آشنایی ایستگاه قطار روسیو در لیسبون

به گزارش وبلاگ نفس، شهر سینترا در 25 کیلومتری غرب لیسبون قرار داشته و قطار بهترین راه انتقال از این شهر به شمار می رود. این سفر 30 دقیقه به طول انجامیده و مرکز تاریخی سینترا ایستگاه پایانی خواهد بود. این شهر جزو مقاصد یک روزه گردشی مسافرانی است که به لیسبون سفر می نمایند.

آشنایی ایستگاه قطار روسیو در لیسبون

ایستگاه قطار روسیو در مرکز منطقه بایشا (Baixa) واقع شده است که در شمال غرب میدان پدروی چهارم یا همان میدان روسیو واقع شده است.

این میدان یکی از سر زنده ترین مکان های شهر بوده و بسیاری از مردم برای اندکی استراحت و صرف نوشیدنی در آن توقف می نمایند. این ایستگاه از طریق ایستگاه مترویی به همین نام به خط سبز مترو متصل می گردد.

سر در ورودی بیرونی ایستگاه قطار روسیو در لیسبون، بیش تر به یک کلیسا یا معبد شباهت دارد تا یک ایستگاه قطار! این ورودی از دو در سنگی عظیم نعلی ساخته شده و بر روی سقف نیز منارهای کوچک و یک برج ساعت دیده می شوند.

سازه روسیو به طور کل 130 متر طول و 21 متر ارتفاع دارد و سقف راهروی عظیم داخلی آن با شیشه و استیل پوشیده شده است. این ایستگاه توسط شرکت راه آهن سلطنتی پرتغال راه اندازی شد که خوزه لوئیس مونتیرو (José Luís Monteiro) را به عنوان معمار انتخاب کرد. طراحی او تحت تأثیر سبک مانوئلین قرن 16 پرتغال بود و ساخت ایستگاه قطار روسیو تا سال 1888 به طول انجامید.

این ایستگاه تا سال 1967 پایانه اصلی مسافربری لیسبون بود و از شگفتی های معماری قرن 19 پرتغال به شمار می رفت. ایستگاه به مدت سه سال برای بازسازی و تعمیر تعطیل بود و نهایتاً در بهار سال 2008 دوباره به روی مسافرین باز شد.

جاذبه های نزدیک ایستگاه قطار روسیو

اگر می خواهید پس از تماشای این ایستگاه زیبا به جاذبه های دیگری در همان حوالی نیز سر بزنید در ادامه فهرستی از این جاذبه ها را معرفی می کنیم.

خیابان آگوستا با طاق پیروزی با شکوهی به همین نام که یکی از خیابان های خرید اصلی شهر به شمار می رود.

کلیسای سائو دومینگوس (São Domingos) با تراژدی حک شده اش در تاریخ لیسبون.

میدان تجارت، یک میدان یادمانی در کنار رودخانه تاگوس.

میدان شهرداری، محل عمارت دیدنی شهرداری.

آسانسور سانتا ژوستا (Santa Justa)، سازه ای شبیه به برج ایفل با نماهای شگفت انگیزی از بالای شهر.

خیابان دروازه سانتو آنتائو (Portas de Santo Antão)، خیابانی پیاده رو با ردیف رستوران هایی مخصوص غذای دریایی.

منبع: گردشبان

به "آشنایی ایستگاه قطار روسیو در لیسبون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی ایستگاه قطار روسیو در لیسبون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید