تفرجگاه ائل داغی چشم انتظار تأمین اعتبار

به گزارش وبلاگ نفس، مهم ترین فضای تفریحی و گردشگری مردم زنجان در دامنه کوه ها و روستایی به نام گاوا زنگ برای رسیدن به روزهایی پررونق تن به عملیات عمرانی پر حجم و گسترده داده و با آرامش نظاره گر حفاری ها و خاکریزی هایی است که به بهانه تکمیل و زیباترشدن مجموعه ائل داغی در حال اجرا است.

تفرجگاه ائل داغی چشم انتظار تأمین اعتبار

این فضای تفریحی و گردشگری که در دو بخش سد گاوازنگ و مجموعه ای شامل آلاچیق، آیاب آبی، رستوران و شهربازی سرپوشیده به نام ائل داغی در شمال شهر زنجان خودنمایی می نماید به استقبال مجموعه هایی وسیع تر بنام رستوران گردان، قلعه، پلکان ها و دیواره آبشاری می رود.

اگر وعده ها به خاتمه برسد این محیط که حالا هزاران شهفرایند را به بهانه های مختلف اعم از جشنواره ها در دل خود جای می دهد نقطه ای مطلوب برای سرمایه گذاری خواهد شد.

پله های در دست احداث را که بالا می روی و در نقاط مکث می ایستی روبه رویت شهر را نظاره می کنی و زیر پایت آلاچیق های رنگارنگ را، سمت راست در نقطه ای نه جندان دور اراضی قطعه بندی شده برای جابجایی روستای گاوازنگ و سمت چپ ورزشگاه 15 هزار نفری، پیست دوچرخه سواری و نقشه ایران را که هر سه گرچه ناتمام اند اما قطعه ای از پازل شهر هستند.

یک سری از پله ها که با سنگ هایی از جنس همان کوهپایه احداث شده اند گردشگر را به سمت فضای طبیعی و کوهپایه راهنمایی می نماید و سری دوم پله ها مختص افرادی است که می خواهند راحت تر قدم بردارند و هر از چندگاهی در نقطه ای بایستند و شهر را تماشا نمایند.

پله های تا پای صخره ای سنگی امتداد می یابند. صخره ای که در حاشیه آن ها بستری برای جریان آب تعبیه شده، دیواره صخره هم قرار است پذیرای جریان آرام آب باشد و به این ترتیب گردشگر را به قلعه ای در انتهای راستا صخره ای رهنمون کند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان می گوید: در صورت تأمین اعتبار موردنیاز طی دو سال آینده پروژه گاوا زنگ که یکی از پروژه های اولویت دار شهر زنجان است رونق می گیرد و می توان با جذب سرمایه گذار فرصت مناسب تفریحی ایجاد کرد.

اسرافیل نیازی ظهر یکشنبه در بازدید وبلاگ نفس از دو پروژه مهم شهری تحت عنوانزنجان رود و گاوا زنگ خاطرنشان می نماید: پروژه گاوا زنگ که در دهه هفتاد کلنگ زنی و بخش هایی از آن تکمیل شد پس از سال ها وقفه اجرای آن از سال 92 از سر گرفته شد.

وی اعتبار مصوب سال های 92 و 93 پروژه گاوا زنگ را یک میلیارد و 100 میلیون توأمان اعلام نموده و ادامه می دهد: با وجود اینکه 590 میلیون تومان از این مبلغ تخصیص یافته است اما پیشرفت پروژه به میزان یک میلیارد و 80 میلیون تومان بوده و به پیمانکار بدهکاریم.

مدیرکل دفتر فنی استانداری زنجان با تشریح فرایند اجرای پروژه گاوا زنگ می گوید: بخشی از این پروژه که از قسمت فوقانی آسیاب آبی شروع شده در قالب هشت ایستگاه با حدود 120 متر پله کاری و یک دیواره صخره ای آبشار در دست اجراست.

نیازی با بیان اینکه حجم پروژه سنگین است ادامه می دهد: ساخت خاکریز و دیوار حایل شروع شده و حدود سه هزار و 500 متر مکعب دیوار و جان پناه احداث شده و پروژه هشت مرحله ای در ایستگاه پنجم واقع شده است.

وی یادآور می گردد: امور زیرساختی و بستر شامل دیواره آبشار و پلکان ها آماده می گردد تا برای اجرای سایر بخش ها اعم از قلعه انتهای پله ها، رستوران گردان و سایر بخش ها سرمایه گذار جذب گردد.

نیازی پیشرفت پروژه گاوازنگ را نسبت به تخصیص اعتبار 180 درصد اعلام و اظهار می نماید: جابجایی روستای گاوا زنگ به محل جدید نیز به عهده سازمان همیاری شهرداری است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تفرجگاه ائل داغی چشم انتظار تأمین اعتبار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفرجگاه ائل داغی چشم انتظار تأمین اعتبار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید