حفاران غیرمجاز در قروه گرفتار آوار شدند، عملیات نجات پس از 24 ساعت

به گزارش وبلاگ نفس، حوالی ساعت 3 بامداد روز شنبه، پنج نفر به قصد حفاری و کشف اشیای تاریخی و قدیمی به صورت غیرمجاز و پنهانی به روستای حسن خان سریش آباد از توابع شهرستان قروه رفته بودند که ساعت 5 بامداد دو نفر از این افراد در کانال حفاری گردیده به عمق 5 متر در اثر ریزش آوار گرفتار می شوند و با اطلاع دادن به مجموعه های امدادی در نهایت از ساعت 9 روز شنبه تا ساعت 5 امروز یکشنبه، عملیات امداد و نجات توسط مجموعه های آتش نشانی، اورژانس و انتظامی قروه در حال اجرا بود که در نهایت تیم امداد هلال احمر کردستان به محل حادثه آمده و موفق به نجات افراد حبس گردیده بعد از 24 ساعت می گردد.

حفاران غیرمجاز در قروه گرفتار آوار شدند، عملیات نجات پس از 24 ساعت

این شرحی از حادثه روز گذشته در شهرستان قروه بود که موحد امان اللهی؛ فرماندار قروه بعد از ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با وبلاگ نفس شهرستان قروه به آن اشاره داشت.

به گفته وی این افراد بعد از رصد وضعیت جسمانی و مراحل درمانی براساس قانون به مراجع قضایی تحویل داده خواهند شد.

تپه حسن خان تاریخی نیست

به گفته رئیس میراث فرهنگی قروه تپه حسن خان که حفاری شد اصلاً تاریخی نبوده و در آثار ملی هم ثبت نگردیده است و طبق آنالیز ها هیچ گونه تاریخچه اعتباری و ارزشی هم ندارد.

محمد مرادی در گفت و گو با وبلاگ نفس وقوع چنین حادثه ای را در اثر توجه به شایعات و خیالات ذهنی دانست و اضافه نمود: این افراد پس از شنیدن یکسری شایعات بی اساس با دستگاه گنج یاب به جست و جو می پردازند و با شنیدن صدای دستگاه به احتمال اینکه شیء با ارزشی را پیدا نموده اند آغاز به حفاری می نمایند.

این در حالی است که مطابق اظهارات این مقام مسئول این تپه هر چه به پایین تر می رود به کانی خشک گردیده از آب می رسد و غیر آن چیز دیگری را در خود ندارد.

او ضمن ابراز تأسف از بی توجهی چنین افرادی نسبت به زندگی خود و درگیر کردن دیگران در این زمینه، توضیح داد: باید مطابق قانون با این افراد برخورد و مجازاتی برای آنان در نظر گرفته گردد تا درس عبرتی گردد برای کسانی که به دنبال چنین کارهای غیرقانونی با هزینه تراشی برای دولت، هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "حفاران غیرمجاز در قروه گرفتار آوار شدند، عملیات نجات پس از 24 ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاران غیرمجاز در قروه گرفتار آوار شدند، عملیات نجات پس از 24 ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید