پهلوان زاده: عملکرد شطرنج بازان در المپیاد جهانی خوب بود، برای معافیت پرهام نامه نگاری کردیم

به گزارش وبلاگ نفس، رییس فدراسیون شطرنج می گوید که عملکرد شطرنج بازان ایرانی را در المپیاد جهانی گرجستان رو به رشد بوده است.

پهلوان زاده: عملکرد شطرنج بازان در المپیاد جهانی خوب بود، برای معافیت پرهام نامه نگاری کردیم

مهرداد پهلوان زاده در گفت وگو با وبلاگ نفس، در مورد عملکرد شطرنج بازان ایران در المپیاد دنیای اظهارکرد: شطرنج بازان ما با توجه به این که قهرمان آسیا گردیده بودند توقع از آنها بالا بود اما باید بر اساس ریتینگ از شطرنج باز انتظار داشت. در حقیقت اگر ورزشکاران در رده بالاتری از ریتینگ ابتدایی قرار بگیرند عملکرد خوبی داشته اند و اگر در رده پایین تر بایستند ضعیف عمل نموده اند.

وی اضافه نمود: تیم ملی پسران در رده بندی اولیه این مسابقات در رده 23 قرار داشت که در نهایت هفدهم شد و تم دختران در رده 28 بود که در خاتمه در رده چهاردهم ایستاد. این نشان می دهد که بهتر از سطح واقعی خود نهاده شده اند و عملکرد خوبی داشتند. واقعیت این است که ریتینگ ها نیز به روز است و مختص یک سال پیش نیست. در مجموع عملکرد آنها رو به رشد بوده است. سوکولوف مربی آنها نیز معتقد است که این تیم در المپیاد دور بعد بهتر از این عمل خواهد نمود، آنها 18 ساله هستند و در آینده پخته تر خواهند شد.

او در مورد عملکرد دختران در المپاد نیز گفت: آنها هم همگی خوب عمل کردند. موسویان مربی آنها بود. ما در این مسابقات از یک مربی داخلی استفاده کردیم و جواب هم گرفتیم. مربی داخلی برای دختران ایران جواب گو است اما برای پسران در آن سطح مربی نداریم.

رییس فدراسیون شطرنج در مورد معافیت پرهام مقصودلو قهرمان جوانان دنیا گفت: قوانین سربازی جزو قوانین اصلی کشور است و در اختیار فدراسیون یا حتی وزارت ورزش کشور هم نیست. فقط ورزشکارانی معاف می شوند که قهرمان بازی های آسیایی یا المپیک باشند. ما نامه نگاری کردیم و در تلاشیم از معافیت دانشجویی برای او موقتا استفاده کنیم تا بعد ببینیم چه می گردد. من فکر می کنم که پرهام می تواند در بازی های آسیایی 2022 چین مدال بگیرد.

وی در خصوص استفاده از بحث سرباز قهرمانی برای پرهام مقصودلو اعلام کرد: در این مورد باید ورزشکار دوره سه ماهه آموزشی را بگذراند. در شرایطی که اکنون پرهام دارد این سه ماه سخت است و به صلاحش نیست. تا 20 سالگی کامل فکر می کنم که یک سال و نیم وقت دارد و غایب محسوب نمی گردد.

پهلوان زاده در مورد رویدادهای پیش رو گفت: مسابقات انفرادی قهرمانی آسیا 2018 فیلیپین نزدیک ترین مسابقه است. ما دو سهمیه یک دختر و یک پسر داریم که پرهام مقصودلو و سارا سادات خادم الشریعه قهرمانان کشور در آن حضور خواهند داشت. این مسابقات در دهم آذرماه برگزار می گردد. این مسابقات آزاد است و به جز این دو سهمیه که هزینه آنها را میزبان می پردازد، سایر ورزشکاران با هزینه شخصی می توانند شرکت نمایند. البته شرط حضور در این مسابقات داشتن ریتینگ بلای 2300 برای پسران و ریتینگ بالای 2000 برای دختران است. مسابقات انفرادی قهرمانی آسیا 2019 نیز به میزبانی ایران برگزار خواهد شد.

به گزارش وبلاگ نفس، چهل و سومین دوره رقابت های المپیاد دنیای شطرنج در باتومی گرجستان پیگیری شد که تیم مردان ایران متشکل از پرهام مقصودلو، پویا ایدنی، علیرضا فیروزجا، محمدامین طباطبایی و مسعود مصدق پور با کسب 15 امتیاز در رده هفدهم نهاده شد. همچنین تیم دختران ایران با ترکیب سارا خادم الشریعه، میترا حجازی پور، مبینا علی نسب، مطهره اسدی و آناهیتا زاهدی فر با 15 امتیاز رتبه چهاردهمی را به خود اختصاص داد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "پهلوان زاده: عملکرد شطرنج بازان در المپیاد جهانی خوب بود، برای معافیت پرهام نامه نگاری کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پهلوان زاده: عملکرد شطرنج بازان در المپیاد جهانی خوب بود، برای معافیت پرهام نامه نگاری کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید