آنچه باید در سفر 7 روز کنیا و اوگاندا بدانیم

به گزارش وبلاگ نفس، به تماشا طبیعت علاقه دارید؟ دوست دارید تجربه های نو را امتحان کنید؟ برای بالا رفتن آدرنالین خونتان دنبال برنامه ای هستید؟ هیجان در سفر برایتان لذت بخش است؟ از تماشا حیات وحش لذت می برید؟

آنچه باید در سفر 7 روز کنیا و اوگاندا بدانیم

این بار با خواندن این مطلب به کنیا و اوگاندا سفر کنید تا با دیدنی هایش بیشتر آشنا شوید.

آنچه باید در سفر 7 روزه کنیا و اوگاندا بدانیم!

روز اول: مسافرین محترم، پروازتان به کنیا نشست

روز دوم: سافاری در نایواشا امتحان کنید

روز سوم: از نزدیک زرافه دیدید؟

روز چهارم: پرواز به اِنتبه

روز پنجم: قایق سواری بر روی رودخانه نیل و ویکتوریا

روز ششم: هیجان در رودخانه نیل

روز هفتم: به تهران باز می گردیم

روز اول: پرواز به کنیا

تهران را به مقصد کنیا ترک می کنیم؛ بعد از رسیدن به مرکز کنیا یعنی نایروبی به شهر نایواشا خواهیم رفت. نایروبی به شهر سبز در زیر آفتاب معروف و یکی از بزرگترین شهرهای آفریقاست؛ که بین کامپالا و مومباسا قرار گرفته است.

یکی از قدیمی ترین تمدن های دنیا مربوط به کنیاست چون نشانه هایی از انسان های نخستین که در این منطقه زندگی می کردند وجود دارد. در کنیا هنوز هم صدها سنگواره از دایناسورهای غول پیکر یافت می گردد.

این کشور فرهنگ و مذاهب مختلفی دارد؛ بعضی از مردمانش به مدرنیته روی آورده اند و بعضی دیگر هنوز پایبند رسم و رسوم اجداد خود هستند.

به نایروبی خوش آمدید.

پس از رسیدن به نایروبی به سوی نایواشا خواهیم رفت. نایواشا در شمال غربی نایروبی قرار گرفته است. اطراف این شهر هتل ها و کمپ های زیادی دیده می گردد و ما نیز در لوژ اقامت خواهیم داشت تا خود را برای گشت وگذار در طبیعت آماده کنیم.

روز دوم: هیجان در نایواشا و ناکورو

امروز قرار است هیجان در نایواشا (Naivasha) را امتحان کنیم. در این منطقه سافاری خواهیم داشت. برای دیدن طبیعت بکر و حیات وحش نایواشا حتماً صبح زود آماده شوید تا تمام حیوانات را از نزدیک ببینید و عکس یادگاری بگیرید.

پارک ملی نایواشا Hells Gate National Park به دروازه جهنم معروف است و دست نخورده بودن این پارک باعث شده به این نام معروف گردد.

ورودی این پارک دالان ها و شکاف های صخره ای عجیبی دارد که در بیشتر مسیرهای آن ها آب جریان دارد.

پس از دیدن این پارک از دریاچه نایواشا هم دیدن خواهیم کرد؛ این دریاچه خارج از شهر نایواشا قرار گرفته و از نظر جغرافیایی قسمتی از دره ریفت ولی را شامل می گردد. دریاچه عمق کمی دارد و گونه متفاوت جانوری در این منطقه زندگی می نمایند؛ از جمله بوفالوهایی که در مرداب، گل و لای غوطه ور هستند و زرافه های سرگردانی که در اطراف دریاچه قدم می زنند. قایق سواری بر روی دریاچه را امتحان کنید و غروب خورشید را این بار از دریاچه نایواشا ببینید.

امروز روز خستگی نیست چون سرگرمی همچنان ادامه دارد؛ به پارک ناکورو (Nakuru) می رویم؛ گونه های کمیابی از پرندگان در این پارک زندگی می نمایند که شاید کمتر کسی این پرندگان را از نزدیک دیده باشد. اما شما شانس این را دارید که فلامینگو، مرغ ماهی خوار، پلیکان و عقاب را ببینید.

صدها گونه پرنده را در اینجا خواهید دید.

پس از گشت کامل در نایواشا و ناکورو به نایروبی و محل اقامت باز می گردیم.

روز سوم: زرافه از نزدیک دیدید؟

شما هم تا قبل از رفتن به این سفر ممکن است زرافه ای از نزدیک ندیده باشید، اما این بار این تجربه نصیب تان می گردد ولی قبل از دیدنی زرافه ها گشتی در شهر می زنیم. پس از گشت شهری، نوبتی هم باشد، نوبت بازی با زرافه هاست.

این مرکز کاملا اتفاقی ساخته شد؛ جاک لزلی ملوین با یاری همسرش برای اولین بار بچه زرافه ای در خانه شان بزرگ کردند و ایده ساخت مرکز، برای زرافه ها از اینجا شکل گرفت. این مرکز ساخته شد تا از انقراض حیوانات جلوگیری نمایند. تا به امروز حدود 400 راس زرافه در این منطقه زندگی می نمایند. البته به جز زرافه این مکان محلی برای نگهداری بچه فیل ها هم است.

هیچ فکرش را می کردید که از نزدیک با زرافه ها دیدار کنید.

مقصد بعدی که دیدن خواهیم کرد خانه بوماس است؛ خانه ای که نشان دهنده فرهنگ، آداب و رسوم مردم قاره آفریقاست. هرکسی به کنیا سفر می نماید قطعا دیدن این خانه را در اولویت خود قرار می دهد. این خانه در 10 کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است.

دیدن پایکوبی، آداب و رسوم محلی مردم آفریقا را از دست ندهید؛ مثلا پوشش ماسایی ها حکایت عجیبی دارد؛ هر سالی که به سن شان افزوده می گردد حلقه ای سنگین تر به گوش و گردن خود اضافه می نمایند بنابراین وقتی پیر شوند، گردنی بلند و سوراخ گوش بسیار گشادی خواهند داشت! این برای ماسایی ها حرمت به شمار میرود! مردان این قبیله رسم جالب دیگری هم دارند؛ سرهای خود را از ته نیز می تراشند چراکه موهای بلند معنی خوبی برایشان ندارد.

سنت های عجیب ولی واقعی قبیله ماسایی را خواهید دید.

بعد از گشت وگذار مطمئناً گرسنه هستید، پیشنهاد ما به شما رفتن به رستوران کارنیوارو (Carnivore) است. این رستوران غذاهای گوشتی معروفی دارد.

غداهای شکاری با طبخ متفاوت را در این رستوران تست کنید.

با تمام شدن این شب خاطره انگیز به محل اقامت مان باز خواهیم گشت تا خود را برای پرواز به اِنتبه آماده کنیم.

روز چهارم: پرواز به اِنتبه

اوگاندا با سودان، رواندا و تانزانیا همسایه است. کشوری که از نظر جهانگردی حرفی برای گفتن دارد و تنها زیستگاه گوریل های کوهی است.

به سوی اِنتبه(Entebeh) پرواز خواهیم کرد. اِنتبه قبل از کامپالا مرکز اوگاندا بوده. شهری سرسبز با جزایر کوچک و بزرگ که درست کنار دریاچه ویکتوریا واقع شده است. این شهرِ کوچک مردمانی بزرگ دارد که بسیار خونگرم و مهمان نواز هستند. قوم کراموجونگ از اقوام دیدنی اوگاندا به حساب می آیند و رسم های جالبی دارند حتماً می پرسید چرا؟ این قوم زمانی که قصد ازدواج دارند باید حیوانی مثل شیر یا پلنگ را شکار نمایند و به خانه عروس ببرند تا جواب بله را بگیرند. دیدن این شهر بیش از یک ساعت طول نمی کشد اما به خاطر طبیعت سرسبز و باغ گیاه شناسی معروفش یکی از گزینه های خوب برای جهانگردان است.

به اِنتبه خوش آمدید.

پس از رسیدن به اِنتبه سوار ماشین خواهیم شد و به جینجا (jinja) یکی از شهرهای اوگاندا خواهیم رفت؛ پس از استراحت در هتل، خودمان را برای هیجان و قایق سواری بر روی رودخانه نیل آماده می کنیم. یکی از طولانی ترین رودخانه ها، که از دو رود نیل سفید و نیل آبی تشکیل شده است. سرچشمه نیل سفید دریاچه ویکتوریاست که هر ساله این رود هزاران هزار جهانگرد را به خود دیده است.

وقتی سوار قایق شوید، شما هم جزو جهانگردانی هستید که قایق سواری بر روی نیل را تجبربه نموده اند، تجربه ای نااب که هرگز فراموض نمی کنید.

روز پنجم: هیجان منتظر شماست

امروز گشت و قایق سواری روی دریاچه ویکتوریا و نیل را خواهیم داشت، شما می توانید کنار رود نیل قدم بزنید و غروب خورشید را ببینید.

از سکوت رودخانه نیل لذت ببرید.

اگر از نیل خسته شدید که بعید است، نگران نباشید؛ می توانیم به آبشار ویکتوریا برویم. در ویکتوریا انواع و اقسام تورها وجود دارد مثلاً شاید دوست داشته باشید آبشار ویکتوریا، را از بالا ببینید! چراکه نه! هلیکوپترهایی هستند که شما می توانید سوار شوید و این آبشار عجیب و حوضچه شیطان را از زاویه دیگر ببینید. اینجا حتماً دوربین با خودتان ببرید، این عکس ها متفاوت ترین عکس های سفر شما خواهند بود. اگر هنوز از وقت هست شما می توانید از تورهای دیگر ویکتوریا بهره ببرید.

حوضچه شلطان را از بالا ببینید.

روز ششم: یک روز کامل رفتینگ

اینجا مطمئناً آدرنالین خونتان بالا می رود؛ هم فال است، هم دیدن.

پس از صرف صبحانه، به هرکس بگویید می خواهم به جینجا بروم قطعاً سوالش این است می خواهید بروید رفتینگ؟امروز رفتینگ را امتحان کنید برترین جایی که شما می توانید یک رفتینگ مهیج داشته باشید همین جاست.

قبل از رفتن به رفتینگ نگران نباشید که آموزش ندیده اید، آنجا افرادی هستند که به شما آموزش می دهند. خودتان را برای آب تنی آماده کنید، بعد از اینکه حسابی خیس شدید ناهارمان را در طبیعت می خوریم و به هتل محل اقامت باز می گردیم.

هیجان را با رفتینگ کامل کنید.

روز هفتم:خداحافظ اوگاندا

با خاطرات خوش و تجربه های تازه از دیدن حیات وحش گرفته تا رفتینگ بر نیل، اوگاندا را به مقصد تهران ترک می کنیم

تهیه و تدوین: تحریریه وبلاگ نفس

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "آنچه باید در سفر 7 روز کنیا و اوگاندا بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه باید در سفر 7 روز کنیا و اوگاندا بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید