معنای نوآوری در دنیای گوشی های هوشمند چیست؟
به گزارش وبلاگ نفس، امروزه به جایگاهی رسیده ایم که در دنیای گوشی های هوشمند بعضی تکنولوژی ها به بلوغ رسیده اند و از این حیث شاید نوآوری های هیجان انگیز برای کاربران کمتر در مراسم های رونمایی به چشم بخورد. متاسفانه این امری است که برای برندهای بزرگی چون اپل هم که در دورانی سردمدار نوآوری در بازار گوشی های هوشمند بودند، نیز رخ داده است.
به گزارش وبلاگ نفس، بنابر اعلام هوآوی، به عنوان نمونه صفحه نمایش های تمام صفحه یا FullView یا دوربین های چندگانه مواردی است که حتی روی گوشی های میان رده بازار هم دیده می گردد ولی اکنون کار به جایی رسیده که همچنان برندهای مطرح روی این موارد به عنوان مزیت رقابتی تاکید دارند. شاید بتوان ادعا کرد که جهت گیری بعضی از برندهای مطرح در حوزه گوشی های هوشمند تا حدی آنها را گمراه نموده چرا که آنها تجربه کاربری را فدای امکانات سخت افزاری تکراری می نمایند که در عمل مزیت چندانی برای کاربران نسبت به مدل های قبلی به ارمغان نمی آورند.
بعضی برندها مانند هوآوی جهت گیری متفاوتی را نسبت به آنچه اکثر برندها مد نظر دارند، در دستور کار خود قرار دارند. در شرایطی که بعضی برندهای بزرگ بازار گوشی های هوشمند روی مزیت های تکراری گوشی های خود تاکید دارند، هوآوی همچنان برگ های برنده ای برای رو کردن در بازار گوشی های هوشمند دارد که می تواند کاربران را مانند گذشته هیجان زده کند. به عنوان نمونه در سال گذشته مدل های معرفی شده توسط هوآوی در سری Huawei Mate 20 و Huawei P20 نسبت به مدل های معرفی شده توسط سایر برندها از حیث نوآوری تفاوت های عمده ای داشت.
هوآوی اولین برندی است که هوش مصنوعی را به دنیای گوشی های هوشمند وارد کرد و از آن به شکل کاربردی در بخش های مختلف از دوربین گرفته تا مصرف بهینه باتری بهره برده است. همچنین هوآوی سال قبل برای اولین بار سیستم شارژ بی سیم معکوس را که سال جاری روی محصولات برندهای دیگر دیده می گردد معرفی نموده بود. از سوی دیگر در نظر دریافت مفاهیم جدید طراحی به خصوص در بخش پشت گوشی، انتظارات جدیدی برای کاربران ایجاد نموده که برندهای دیگر را مجبور به پیروی از هوآوی نموده است. به عنوان نمونه می توان به در نظر دریافت یک طیف رنگی مثلاً از آبی به بنفش اشاره نمود که برندهای دیگر مشابه آنها را بعد از هواوی در محصولات خود وارد نموده اند. در نظر دریافت باتری های حجیم حدود 4000 mAh و بیشتر هم در گوشی های پرچم دار هواوی به خصوص در سری میت امری عادی تلقی می گردد که این هم پرچم داران برندهای دیگر را مجبور به پیروی از آن نموده است.
اولین های ذکر شده برای هوآوی به موارد فوق خلاصه نمی گردد و تنها به عنوان مشت نمونه خروار یادآوری و مرور شد. هوآوی با نوآوری های خود توانسته تجربه کاربری کاربران را تحت تأثیر قرار بدهد و انتظارات آنان را به سطحی بالاتر ارتقا دهد، امری که انتظار می رود برندهای دیگر هم بتوانند مشابه آن عمل نمایند تا در نهایت کاربران شاهد رقابتی واقعی برای نوآوری باشند.
هم اکنون زمین بازی جدیدی در بازار گوشی های هوشمند شکل گرفته که از آن به گوشی های تاشو تعبیر می گردد. به همین خاطر مدتی زمان می برد که گوشی های بالغ با قیمت مناسب در اختیار کاربران قرار بگیرد. عرضه گوشی هایی با تکنولوژی های جدید ولی با قیمتی که کاربران زیادی قادر به تهیه آنها نباشند، نمی تواند رضایت آنها را تأمین کند. هوآوی در نمایشگاه MWC سال جاری، در چند روز آینده در این زمین بازی جدید با قوانین خود وارد خواهد شد و نوآوری های خود در این حوزه را به کاربران با قیمت های معقول و قابل بهره گیری توسط آنها، ارائه می نماید.
با توجه به سابقه هوآوی در ارائه نوآوری های واقعی، به خصوص طی دو سال گذشته، باید در انتظار نوآوری های بیشتر هم از هواوی در پاریس برای گوشی های سری Huawei P30 باشیم؛ به خصوص در حوزه عکاسی موبایل و نقش پر رنگ تر هوش مصنوعی در آن!
انتهای رپرتاژ خبری
منبع: خبرگزاری ایسنا