با این کارها شکم دردتان را کاهش دهید

به گزارش وبلاگ نفس، مانند هر بیماری دیگری، تغییرات شیوه ی زندگی اعم از تغذیه ی سالم، فعالیت بدنی و هم تغییرات رفتاری می تواند اثرات مفیدی به همراه داشته باشد. بر همین اساس پزشک تان ممکن است تغییراتی را در شیوه زندگی تان، توصیه کند که به شما یاری می نمایند که این درد را بهتر کنترل کنید.

با این کارها شکم دردتان را کاهش دهید

با این کارها شکم دردتان را کاهش دهید

مانند هر بیماری دیگری، تغییرات شیوه ی زندگی اعم از تغذیه ی سالم، فعالیت بدنی و هم تغییرات رفتاری می تواند اثرات مفیدی به همراه داشته باشد. بر همین اساس پزشک تان ممکن است تغییراتی را در شیوه زندگی تان، توصیه کند که به شما یاری می کنند که این درد را بهتر کنترل کنید.

اصلاحات رژیم غذایی

تغییرات مرتبط با رژیم غذایی و چگونگی صرف غذای تان که می توانند به کنترل علائم و نشانه های بیماری تان یاری کنند را مورد توجه قرار دهید از جمله موارد زیر:

* در حجم کوچک تر اما در دفعات بیشتر غذا بخورید.

داشتن یک شکم خالی می تواند به نوعی تحریک کننده ی ایجاد این نوع دردهای شکمی باشد. وجود اسید در شکم تان می تواند باعث گردد که شما احساس مریضی بکنید.

خیلی از افراد برای کنترل انرژی دریافتی روزانه و کنترل وزن خود این تصور را دارند که باید در بین وعده های غذایی چیزی نخورند. جالب است که بدانید حذف میان وعده ها علاوه بر آن که شما را در کنترل وزن پیروز نخواهد کرد بلکه می تواند دردهای گوارشی را تشدید و یا ایجاد نماید. لذا توصیه آن است که کوشش کنید یک خوراک مختصری مانند یک کلوچه ی کوچک یا میزان مختصری میوه را به اسم میان وعده مصرف نمایید و از غذا خوردن فرار نکنید. این یاری می کند که از خوردن غذاهای حجیم و پُرخوری در هنگام وعده های اصلی اجتناب نمایید.

* از خوردن غذاهای محرک خودداری کنید.

برخی غذاها ممکن است درد شکمی بدون زخم شما را تحریک کند. به اسم مثال غذاهای ادویه دار و پُرچرب، نوشیدنی های کربناته، کافئین و الکل از این دسته هستند.

* غذای تان را با آرامش و کامل بجوید

غذای تان را خوب بجوید. زمانی را برای صرف غذا در کمال آرامش در نظر بگیرید. توصیه ی عمومی آن است که هر وعده ی غذایی شما باید 15 تا 20 دقیقه طول بکشد.

* از بلعیدن هوای اضافی اجتناب نمایید

برای کاهش دادن گاز اضافی و آروغ زدن از فعالیت هایی که منجر به بلعیدن هوای اضافه می گردد، دوری کنید؛ مانند سیگار کشیدن، با سرعت غذا خوردن، آدامس جویدن، نوشیدن نوشیدنی ها از طریق نی و نوشیدن نوشابه های گازدار.

* بعد از غذا خوردن دراز نکشید

حداقل 2 ساعت بعد از غذا خوردن دراز بکشید.

ورزش و فعالیت بدنی

بیشتر روزهای هفته را ورزش کنید

ورزش ممکن است به شما یاری کند که علائم و نشانه های بیماری تان را کنترل کنید.

به موازات این که ورزش را آغاز می نمایید موارد زیر را رعایت فرمایید:

* قبل از این که آغاز به انجام ورزش نو بکنید، با دکترتان مشورت کنید.

* در ابتدا از ورزش های سبک و آسان آغاز کنید. برنامه ورزشی تان را کم کم و به تدریج افزایش دهید.

* فعالیت های ورزشی را به طور منظم انجام دهید. هدف اجرای حداقل 30 تا 60 دقیقه فعالیت ورزشی در بیشتر روزهای هفته است تا این که به یک وزن سلامت برسید و بتوانید وزن سالم را حفظ کرده و خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های قلبی را در خود کاهش دهید.

* بعد از غذا خوردن به سرعت ورزش نکنید. به معده تان فرصت دهید که غذا را هضم کرده و قدری استراحت کند.

رفتار درمانی

از آن جا که استرس های ناشی از زندگی روزمره به ویژه در جوامع شهری در ایجاد این نوع از دردهای شکمی موثر می باشند همکاری با یک مشاور یا متخصص روانشناسی می تواند یاری کند که علائم و نشانه هایی که از طریق دارو از بین نمی فرایند با یاری رهکردهای این متخصصین تسکین یابند.

یک مشاور یا یک متخصص می تواند تکنیک های آرامش سازی را به شما آموزش بدهد تا بتوانید با علائم و نشانه های بیماری تان کنار بیایید.

ممکن است بعلاوه برای جلوگیری از عود کردن این دردها، توصیه گردد که راه هایی که استرس را کاهش می دهند یاد بگیرید.

استرس را در زندگی روزانه تان کاهش دهید

تکنیک های کاهش استرس ممکن است به شما یاری کند که نشانه ها و علائم بیماری تان را کنترل کنید. برای کاهش استرس تان کوشش کنید.

شما می توانید برای کاهش استرس از راه کارهایی به توضیح زیر مدد بگیرید:

* محرک های تنش زای رایج را در زندگی تان تشخیص بدهید. یاد بگیرید چگونه استرس تان را کنترل کنید. بنا به صلاحدید پزشک گوش دادن به موسیقی های آرامش بخش می تواند به شما یاری کند.

* تکنیک های آرام سازی(ریلکسیشن) را یاد بگیرید و تمرین کنید. این تکنیک ها ممکن است شامل تنفس های آرامش بخش، مدیتیشن، یوگا و آرام سازی ماهیچه های بدن باشند.

* اجرای فعالیت های آرامش بخش. مدت زمانی را برای انجام دادن کارهایی که از انجام آن ها لذت می برید در نظر بگیرید به اسم مثال: تفریح های مورد علاقه یا ورزش و... .

منبع:تبیان زنجان

ارسال از طریق کاربر محترم سایت : mohamadaminsh

منبع: راسخون

به "با این کارها شکم دردتان را کاهش دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با این کارها شکم دردتان را کاهش دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید