تالاب زریبار مسئله ای برای احیا ندارد، لزوم بهره گیری ازتکنولوژی نوین

به گزارش وبلاگ نفس، عیسی کلانتری بعد از ظهر یکشنبه در جلسه ستاد نجات بخشی تالاب زریبار مریوان اظهارداشت: احیای تالاب ها یکی از سخت ترین وظایف سازمان محیط زیست است، چرا که انجام این کار نیاز به آب دارد که خوشبختانه وضعیت آب تالاب زریبار مناسب است و احیای این تالاب امکان پذیر است.

تالاب زریبار مسئله ای برای احیا ندارد، لزوم بهره گیری ازتکنولوژی نوین

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بر چهار موضوع زیست محیطی هوای کلان شهرها، ساماندهی پسماندها، ریزگردها و احیای تالاب ها تاکید دارند، اضافه کرد: هم اکنون غیراز سە تالاب در کشور مابقی تالاب ها خشک شدە اند ولی خوشبختانه با توجه به مشاهدات عینی و وجود تکنولوژی های جدید برای نجات زریبار هنوز دیر نشده است .

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه پرشدن تالاب زریبار به دلیل ورود مواد آلی بوده و دلیل طبیعی ندارد، ادامه داد: نیزارها پارازیت و مهمان های ناخوانده تالاب ها هستند و باید با بهره گیری از تکنولوژی های نوین و به روز جهان از توسعه این نیزارها جلوگیری کرد.

کلانتری مجموعه برنامه های اجرا شده در استان برای جلوگیری از ورود مواد آلی نظیر پسماندها و فاضلاب ها به تالاب را ارزشمند و قابل تقدیر دانست و یادآور شد: هم اکنون گروهی از متخصصین در تالاب انزلی مشغول اجرای طرحی برای مبارزه با نیزارها هستند که این امر می تواند برای زریبار هم پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه انجام مطالعات ناقص و کارهای کارشناسی نشده مسائل تالاب زریبار را به وجود آورده است، بیان نمود: خسارت های این کار جبران ناپذیر است ولی با توجه به وضعیت کنونی تالاب زریبار نجات این تالاب هنوز دیر نشده است.

رئیس سازمان محیط زیست کشور در ادامە سخنان خود بە اعتبارات مورد نیاز برای نجات تالاب زریبار اشاره کرد و گفت: دولت اعتبارات مورد نیاز را تامین خواهد کرد اما گام نخست باید تدوین برنامه درست باشد.

کلانتری اضافه کرد: مهمترین بخش کار عملیات بیرونی نظیر جلوگیری از ورود پسماند به تالاب است که خوشبختانه بخش اعظم آن اجرا شده است و عوامل درونی برای نجات تالاب زریبار نیز با بهره مندی از تکنولوژِ جدید قابل اجرا است.

وی در پایان سخنان خود اظهارداشت: با توجه به پیش بینی به عمل آمده و تخصیص اعتبارات لازم برای احیای تالاب زریبار مریوان انتظار داریم تا پیش از پایان کار دولت دوازدهم این کار به اتمام برسد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تالاب زریبار مسئله ای برای احیا ندارد، لزوم بهره گیری ازتکنولوژی نوین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تالاب زریبار مسئله ای برای احیا ندارد، لزوم بهره گیری ازتکنولوژی نوین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید