آکنه در دوران بارداری

به گزارش وبلاگ نفس، آکنه در دوران بارداری قسمتی از تغییرات هورمونی که در بدن اتفاق می افتد به شمار می فرایند. در این مقاله به بحث درباره علل ایجاد و روش های جلوگیری از ایجاد آکنه در دوران بارداری پرداخته شده است. چه چیزی باعث ایجاد آکنه

آکنه در دوران بارداری

مترجم: امین حسین پور

منبع:راسخون

آکنه در دوران بارداری قسمتی از تغییرات هورمونی که در بدن اتفاق می افتد به شمار می فرایند. در این مقاله به بحث درباره علل ایجاد و روش های جلوگیری از ایجاد آکنه در دوران بارداری پرداخته شده است. چه چیزی باعث ایجاد آکنه در دوران بارداری می گردد؟

بعضی از زنان در دوران بارداری چنین مسائلی را تجربه نمی نمایند ولی بعضی دیگر با مسائل پوستی مختلف روبرو می شوند. چه چیزی باعث آکنه در دوران بارداری می گردد؟ تغییرات هورمونی که در بدن اتفاق می افتد باعث ایجاد این اختلالات می گردد. افزایش هورمون های آندروژنی در دوران بارداری می تواند باعث افزایش فراوری سبوم گردد. این سبوم اضافی باعث بسته شدن منافذ پوست و تشکیل باکتری ها می گردد. در نهایت، این منجر به التهاب پوست و تشکیل آکنه می گردد. آکنه ممکن است خفیف ، میانه یا شدید باشد.

آکنه در دوران بارداری چه زمانی اتفاق می افتد؟

در بیشتر موارد، آکنه به طور کلی در طی 3 ماه اول بارداری اتفاق می افتد. در این دوره زمانی تغییرات هورمونی در بیشترین حالت خود قرار گرفته است. هر چند، آکنه می تواند در هر زمان از بارداری و حتی در بعضی موارد بعد از بارداری هم رخ دهد.

آیا آکنه در دوران بارداری تشدید می گردد یا با گذشت زمان از بین می رود؟

بهبود یافتن یا تشدید شدن جوش ها در دوران بارداری به اندازه هورمون ها بستگی دارد. اگر اندازه آندروژن بدن افزایش یابد، آکنه تشدید خواهد شد. عدم نوشیدن آب کافی در دوران بارداری هم ممکن است باعث تشدید آکنه گردد. ترشحات هورمونی و مواد سمی بدن در آب حل می شوند و به وسیله ادرار دفع می شوند. بنابراین، نوشیدن آب کافی در دوران بارداری خصوصاً در صورتی که دچار آکنه هستید بسیار مهم است.

آیا جوش ها در دوران بارداری از بین خواهند رفت؟

بهبود یافتن جوش ها در زنان باردار به اندازه هورمون های بدن بستگی دارد. در بعضی موارد، با نزدیک شدن به انتهای بارداری آکنه بهبود خواهد یافت. این بدین خاطر است که با گذشت زمان اندازه استروژن افزایش می یابد. بعضی از زنان هم چند ماه بعد از تولد نوزاد بهبود می یابند. بعضی از زنان هم که در دوران بارداری چنین مسائلی را تجربه نکرده اند، ناگهان بعد از تولد نوزاد دچار آکنه می شوند. این به خاطر کاهش ناگهانی استروژن در بدن می باشد. همه افراد با یکدیگر تفاوت دارند و فرآیند های بیولوژیکی بدن آن ها هم از این قاعده مستثنی نیست.

چگونه می توان آکنه دوران بارداری را درمان کرد؟

به منظور کنترل کردن آکنه در دوران بارداری باید هر روز صورت خود را با یک پاک نماینده مناسب بشویید. صورت خود را یک بار صبح و یک بار قبل از خواب بشویید. این به از بین بردن چربی اضافه بدون خشک شدن پوست یاری می نماید. شما بعلاوه می توانید با مراجعه به پزشک از داروهای ضد آکنه بهره ببرید. بدون مشورت پزشک از مصرف هر گونه دارو خودداری کنید. مصرف بعضی داروها می تواند تأثیرات منفی بر روی جنین داشته باشد. علاوه بر داروها، از کرم ها و ژل های موضعی هم می توان استفاده کرد. البته استفاده از اسید سالیسیلیک در دوران بارداری ممنوع است. بنابراین، بهتر است قبل از استفاده از این محصولات با پزشک مشورت کنید.

برای جلوگیری از ایجاد آکنه در دوران بارداری باید روزانه دو بار صورت خود را بشویید. از پاک نماینده های غیر صابونی و فاقد چربی برای شستن صورت خود بهره ببرید. از آب ولرم برای شستن صورت خود بهره ببرید. همواره از مرطوب نماینده های فاقد چربی برای جلوگیری از خشکی پوست بهره ببرید. در صورت تداوم آکنه در دوران بارداری باید به پزشک مراجعه کنید.

منبع: راسخون

به "آکنه در دوران بارداری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آکنه در دوران بارداری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید