نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی در استهبان برگزار گردید

به گزارش وبلاگ نفس، مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استهبان از برگزاری نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی در این شهرستان خبرداد.

نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی در استهبان برگزار گردید

به گزارش وبلاگ نفس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس، منصور عباسپور گفت: نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی استهبان به منظور ترویج آیین های سنتی، محلی و معرفی محصولات صنایع دستی، آدینه 15 آذر در استادیوم شهید تختی شهرستان برگزار گردید.

او اضافه کرد: این جشنواره فرصتی برای احیای بازی های سنتی است که در شهرستان استهبان و در میان بسیاری از مردم رواج داشته است.

عباسپور توضیح داد: بازی های محلی همچون ترنه بازی، واگیر و بیا، سنگ و سردار، ماه و ستاره بازی، حلال و حرام به شکل گروهی در این جشنواره اجرا شد.

مسئول اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استهبان گفت: همزمان با برگزاری این جشنواره، غرفه های سوغات، صنایع دستی و معرفی مناطق گردشگری شهرستان در معرض دید علاقه مندان نهاده شد.

او اضافه کرد: این جشنواره با مشارکت شهرداری، شورای شهر، اداره ورزش و جوانان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استهبان و با استقبال پرشور مردمی اجرا شد.

منبع: میراث آریا

به "نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی در استهبان برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جشنواره بازی های بومی و محلی در استهبان برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید