شروع عملیات اجرای سد لاسک در شهرستان شفت لغو شد

به گزارش وبلاگ نفس، پیش از ظهر دوشنبه رضا اردکانیان مهمان مردم استان گیلان برای بهره برداری از چند پروژه در حوزه برق و آب بود و شروع عملیات اجرایی سد لاسک در شهرستان شفت یکی از برنامه های سفر وزیر نیرو در این استان اعلام گردیده بود.

شروع عملیات اجرای سد لاسک در شهرستان شفت لغو شد

اما در حالی که امروز همه اهالی روستای لاسک و مسئولان این شهرستان خود را آماده می کردند که این پروژه بعد از بیش از 18 سال وقفه، عملیات اجرای آن با حضور وزیر اجرایی گردد باز لغو شد. چیزی که سبب نارضایتی مردم منطقه گردیده است. موردی که به گفته اهالی محل سال های پیش نیز سابقه داشته که با وجود آماده شدن برای شروع عملیات اجرایی، این پروژه به دلایل زیست محیطی و طبیعی لغو گردیده باشد.

13 روستا این منطقه به دلیل وجود همین اختلاف نظرها از نعمت گاز طبیعی محروم بوده و در زمینه آب شرب سالم نیز با مشکل روبرو هستند.

در این میان برخی کارشناسان و صاحب نظران و فعالان محیط زیستی و اجتماعی معتقد هستند که به دلیل وجود جنگل های هیرکانی و همچنین ورود آب رودخانه امامزاده هاشم به تالاب انزلی که این سد لاسک بر روی آن ساخته می گردد، ساخت سد می تواند عامل نابودی تالاب و بخشی از جنگل ها گردد. در سال های گذشته نیز این پروژه به دلیل اینکه کارشناسان معتقد بودند که دارای پیوست زیست محیطی مناسب و علمی نیست با تأخیر در اجرا روبرو شد.

سد لاسک با ارتفاع 63 متر به طول 3600 متر با 1000 میلیارد تومان اعتبار بر روی رودخانه امامزاده ابراهیم در شفت به روش فاینانس داخلی ماده 56 با هدف تأمین آب شرب شهرهای شفت، احمد سرگوراب و روستاهای اطراف و تنظیم آب مورد احتیاج زیست محیطی پایین دست و همچنین بهبود وضعیت تأمین آب کشاورزی اراضی پایین دست در مدت 48 ماه احداث می گردد.

حال باید دید که این پروژه بالاخره در چه زمانی اجرایی و احداث شروع می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شروع عملیات اجرای سد لاسک در شهرستان شفت لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع عملیات اجرای سد لاسک در شهرستان شفت لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید