اقتصاد خارج کنیم باید بر مالیات تمرکز کرد؛ با توجه به حساسیت امر موضوع معافیت مالیاتی شهرک کاسپین را پیگیری نموده و تولیدکنندگان را در جریان امر قرار خواهم داد.

در این بازدید محمدرضا فخرالدینی رئیس هیئت مدیره شرکت ویتانا اظهار کرد: این شرکت در 1332 توسط دکتر تهرانچی به عنوان اولین بیسکویت صنعتی ایران در کیلومتر هفت جاده قدیم در زمینی به متراژ 50 هزار مترمربع با 12 خط تولید با 1200 نفر کارگر قبل از انقلاب آغاز به کار کرد.

وی ادامه داد: 25 سال است که در صنعت شیرینی و شکلات فعالیت دارم و کار دولتی ننموده ام و درد افراد دولتی را نمی دانم و این واحد تولیدی را در سال 87 بعد از دو سال تعطیلی از طریق بورس خریداری کردم.

فخرالدینی شرح داد: این شرکت در میان 180 شرکت حاضر در بورس ازجمله پربازده ترین هاست؛ سه فاز دیگر برای این شرکت طراحی شده است که شامل کارخانه شکلات و غذای کودک خواهد بود.

وی اضافه نمود: این شرکت در حال حاضر 1200 نیرو دارد که 500 نفر در بخش بازرگانی و 700 نفر در بخش تولید هستند که تلاش می شود با راه اندازی فازهای دیگر این تعداد به 1850 نفر برسد.

رئیس هیئت مدیره شرکت گفت: سالیانه 30 میلیارد تومان ارزش اضافه نموده و عملکرد پرداخت می کنیم و شهرک کاسپین را به منظور معافیت مالیاتی انتخاب کردیم، اما با مصوبه 120 کیلومتری هوایی دولت، مشمول مالیات می شویم چرا که ازلحاظ هوایی با تهران 118 کیلومتر فاصله داریم.

وی اعلام کرد: صنعتگر امروز دغدغه های بسیاری ازجمله تأمین مواد اولیه، اشتغال و صادرات دارد و دیگر نیاز نیست برایش دغدغه اضافه ایجاد کرد.

این تولیدکننده با اشاره بر اینکه شرکت های حاضر در بورس در رقابت با شرکت های خارج از بورس است، بیان نمود: با شرکت هایی رقابت می کنیم که در بورس نیستند و مالیات پرداخت نمی کنند؛ دولت نیز نباید به شرکت های حاضر در بورس فشار آورد، چون با این روند ما در یک رقابت نابرابر هستیم.

داوود محمدی کننده مردم قزوین در مجلس و رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید بر معافیت مالیاتی شرکت ها در شعاع 120 کیلومتری تأکید کرد و گفت: بسیاری از صنایع به همین منظور به شهرک کاسپین آمده اند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ارائه طرح اصلاح ساختار بودجه کشور در جلسه سران قوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه طرح اصلاح ساختار بودجه کشور در جلسه سران قوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید