واکنش چمران به منع تردد تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام ، بحث امنیتی و ایمنی است

به گزارش وبلاگ نفس، رئیس شورای شهر تهران در واکنش به ممنوعیت ورود تاکسی های اینترنتی به داخل فرودگاه امام (ره)، گفت: این خودروها می توانند پس از اخذ مجوز نسبت به سفر خارج از شهر اقدام نمایند.

واکنش چمران به منع تردد تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام ، بحث امنیتی و ایمنی است

به گزارش وبلاگ نفس، مهدی چمران پیش از شروع یکصد و هجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در مورد آلودگی هوا به عنوان مشکل عمومی امروز کلانشهرهای کشور، گفت: امروز کلانشهرهای جهان و حتی بعضی شهرهایی که بیشتر درگیر آلودگی هوا نبودند همانند قم و قزوین گرفتار این موضوع شدند که باید راهکارهای موثر و لازم را اتخاذ کرد.

چمران در مورد احداث تقاطع های غیر همسطح در سطح بزرگراه های شهر تهران نیز گفت: این مسئله می تواند کاهش رفت و آمدها و به تبع آن کاهش آلودگی هوا را به همراه داشته باشد؛ بنابراین شهرداری این طرح را شروع نموده و امیدواریم این موضوع به همراه ورود به موقع اتوبوس ها و واگن های مترو به حمل و نقل عمومی بتواند تاثیرات موثری در کاهش آلودگی هوا داشته باشد.

او در مورد اظهارات شهردار تهران در ارتباط با تکمیل تقاطع های غیر همسطح و صرفه جویی 600 هزار لیتری بنزین به صورت روزانه نیز گفت: یادم هست زمانی آقای زنگنه به عنوان وزیر نفت وقت در صحن شورا حاضر شد و قول داد به همان میزان که صرفه جویی بنزین در شهر رقم بخورد وزارت نفت در ارتباط با خرید اتوبوس و ... به شهرداری یاری خواهد نمود و توافق نامه ای هم در این زمینه به امضا رسید ولی این مسئله به فراموشی سپرده شد و عملیاتی نشد.

چمران در پاسخ به سوالی در مورد اظهار نظر وزیر کشور مبنی بر ورود 105 دستگاه قطار مترو به صورت فوری به کشور اضافه نمود: این صحبت ها را شنیده ام ولی پیش بینی می گردد برای ورود این میزان قطار چیزی حدود دو سال زمان ببرد.

او درباره نوع خودروهایی که باید به عنوان تاکسی در حمل و نقل عمومی شهر تهران مورد استفاده قرار بگیرد نیز گفت: نوع خودروهای تاکسی هنوز معین نشده اما اعلام نموده اند که از خودروهای داخلی استفاده کنیم. البته ما پیشنهاد خودروی خارجی را داده ایم و اعلام نموده ایم همانطور که می تواند خودروی خارجی وارد گردد می تواند خودروی تاکسی خارجی نیز مورد استفاده قرار گیرد، لذا هم می توان از خودروی داخلی و هم از خودروی خارجی برای تاکسی استفاده گردد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر ممنوعیت ورود تاکسی های اینترنتی به فرودگاه امام (ره) گفت: هدایت و رانندگی کشور اعلام نموده راننده های اسنپ، راننده های داخل شهر هستند و شناسایی ها و آزمایشات لازم برای خارج از شهر و رانندگی آنها در بیرون شهر انجام نشده است و آمادگی خودشان و ماشین شان برای سفر خارج از شهر احراز نشده و ممکن است این صلاحیت را نداشته باشند. بنابراین هم به علت بحث های امنیتی و هم موضوع ایمنی این مسئله مطرح شده است.

او تاکید نمود: ایمنی اتومبیل، راننده و مسافر از اهمیت بسزایی برخوردار است و اگر این خودروها می خواهند سفر خارج از شهر نیز داشته باشند باید ابتدا اجازه و مجوز لازم را دریافت نمایند که این اجازه نیز به آنها داده می گردد تا نسبت به سفرهای خارج از شهر نیز اقدام نمایند.

منبع: همشهری آنلاین

به "واکنش چمران به منع تردد تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام ، بحث امنیتی و ایمنی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش چمران به منع تردد تاکسی های اینترنتی در فرودگاه امام ، بحث امنیتی و ایمنی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید