همایش خانه و دانشگاه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ نفس، همایش خانه و دانشگاه همزمان با برگزاری آیین ورودی نودانشجویان 1397 توسط مرکز مشاوره دانشگاه تهران و با همکاری معاونت دانشجویی و معاونت فرهنگی و اجتماعی این دانشگاه برگزار می گردد.

همایش خانه و دانشگاه برگزار می گردد

به گزارش وبلاگ نفس، حمید پیروی، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران درباره این همایش گفت: خانواده اساسی ترین واحد اجتماعی است و بسترساز رشد، بهزیستی جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی انسان است. لذا همکاری و حمایت خانواده می تواند موجب سازگاری بهینه با شرایط جدید و افزایش عملکرد اجتماعی و تحصیلی دانشجویان گردد.

وی اضافه نمود: در عصر حاضر که عصر ارتباطات جهانی، تبادل افکار و تضارب آرا محسوب می گردد، برقراری تعامل بین دانشگاه و خانواده، اطلاع رسانی به خانواده در زمینه بهداشت روان در سطح دانشگاه می تواند منجر به کاهش تنیدگی و فشار روانی خانواده ها گردیده و به سازگاری بهینه آنان و دانشجویان با شرایط جدید یاری کند و موجب افزایش عملکرد تحصیلی، اجتماعی و روان شناختی دانشجویان گردد.

بر اساس اعلام روابط عمومی دانشگاه تهران، رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران اظهار کرد: با توجه به اینکه تشکیل مثلث دانشگاه- دانشجو- خانواده می تواند به عنوان حلقه های پیوسته از زنجیره پرورش نخبگان عمل کند، سال جاری نیز مرکز مشاوره دانشگاه تهران با هدف اصلی افزایش تعامل بین دانشگاه، خانواده و دانشجویان و افزایش پشتیبانی والدین از دانشجویان به منظور سازگاری بهتر آنان با شرایط تحصیل در دانشگاه، زندگی در خوابگاه های دانشجویی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی-روانی و حساس سازی ذهنی خانواده نسبت به مختصات زندگی دوران دانشجویی فرزندان و نظارت صحیح بر فرزندان در طول دوران دانشجویی، اقدام به برگزاری همایش های خانه و دانشگاه با همکاری مسئولان دانشگاه و دعوت از خانواده ها نموده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "همایش خانه و دانشگاه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همایش خانه و دانشگاه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید