وینفرد شفر: اینجا بهشت فوتبالی نیست، تقوی را نمی شناسم!

به گزارش وبلاگ نفس، وینفرد شفر در نشست خبری که پیش از دیدار تیم های استقلال با نفت تهران که بعد از ظهر امروز در سازمان لیگ برگزار شد گفت: ابتدا کوتاه درباره شرایطی که داریم صحبت می کنم. وقتی به ایران آمدم، می دانستم اینجا بهشت فوتبالی نیست. یکسری مسائلی داریم. روزانه برایمان اتفاقات جدیدی رخ می دهد ولی ما با این مسائل کنار می آییم و قدم به قدم با اعتماد به نفس جلو می رویم تا مسائل را حل کنیم.

وینفرد شفر: اینجا بهشت فوتبالی نیست، تقوی را نمی شناسم!

وی افزود: این اولین بار نیست به تیمی می روم که شرایط خوبی ندارد ولی کم کم خودمان را بالا می کشیم. وقتی مقابل پرسپولیس شکست خوردیم بازیکنانم ناراحت بودند. به آنها گفتم ناراحت نباشید این اتفاقات در فوتبال رخ می دهد. ما در سطحی نبودیم که پرسپولیس را شکست بدهیم. باید هر روز بیشتر کار کنیم تا پیروز باشیم.

سرمربی استقلال یادآور شد: با خیلی از بازیکنان رو در رو صحبت کردم مثل بیت سعید و باقری و گفتم اگر مسئله ای دارید، عنوان کنید که این مسائل چیست. دیروز در حاشیه تمرین با فرشید باقری صحبت کردم. او یکی از بهترین بازیکنان در پست هافبک دفاعی است. از او پرسیدم که چرا در زمین مسابقه مثل تمرینات نیستی. باقری گفت مشکل اعتماد به نفس دارم و این اعتماد به نفس را در گذشته از دست داده ایم. باید با این بازیکن کار کنیم تا به شرایط خوبش برشود.

شفر افزود: ملاقات و جلسه طولانی هم با مدیرعامل باشگاه داشتم و کارهایی که قرار است انجام بشود را به ایشان گفتم. گفتم که به چه چیزهایی برای پیروزیت نیاز داریم. حدود 4 ساعت با مدیرعامل درباره اتفاقاتی که باید بیفتد صحبت کردم. وقتی روی جایگاه در باشگاه نشسته بودم دیدم که چقدر جام در موزه باشگاه بود. آینده ما همان جامها است. می خواهیم به آن گذشته و به آن جایگاه برگردیم. اینجا از نظر امکانات بهشت فوتبال نیست و کار ما هم راحت نیست.

وی یادآور شد: من فیلم بازی های نفت را دیده ام. نفت تیم محکم و قدرتمندی است. ما باید به سطح صد درصدی خودمان برگردیم و همان عملکرد نیمه دوم بازی با پرسپولیس را تکرار کنیم. نفت با توپهای بلند خیلی سریع به خط حمله منتقل می شود. باید مقابل این تیم هوشمندانه بازی کنیم؛ همان کاری که در نیمه دوم دیدار با پرسپولیس انجام دادیم. باید فوتبال یکضرب، دو ضرب انجام دهیم و بازیکنان باید خیلی حرکت داشته باشند. امیدوارم بعد از بازی با نفت که با نتیجه خوب برای ما به پایان می رسد، شروع دوباره ای برای لیگ داشته باشیم. شاید به مرکز جدید تمرینی برویم. این برایمان مهم است که این کار انجام شود.

شفر ادامه داد: همچنین مربی جدیدی به کادر فنی اضافه می شوند. مربیانی نیاز داریم که فوتبال را خوب درک و به بازیکنان کمک کنند. برایمان مهم است که به مرکز جدید تمرینی برویم. در گذشته شرایط تمرینی در حد و اندازه استقلال نبوده است. این مرکز جدید تمرینی برای باشگاه و بازیکنان شبیه خانه است. این خیلی مهم است که بازیکنان احساس کنند محل تمریناتشان مثل خانه خودشان است.

سرمربی استقلال درباره وضعیت میک مک درموت و حسن بیت سعید و احتمال جدایی آنها گفت: من با حسن بیت سعید رو در رو صحبت کردم. می خواستم بدانم چرا حسن همان سبکی که در باشگاه قبلی داشته را اینجا ندارد. او هم به من گفت اعتماد به نفس ندارد و اعتماد به نفسش را از دست داده است. این کاری نیست که در تمرین انجام شود. باید با او صحبت کنیم. بعد از بازی فردا فرصت بیشتری برای این کارها داریم. امیدوارم به سبک باشگاه قبلی، حسن را برگردانیم.

وی افزود: درباره میک هم باید بگویم او قبلا مربی بدنساز ما بوده است. بعد از آن در یک بازی سرمربی شد و شاید این شانس را برای خودش قائل است که سرمربی بماند. الان هم که من آمده ام و هر کاری کنیم بهترین کار برای باشگاه است. برای میک در کار بعدی آرزوی پیروزیت می کنم.

سرمربی استقلال در پاسخ به سئوال وبلاگ نفس درباره احتمال اضافه شدن یک مهاجم جاماییکایی در نیم فصل، شرح داد: خیلی غافلگیر شدم وقتی عکس مهاجم جاماییکایی را دیدم. از او قبلا شناخت داشتم. او در کانادا متولد شده بود. نمی دانم چه کسی اسم این بازیکن را در رسانه ها مطرح کرده است. اگر بخواهیم هر بازیکنی جذب کنیم، فقط من تصمیم می گیرم. هیچ تماسی با این بازیکن جاماییکایی نداشتیم. شاید یک مدیربرنامه می خواهد اسم او را در رسانه ها مطرح کند. اگر بخواهیم بازیکنی جذب کنیم اول به مدیرعامل باشگاه می گوییم و بعد که در هیات مدیره مطرح شد، خودمان رسانه ای می کنیم. من یک مربی حرفه ای هستم و می خواهم همه در این باشگاه در حد یک باشگاه حرفه ای در حد استقلال باشند. اصلا نمی دانم اسم این بازیکن چیست و چطور او را به فوتبال ایران ارتباط داده اند.

وی درباره اینکه محمد تقوی گفته بود شفر با او برای حضور در استقلال صحبت کرده بود ولی این بحث از طرف باشگاه استقلال دنبال نشده بود، گفت: آقای تقوی را نمی شناسم! خیلی راحت است که هر آدمی به رسانه ها زنگ بزند و بگوید باشگاه استقلال مرا می خواهد چون این برای آینده آنها خوب است ولی من اصلا آقای تقوی را نمی شناسم!

شفر در پاسخ به این سئوال که چقدر وقت نیاز دارد تا در استقلال پیروز باشد؟ اظهار کرد: وقتی من به استقلال آمدم این تیم بالای جدول نبود بلکه پایین جدول بود. الان نمی توانم زمانی را تعیین کنم. مهم این است که داریم سخت کار می کنیم تا خودمان را به تیم های صدرنشین نزدیک کنیم. من همان بازیکنان قبلی را دارم؛ بازیکنان جدیدی اضافه نشده اند. باید کمک کنم بازیکنان به شرایط مطلوب برسند و اعتماد به نفس شان را به دست بیاورند.

وی درباره احتمال حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا یادآور شد: باید از مدیرعامل و هیات مدیره در این خصوص سئوال کنید. خودتان می بینید مسائل یکی دو تا نیست. باید به خیلی مسائل رسیدگی کنم.

سرمربی استقلال در پاسخ به سئوال وبلاگ نفس درباره صحبتهای حسن زمانی عضو هیات مدیره باشگاه استقلال که گفته بود استقلال تا هفته هجدهم جزو سه تیم بالای جدول قرار می گیرد، گفت: ایشان تا حالا با من صحبتی نکرده است.اگر بیاید و با من صحبت کند خیلی خوب است! شاید خیلی چیزها را از اهالی رسانه ها بشنوم ولی باید جدا از آن سخت کار کنیم و از کارمان حمایت کنیم. مطمئنم همه اعضای باشگاه به ما کمک می کنند تا به آن چیزی که می خواهیم برگردیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "وینفرد شفر: اینجا بهشت فوتبالی نیست، تقوی را نمی شناسم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وینفرد شفر: اینجا بهشت فوتبالی نیست، تقوی را نمی شناسم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید