آی فون ها 2022 و تراشه ها 3 نانومتری

به گزارش وبلاگ نفس، اپل در سال های اخیر نشان داده که بیش از آنکه به کاهش مصرف انرژی توجه کند، تمرکز خود را روی افزایش سرعت و توان پردازشی دستگاه های خود معطوف نموده و از این رو، به نظر می رسد این رویه برای تراشه های جدید این شرکت نیز در پیش گرفته گردد.

آی فون ها 2022 و تراشه ها 3 نانومتری

شنیده ها حاکی از آن است که اپل در سال 2022، از فناوری 3 نانومتری برای فراوری نسل جدید تراشه های خود استفاده خواهد نمود. اتفاقی که اگر به واقعیت تبدیل گردد، می تواند توان و عملکرد دستگاه های اپل را تا حد زیادی ارتقا دهد.

به این معنی که با تعبیه تراشه های فراوریشده با فناوری 3 نانومتری در آی فون، آی پد و مک های سال 2022، سرعت عملکرد این دستگاه ها تا 33 درصد به نسبت مدل های امروزی بیشتر خواهد شد. البته باید توجه داشت که تراشه های فعلی اپل، جزو سریع ترین چیپ های موجود به شمار می فرایند.

از طرف دیگر، به کارگیری این تراشه های جدید می توان مصرف انرژی را در این دستگاه ها تا 50 درصد تقلیل دهد. در حال حاضر، تراشه های مبتنی بر ARM سری A. در آی فون ها و تبلت های اپل به کار رفته اند و قرار است به زودی در مدل های جدید مک نیز تعبیه شوند.

اپل برای ساخت تراشه های خود با شرکت TSMC همکاری دارد. این شرکت تایوانی اخیرا در جریان کنفرانس سالانه خود جزئیاتی را در مورد نقشه راه فراوری خود ارائه داد و اظهار داشت که تا سال 2022، فراوری تراشه هایی با فناوری ساخت 3 نانومتری را در دستور کار خواهد داشت.

طبق پیش بینی ها، این شرکت قرار بود سال جاری تراشه های مجهز به فناوری ساخت 5 نانومتری را فراوری کند که با این حساب، تراشه های A. 14 اپل در مدل های آی فون 12 نیز به این فناوری ساخت مجهز خواهند بود. طبق گزارش ها، استفاده از این فناوری در پردازنده های A. 14 می تواند افزایش سرعت 15 درصدی و کاهش مصرف انرژی 30 درصدی را برای دستگاه های اپل به ارمغان آورد.

اپل در سال های اخیر نشان داده که بیش از آنکه به کاهش مصرف انرژی توجه کند، تمرکز خود را روی افزایش سرعت و توان پردازشی دستگاه های خود معطوف نموده و از این رو، به نظر می رسد این رویه برای تراشه های جدید این شرکت نیز در پیش گرفته گردد.

اپل همچنین چندین مدل از یک تراشه خود را با مشخصات پردازشی متفاوت، فراوری و از آن ها در محصولات مختلف خود استفاده می نماید. با این حال، در سال 2022 اپل احتمالا از تراشه های سری A. 16 مجهز به فناوری ساخت 3 نانومتری در نسل جدید محصولات خود استفاده خواهد نمود که می توانند افزایش توان پردازشی و کاهش مصرف انرژی را برای دستگاه های این شرکت به دنبال داشته باشند.

منبع: آی تی ایران

منبع: فرادید

به "آی فون ها 2022 و تراشه ها 3 نانومتری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آی فون ها 2022 و تراشه ها 3 نانومتری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید