واکسن ضد کرونای استرالیا موفقیت آمیز بود

به گزارش وبلاگ نفس، نتایج اولیه آزمایش های بالینی واکسن توسعه یافته علیه ویروس کرونا که توسط دانشگاه کوئینزلند انجام شده حاکی ازآن است که این واکسن می تواند آنتی بادی هایی در جهت خنثی سازی ویروس مذکور فراوری کند.

واکسن ضد کرونای استرالیا موفقیت آمیز بود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از شینهوا، سازمان ائتلاف برای نوآوری های آمادگی اپیدمی (CEPI) با شرکت بیوتکنولوژی استرالیا CSL برای توسعه واکسن کرونا که توسط دانشگاه کوئینزلند توسعه یافته همکاری می نماید تا واکسن ساخته شده به مرحله فراوری برسد.

واکسن آزمایشی کرونا در طی مدت زمان 6 هفته توسط محققان دانشگاه کوئینزلند و با استفاده از نخستین فناوری گیره مولکولی در دنیا ساخته شد.

سازمان ائتلاف برای نوآوری های آمادگی اپیدمی با دانشگاه استرالیا برای توسعه، ساخت و توزیع دنیای واکسن کووید 19 همکاری نموده است.

همکاری بین المللی برجسته با هدف ردیابی سریع نامزد واکسن ایجاد شده توسط دانشگاه کوئینزلند استرالیا انجام شده است.

فاز اول آزمایشات انسانی واکسن مذکور قرار است اوایل ماه جولای صورت بگیرد؛ محققان استرالیایی برای توسعه واکسن ویورس کرونا از فناوری گیره مولکولی استفاده کردند؛ گیره ها برای حفظ شکل پیچیده و در حال تغییر پروتئین اسپایک طراحی شده تا سیستم ایمنی بدن انسان بتواند آن را شناسایی نموده و سپس نابود کند و درنهایت به سیستم ایمنی بدن اجازه می دهد تا به طور موثرتری پاسخ دهد.

نتایج اولیه آزمایش های بالینی واکسن توسعه یافته توسط دانشگاه کوئینزلند نشان داده که این واکسن می تواند آنتی بادی های بالایی در جهت خنثی سازی ویروس فراوری کند.

جین هالتون، رئیس CEPI شرح داد که مشارکت با CSL در صورت اثبات دوام واکسن، می تواند به سرعت فراوری دوزهای واکسن ضد کرونا یاری قابل توجهی کند.

هالتون گفت: ما کاملاً متمرکز بر فراوری واکسن هایی هستیم که در سطح دنیای قابل دسترسی باشد. ایمن سازی کسانی که بیشترین احتیاج به آن را دارند، صرف نظر از این که در کدام کشور قرار دارند، سریع ترین راه برای انتها دادن به بیماری همه گیر کووید 19 است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "واکسن ضد کرونای استرالیا موفقیت آمیز بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن ضد کرونای استرالیا موفقیت آمیز بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید