استراماچونی به باقری: چرا زمان شفر بازی نمی کردی؟

به گزارش وبلاگ نفس، استراماچونی بازیکنان استقلال را به دقت زیر نظر دارد. او از نیمکت نشینی بعضی بازیکنان در زمان مربیگری شفر شگفت زده است. به خصوص رو ح الله باقری!

استراماچونی به باقری: چرا زمان شفر بازی نمی کردی؟

تمرینات استقلال با شدت و حرارت زیادی درحال پیگیری است. آن ها که بر تمرینات این تیم اشراف دارند بر این باورند که شیوه تمرین های بدنسازی نسبت به فصول قبل تغییرات محسوسی داشته، به طوری که برای بازیکنان زمانی برای شب نشینی باقی نمی ماند و اغلب آن ها پیش از آنکه ساعت به نیمه شب برسد، به خواب می روند. درواقع سختی تمرینات بدنسازی استقلال که با متد روز انجام می شود به حدی رسیده که باعث شده بازیکنان در طول روز تمام تمرکز خود را روی تمرین بگذارند و به موضوع دیگری فکر ننمایند. این وضعیت مقدمه ای است بر تشریح آنچه این روزها بر استقلالی ها می گذرد اما اگر بخواهیم قدری در تمرینات استقلال ریز تر شویم و قوه تجسس مان را به کار بیندازیم به موارد دیگری هم برمی خوریم.

یکی از نکاتی که این روزها در تمرینات به آن اشاره می شود خوشحالی بعضی بازیکنان از اخراج پسرشفر است! حتی یکی از بازیکنان نسبتا جوان در حین تمرینات به این موضوع اشاره نموده و گفته:خدا را شکر دیگر پسر شفر نیست که حق ما خورده شود و پیش پدرش از ما بد بگوید! ظاهرا پسر سرمربی سابق استقلال در زمان مربیگری پدرش تاثیرگذاری بسیاری در انتخاب ترکیب داشته که بعضی بازیکنان را نیز با رفتارهای خود دلخور نموده است. پیش تر نیز گفته می شد که حدود اختیارات ساشا شفر در استقلال بیش از یک آنالیزور است و او مغرمتفکر پدرش در پس پرده محسوب می شود و در بسیاری از موارد تصمیم سازی می نماید.

حالا با اخراج پسر شفر شاید بازیکنانی که از فرزند سرمربی سابق لطمه دیده بودند بیشتر به آینده امیدوار شوند. به خصوص بازیکنانی همچون روح الله باقری که در زمان پیرمرد به نیمکت نشینی محض بدل شده بود. درباره روح الله باقری باید به این نکته هم اشاره کنیم که در یکی از تمرینات اخیر استراماچونی با شگفتی از نیمکت نشینی های این بازیکن در زمان مربیگری شفر یاد نموده وحتی رو به این بازیکن گفته بود: تو با این کیفیت چرا در زمان مربیگری شفر مدام نیمکت نشین بودی و بازی نمی کردی؟! که باقری تنها با یک لبخند پاسخ این سوال را داده وسرش را به نشانه تاسف تکان داده است.

استراماچونی از وقتی سکان راهنمایی استقلال را به دست گرفته بنای کارش را روی موضوع جوان ها گذاشته است. خریدهای استقلال نیز که همگی زیر نظر این مربی صورت گرفته به وضوح این ادعا را به اثبات می رساند که استراماچونی علاقه وافری به این دست بازیکنان دارد. استراماچونی حتی به بازیکنانی همچون خادم پور و کارگر جم هم چراغ سبز نشان داده اما اینکه توفیق یابد که در کوران رقابت های سخت و طاقت فرسای لیگ به این نام هم توجه کند، روشن نیست و همه چیز به اتفاقات طول فصل بستگی دارد.

زوم روی 1-3-2-4 و احتمال بازگشت منتظری

استقلال با چه سیستمی بازی می نماید؟ تمرینات بدنسازی اخیر جایی برای رویت شیوه تاکتیکی استراماچونی باز ننموده است اما مربیان استقلال درخفا به دنبال اجرای این شیوه هستند و کوشش می نمایند بازیکنان را آرام، آرام با افکارشان آشنا نمایند وتیم را به سمت وسوی بازی با این روش ببرند. برای بازی با این روش اما داشتن دو مدافع میانی کم اشتباه و دو هافبک دفاعی پرقدرت لازمه اصلی است که به نظر می رسد استقلال اکنون از داشتن چنین ظرفیت های فنی بی بهره است. برای همین هم هست که می شنویم محتمل است پژمان منتظری به استقلال باز شود و این مدافع دوباره در جمع آبی پوشان اضافه شود. منتظری هنوز به طور رسمی با فولاد خوزستان قراردادمنعقد ننموده و چنانچه مسئولان باشگاه استقلال بتوانند این مدافع را راضی به بازگشت نمایند هیچ بعید نیست که پژمان دوباره در ترکیب استقلال رویت شود. منتظری از بعضی مسائل دلخور است اما احتیاج فنی استقلال ایجاب می نماید که دوباره به این مدافع پیشنهاد بازگشت داده شود هرچند که بعضی از مسئولان باشگاه از این ماجرا استقبال نمی نمایند. حتی تعدادی از بازیکنان قدیمی تر استقلال در حال وساطتت برای بازگشت منتظری هستند تا دوباره شاهد حضور این مدافع در تمرینات باشیم.

البته هر اتفاقی رخ دهد تا قبل از سفر استقلال به ترکیه باید اتفاق افتاده شود و اگر تمایل به بازگشت منتظری صحت داشته باشد باید این بازیکن پیش از آنکه استقلال راهی اردوی برون مرزی شود، به این تیم اضافه شود. اکنون پاسپورت ها برای سفر به ترکیه جمع شده و به احتمال زیاد مرد ایتالیایی در جریان این اردو کار تاکتیکی را هم شروع خواهد نمود تا علاوه بر تمرینات بدنسازی، تمرینات تاکتیکی نیز در دستور کار قرار بگیرد اما بدون شک استقلال برای اجرای این روش به همان ابزاری که گفته شد عمیقا احتیاج مند است؛ داشتن مدافعان میانی با تجربه و کم اشتباه و دو هافبک دفاعی با وزن حرکتی بسیار بالا.

منبع: ایران ورزشی

به "استراماچونی به باقری: چرا زمان شفر بازی نمی کردی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استراماچونی به باقری: چرا زمان شفر بازی نمی کردی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید