گروسی: کاهش تعهدات هسته ای ایران واکنشی به اقدامات آمریکا بود، ایران خواستار صلح و ثبات است

به گزارش وبلاگ نفس، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با تأکید بر اینکه ایران خواستار صلح و ثبات برای کل جهان است و همواره از گفتگوهای سازنده استقبال می کند، گفت که کاهش تعهدات هسته ای ایران در واقع واکنشی به اقدامات یکجانبه آمریکا بوده است.

گروسی: کاهش تعهدات هسته ای ایران واکنشی به اقدامات آمریکا بود، ایران خواستار صلح و ثبات است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نفس، رافائل ماریانو گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با شبکه خبری سی بی اس از اقدامات یکجانبه دولت ترامپ که درنهایت باعث شد که ایران نیز تعهدات هسته ای خود را کاهش دهد انتقاد کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی وبلاگ نفس بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی وبلاگ نفس بخوانید. (کلیک کنید)

وی در خصوص کاهش تعهدات هسته ای ایران به سی بی اس گفت: ایران فعالیت های هسته ای خود را ادامه می دهد و همان طور که می دانید این اتفاق در خلأ رخ نداده است. این فعالیت ها در چارچوب یک توافق که در سال 2015 به امضای پنج عضو دائم شورای امنیت شامل ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، روسیه و چین به اضافه آلمان [کشورهای 1+5] و نیز اتحادیه اروپا رسیده است، انجام می شود.

وی افزود: شما به یاد می آورید که ایالات متحده در سال 2018 از توافق خارج شد و [یک سال] پس از آن، ایران نیز تصمیم گرفت که به تدریج پایبندی خود به این توافق را کاهش دهد.

گروسی ادامه داد: در اینجا من باید به یک حرکت مثبت در رابطه با برنامه هسته ای ایران اشاره کنم. آژانس بین المللی انرژی اتمی هنوز در آنجا حضور دارد و می گوید که چه چیزی در حال رخ دادن است. شرایط آینده تا حد زیادی بستگی به تصمیمات کشورهای عضو توافق دارد و من معتقدم که طی هفته ها و ماه های آینده استقرار دولت جدید در واشنگتن و سایر عوامل دست به دست هم دهند تا ما امیدوار باشیم که مذاکراتی انجام شود.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در ادامه با اعلام اینکه امیدواری است که دولت آینده آمریکا به تعهدات گذشته خود [در قبال ایران و برجام] احترام بگذارد، تأکید کرد: ایران خواستار صلح و ثبات برای همه دنیا است و خواستار مصاحبهی سازنده با هر کشوری است که راستا مصاحبه را برگزیند.

وی در خصوص ابراز نگرانی مقامات غربی از کاهش تعهدات هسته ای ایران نیز گفت: واقعیت این است که سطح غنی سازی اورانیوم در ایران در حال حاضر پایین، اما بالاتر از سطح مورد توافق است. این مسئله باعث نگرانی هایی شده است. البته ایران هم دلایل خاص خود را دارد؛ آنها این دلایل را برای ما در وین و برای کل دنیا توضیح می دهند. آنها می گویند: دیگران خارج شدند، ما خارج می شویم.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "گروسی: کاهش تعهدات هسته ای ایران واکنشی به اقدامات آمریکا بود، ایران خواستار صلح و ثبات است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی: کاهش تعهدات هسته ای ایران واکنشی به اقدامات آمریکا بود، ایران خواستار صلح و ثبات است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید