برگزاری رقابت های شطرنج در لهستان بدون رعایت موارد بهداشتی!

به گزارش وبلاگ نفس، لهستان، مسابقات قهرمانی شطرنج بانوان کشورش را به صورت فیزیکی برگزار نموده که برخی از عکس های این رقابت ها نشان می دهد پروتکل های بهداشتی به صورت جدی رعایت نمی گردد!

برگزاری رقابت های شطرنج در لهستان بدون رعایت موارد بهداشتی!

به گزارش وبلاگ نفس، باتوجه به شیوع کرونا و لغو بیشتر رقابت ها ورزشی، شطرنج تنها رشته ای بود که توانست مسابقاتش را با کیفیت در فضای مجازی برگزار کند. با اینکه این مسابقات با استقبال بسیار خوب بازیکنان و تماشاچیان همراه بود اما منتقدانی هم داشت.

چندی از هواداران شطرنج که عده آنان هم کم نبودند معتقد بودند که رقابت با شطرنج سنتی که با صفحه های شطرنج و مهره ها همراه است لذت بیشتری دارد و هیجان تمام این مسابقه به حضوری بودن آن است نه مجازی!

با این تفاسیر نخستین مسابقات حضوری در پایتخت کشور فنلاند با رعایت فاصله اجتماعی برگزار گردید. در این مسابقات محدودیت هایی برای تماشاگران در نظر گرفته شده بود. همچنین کرواسی دیگر کشوری بود که مسابقات حضوری شطرنج را با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کرد.

حال شاهد هستیم که لهستان مسابقات قهرمانی بانوان کشورش را به صورت حضوری برگزار نموده است. این مسابقات که از 14 مرداد شروع شده اکنون در مرحله پنجم پیگیری می گردد.

این رقابت ها در 9 دور پیگیری خواهد شد. طبق پروتکل های بهداشتی که از سوی فدارسیون جهانی شطرنج تدوین شده است کشور ها می توانند با رعایت موارد بهداشتی مسابقات خود را به صورت فیزیکی برگزار نمایند.

این در حالی است که فدراسیون جهانی شطرنج در تازه ترین اقدام خود مسابقات المپیاد جهانی آنلاین به راه انداخته است.

به نظر می رسد که اگر این مسابقات بدون هیچ مشکل برگزار گردد، شاهد خواهیم بود که کشور های بیشتری رقابت های شطرنج خود را به صورت حضوری ادامه خواهند داد.

اما نکته ای جالب که در عکس های این رقابت دیده می گردد رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی مانند استفاده از ماسک برای بازیکنان و دست ندادن است!

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "برگزاری رقابت های شطرنج در لهستان بدون رعایت موارد بهداشتی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری رقابت های شطرنج در لهستان بدون رعایت موارد بهداشتی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید