گردشگری تنگه واشی باید سبب رونق در روستاهای این منطقه گردد

به گزارش وبلاگ نفس، مهدی یوسفی جمارانی عصر دوشنبه در مراسم افتتاحیه محیط بانی منطقه گردشگری تنگه واشی فیروزکوه طی سخنانی گفت: فیروزکوه از لحاظ اقلیمی قابل توجه و دارای شکارگاه های ممنوع است که می توان از آن به عنوان ذخیره گاه محیط زیست استان از آن نام برد و از لحاظ جغرافیایی بزرگترین شهرستان استان تهران به حساب می آید.

گردشگری تنگه واشی باید سبب رونق در روستاهای این منطقه گردد

یوسفی جمارانی در ادامه اضافه کرد: احداث محیط بانی در تنگه واشی از ابتدای تابستان امسال با اعتبار 140 میلیون تومان در فاصله 9 کیلومتری روستای جلیزجند شروع شده است که بهره برداری از این پاسگاه محیط بانی سبب حضور بیشتر مسئولان حفاظت محیط زیست برای پاسداری اثر ملی طبیعی تنگه واشی می گردد.

وی با اشاره به اینکه فیروزکوه محل زیست بیش از 20 گونه جانوری و 70 گونه گیاهی است گفت: گفتنی است که برخی از این گونه ها فقط مختص این منطقه هستند و برخی از گردشگران که بدون نظارت کافی به این منطقه ورود پیدا می نمایند مسائل زیست محیطی را برای این منطقه به وجود می آوردند و با احداث این پاسگاه و محیط بانی از بسیاری از این آسیب ها جلوگیری خواهد شد.

فرماندار فیروزکوه با بیان اینکه از گردشگری این منطقه روستاییان باید بهره مند شوند اضافه کرد: گردشگری منطقه تنگه واشی باید سبب توسعه و رونق در روستای جیزلند گردد تا بتوانند از این طریق کسب درآمد داشته باشند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "گردشگری تنگه واشی باید سبب رونق در روستاهای این منطقه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری تنگه واشی باید سبب رونق در روستاهای این منطقه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید