قیمت نو نان فانتزی بعد از حذف سهمیه آرد

به گزارش وبلاگ نفس، سهمیه آرد از روز گذشته، 12 اردیبهشت حذف شده است. این موضوع چه تاثیری بر قیمت نان فانتزی داشته؟

قیمت نو نان فانتزی بعد از حذف سهمیه آرد

آنگونه که صدا و سیما گزارش داده، آرد کیسه ای از 70 هزار، به670 هزار تومان رسیده است. در جدول زیر تغییرات قیمتی انواع نان های فانتزی رو می بینید.

ضرورت اصلاح در نظام قیمت گذاری گندم و آرد

در این میان، رئیس کانون صنایع آرد و نان ایران گفت: در نظام قیمت گذاری گندم و آرد و نان احتیاج به جراحی داریم. چرا که سال هاست یارانه این اقلام به دست مردم و مصرف نماینده واقعی نمی رسد. حتی پرداخت این یارانه باعث شکل گیری فساد و رانت هم شده است.

حسین یزدجردی، در مصاحبه با برنامه بازارگاه رادیو اقتصاد، اضافه نمود: وقتی گندم دو هزار و 700 تومان به صنف و صنعت می دادیم و سال جاری گندم را برای آن ها 12 هزار تومان مشخص کردیم، طبیعی است که قیمت محصولات این صنف هم به تبع آن افزایش یابد.

او گفت: امروز حدود 400 کارخانه فراوری آرد داریم. آنها با ظرفیت فراوری 12 میلیون تن در سال فعالیت می نمایند. این اندازه متناسب با مقدار مصرف آرد در کشور است. این مقدار فراوری، هم برای صنایع آردبر و هم بر ای نانوایی ها کافی است و مسئله ای هم در توزیع آرد نداریم.

رئیس کانون صنایع آرد و نان ایران در انتها آمادگی و همکاری این کانون برای اجرای این جراحی در تنظیم قیمت آرد را گفت (صدا و سیما).

منبع: تجارت نیوز

به "قیمت نو نان فانتزی بعد از حذف سهمیه آرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت نو نان فانتزی بعد از حذف سهمیه آرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید