خبرنگاران سرونامه برای نامه نگاری بچه ها به پرستاران فراخوان داد

به گزارش وبلاگ نفس، تهران- خبرنگاران- در مهرواره سرونامه، بچه ها و نوجوانان برای پزشکان و پرستاران، نامه می نویسند.

خبرنگاران سرونامه برای نامه نگاری بچه ها به پرستاران فراخوان داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان تهران، با توجه به شیوع ویروس کرونا بخش مکاتبه ای واحد آفرینش های ادبی کانون پرورش فکری استان تهران باهدف ایجاد فرصتی برای همدلی با پزشکان و پرستاران، پاسداشت جامعه پزشکی، کوشش برای استمرار سنت دیرینه و ارزشمند نامه نگاری و شناسایی و شکوفایی استعدادهای ادبی بچه ها و نوجوانان، مهرواره سرو نامه را طراحی و منتشر نموده و طی فراخوانی بچه ها و نوجوانان و اولیاء تربیتی را به نوشتن نامه برای کادر درمانی و قدردانی از کوشش های بی دریغ این عزیزان دعوت نموده است.

لازم به ذکر است که نامه های دریافت شده در انتها هرماه توسط مربیان و کارشناسان واحد آفرینش های ادبی کانون استان تهران آنالیز شده و 5 نامه برگزیده معرفی و تقدیر می گردد. فهیمه شانه، سمیرا قیومی، مربیان جوابگو و مریم عباسی، نگین صدری زاده کارشناسان آفرینش های ادبی و مهرنوش قربانعلی کارشناس مسئول آفرینش های ادبی، داوری نامه های مهرواره سرو نامه را به عهده دارند.

همچنین واحد ادبی در کوشش است که نامه ها را به دست مخاطبان اصلی آن ها یعنی پرستاران، پزشکان و کادر درمانی برساند.

لازم به ذکر است ایده اولیه طرح سرو نامه در میان همکاران واحد آفرینش های ادبی و توسط بهاره مهرجویی مربی ادبی استان تهران مطرح شد و پس از آنالیز و تائید در واحد آفرینش های ادبی، طراحی این فراخوان توسط نگین صدری زاده کارشناس ادبی - مکاتبه ای استان تهران به انجام رسید.

مهرواره سرو نامه از بچه ها و نوجوانان، مربیان، معلمان و کارشناسان و اولیای تربیتی دعوت می نماید تا نامه های خود را خطاب به پزشکان، پرستاران و کادر درمانی به آدرس [email protected] ارسال نمایند.

کتاب شاه میداس و انگشتان جادویی به چاپ پنجم رسید

کتاب شاه میداس و انگشتان جادویی به نویسندگی شارلوت کرافت از سوی انتشارات کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان به چاپ پنجم رسید.

شاه میداس و انگشتان جادویی، داستانی نوشته شارلوت کرافت با تصویرگری کینوکو کرافت و ترجمه علی خاکبازان است که برای اولین بار در سال 1385 در انتشارات کانون پرورش فکری به چاپ رسید. شمارگان این کتاب تا به امروز به 27هزار و 500 نسخه رسیده است.

در خلاصه داستان این کتاب آمده است که؛ شاه میداس عاشق سکه های طلا و دخترش است. وقتی به پیرمردی یاری می نماید، جوانی ظاهر می گردد و اعلام می دارد که حاضر است آرزوی او را برآورده سازد. آرزوی شاه میداس این است که به هرچه دست بزند، طلا گردد. جوان آرزوی شاه را برآورده می نماید اما حاصل آن می گردد که لطافت، زیبایی و روح زندگی از قصر و باغ و دخترش رخت برمی بندد. شاه پشیمان می گردد و درصدد جبران اشتباه خود برمی آید.

تصاویر رنگی این افسانه کوتاه که بیشتر از رنگ های زرد طلایی استفاده شده است، نقشی قابل توجه دارند و موضوع حرص و طمع و فاقد ارزش بودن طلا در مقایسه با ارزش های معنوی با زبانی روان به زیبایی تصویر می گردد. داستان، چون بیشتر افسانه ها کارکرد اخلاقی، تربیتی دارد و عشق میان پدر و فرزند و عشق به طبیعت را به خوبی بازمی نمایاند.

شارلوت کرافت در رشته ادبیات تطبیقی در دانشگاه کلمبیا نیویورک تحصیل کرد. پس از فارغ التحصیلی، او به ژاپن سفر کرد و در آنجا به عنوان مترجم و عکاس فعالیت کرد. او اکنون به همراه خانواده اش در اسکاتلند زندگی می نماید. روزنامه نیویورک تایمز به دلیل متن واضح و ساده، از کتاب اول او تعریف کرد و تاکید نمود که این کتاب در انتقال مفاهیم اساطیری بسیار پیروز بوده است.

کینوکو کرافت بیش از صد جایزه گرافیک، از جمله پنج مدال طلا از انجمن تصویرگران را کسب نموده است. در سال 2008، او به سالن مشاهیر اضافه شد. هنر او تقریباً نیم قرن در حال چاپ است و روی جلد انتشارات معتبری مانند Time و Newsweek ظاهر شده است. کتاب های مصور او درباره افسانه های یونان و افسانه های کلاسیک در ایالات متحده و سایر کشورهای انگلیسی زبان و در اروپا، چین و کره منتشر شده است.

کتاب شاه میداس و انگشتان جادویی در چاپ پنجم با شمارگان 2هزار و 500 نسخه، برای بچه های بالای 11 سال منتشر شده است.

این کتاب در فروشگاه های کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان در سراسر کشور و مجموعه های شهر کتاب در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران سرونامه برای نامه نگاری بچه ها به پرستاران فراخوان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرونامه برای نامه نگاری بچه ها به پرستاران فراخوان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید