ابلاغ برنامه 100 روزه سازمان محیط زیست با موضوع آب و تالاب

به گزارش وبلاگ نفس، مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست از ابلاغ برنامه 100 روزه جدید حوزه معاونت آموزش و پژوهش این سازمان با محوریت آب و تالاب به همه استان های کشور اطلاع داد.

ابلاغ برنامه 100 روزه سازمان محیط زیست با موضوع آب و تالاب

ژیلا آقایی که پیش از این از شروع تدوین برنامه 100 روزه جدید حوزه معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست خبر داده بود، در گفت وگو با وبلاگ نفس اظهارکرد: به تازگی تدوین برنامه 100 روزه معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با موضوع آب و تالاب به اتمام رسید و هفته پیش به همه استان ها ابلاغ شد.

وی با تاکید بر اینکه برای تدوین برنامه 100 روزه آب و تالاب، جلسات مستمری با دفاتر تخصصی حوزه آب و تالاب سازمان حفاظت محیط زیست برگزار گردیده است، گفت: خوشبختانه همکاری موثری با دفاترتخصصی مرتبط با حوزه آب و تالاب انجام و در نهایت برنامه 100 روزه آب و تالاب با برش استانی تدوین و ابلاغ شد.

مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست ضمن بیان اینکه برنامه 100 روزه آب و تالاب تا نیمه آبان ماه ادامه خواهد داشت، در مورد سرفصل های برنامه 100 روزه جدید اظهار کرد: برگزاری زنگ های آموزش با موضوعات ارزیابی آسیب پذیری تالاب ها، آنالیز تجربیات موفق در احیای تالاب ها، اهمیت وشناخت تالاب های ساحلی و مشخص وضعیت کیفی رودخانه ها از جمله مواد این برنامه 100 روزه است. زنگ های آموزش هر دو هفته یک بار به مدت دو ساعت و با حضور اساتید و متخصصان برگزار خواهدشد که علاوه بر کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست امکان حضور عموم مردم از جمله دانشجویان و سمن ها وجود دارد.

آقایی ادامه داد: توزیع و انتشار محتوای آموزشی در مورد اهمیت و وضعیت موجود تالاب ها و وضعیت کیفی منابع آب و... در قالب مدیا از طریق پورتال سازمان محیط زیست و سایر دسترسی ها، اطلاع رسانی خواهد شد. برگزاری نمایشگاه عکس با هدف انتقال تجربیات موفق استانی در حفظ و احیای تالاب ها، کارگاه های ترویجی، مسابقات، پاکسازی در تالاب ها و رودخانه ها، برگزاری دوره های توانمندسازی جوامع محلی از دیگر برنامه های برنامه 100 روزه آب و تالاب است.

مدیر کل مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه تاکید نمود: علاوه بر برش های استانی برنامه 100 روزه آب و تالاب، برنامه هایی نیز در سطح ستاد تدوین گردیده است و هفته جاری نهایی می گردد.

آقایی در خاتمه در مورد نحوه همکاری سمن های محیط زیستی با سازمان محیط زیست در اجرای برنامه 100 روزه آب و تالاب توضیح داد: برگزاری نشست های هم اندیشی با سازمانهای مردم نهاد محیط زیستی با محوریت جلب مشارکت سمن ها و فعالان محیط زیست در اجرای برنامه از جمله اهم فعالیت های برنامه است. درستاد نیز به زودی نشست هایی با فعالان سازمان های مرم نهاد برگزار می کنیم تا نظرخواهی ها در مورد نحوه مشارکت سمن ها با محیط زیست صورت گیرد. واضح است که برای اجرای بسیاری از برنامه ها به هماهنگی و همکاری سمن ها احتیاج است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ابلاغ برنامه 100 روزه سازمان محیط زیست با موضوع آب و تالاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ برنامه 100 روزه سازمان محیط زیست با موضوع آب و تالاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید