شماره جدید اطلاعات حکمت و معرفت منتشر شد، آسیب شناسی فلسفه برای بچه ها

به گزارش وبلاگ نفس، دبیر دفتر صد و پنجم این نشریه، منیره پنج تنی در سر مقاله خود درباره فبک، سیستم نوین و جوان فلسفه برای بچه ها و شکل دریافت آن در ده سال اخیر در کشور می نویسد و از ضرورت نقد و آنالیز این برنامه در طی حدود ده سال گذشته می گوید.

شماره جدید اطلاعات حکمت و معرفت منتشر شد، آسیب شناسی فلسفه برای بچه ها

از میان هفت مطلب طراحی و تنظیم شده برای بخش اصلی شماره صد و پنجم، دو مطلب اول به تبادل نظر اختصاص یافته است؛ در شروع تبادل نظریی با سعید ناجی از منیره پنج تنی با عنوان فلسفه برای بچه ها در بوته نقد در تورقی دیگر به تبادل نظری دوم این بخش می رسیم که به آنالیز عملکرد آموزش و پرورش و تاثیر پذیری فبک و یا عدم آن در سیستم آموزش کشور، این مطلب تبادل نظریی است با حسین شیخ رضایی از علی بابایی.

سومین مطلب به چاپ رسیده در بخش دفتر ماه نقدی بر آموزش تفکر محور در نظام رسمی آموزش در ایران را با تمرکز بر کاستی های کتابهای درسی تفکر و پژوهش و تفکر و سبک زندگی طرح و آنالیز می نماید، این مقاله به قلم روح الله کریمی نگاشته شده است. از ظرایف محذوف نام مقاله دیگری است از سید محسن اسلامی که در آن به آنالیز دو کتاب ترجمه شده درباره فبک می پردازد.

در ادامه دو مقاله درباره داستان برای بچه ها در ارتباط با زمینه های فلسفی نگاشته شده است: نگاهی به چند داستان فکری از لیلا مجید حبیبی و نقد و آنالیز ترجمه داستان های ویژه فلسفه برای بچه ها از فاطمه پازوکی، فاطمه وزیری. در انتهای بخش دفتر ماه نوشتاری از زینب دوست محمدیان منتشر شده است با عنوان نقدی بر یک مقایسه.

تک نوشتار بخش ادب و هنر تبادل نظریی است با مصطفی ملکیان از مسعود فریامنش با عنوان آنچه خود داشت ز بیگانه تمنا می کرد

بخش اندیشه و نظر شماره صد و پنجم شامل سه نوشتار است شامل: بخش اول پدیدار آینه از انشاءالله، درآمدی بر اصول تربیت از منظر ملا مهدی نراقی، اخلاق فرا نوع گرایانه از پیتر سینگر و ترجمه حمزه موسوی.

در بخش کتاب نیز پیش از معرفی کتابهای خارجی از کیان رضوی بخش سوم شیخ عبدالغنی نابلسی از سید مسعود رضوی و تبادل نظری منیره پنج تنی با محمدرضا نصیری در باب پاسداری از زبان و ادب فارسی منتشر شده است.

در انتها بخش گزارش رویدادهای فلسفی ماه در جهان انتها بخش شماره صد و پنجم مجله اطلاعات حکمت و معرفت در دیماه نود و سه می باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شماره جدید اطلاعات حکمت و معرفت منتشر شد، آسیب شناسی فلسفه برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شماره جدید اطلاعات حکمت و معرفت منتشر شد، آسیب شناسی فلسفه برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید