تفریحگاه های اطراف تهران ، بکرترین ییلاقات اطراف تهران کدام اند؟

به گزارش وبلاگ نفس، برای رفع خستگی و دوری از شلوغی و هیاهوی زندگی شهری، به خصوص زندگی در شهرهای شلوغی چون تهران ، هیچ چیز جز سفر نمی تواند دلنشین و آرامش بخش باشد. برای سفر و تغییر روحیه نیازی به سفرهای خارج از کشور یا دور و دراز و پرهزینه نیست. گاه با شناخت خوب منطقه زندگی مان و شهر و روستاهای اطرافش، می توانیم به راحتی برای یک سفر کوتاه و با کیفیت برنامه ریزی کنیم. برای مثال شهروندان تهرانی می توانند سفری یک روزه را به هر کدام از تفریحگاه های اطراف تهران که می خواهند، برنامه ریزی کنند. در این مطلب از مجله گردشگری خبرنگاران به سراغ ییلاقات اطراف تهران به عنوان طبیعت هایی خوش آب و هوا رفته ایم، تا با معرفی مختصر برخی از این نمونه های جای دنج اطراف تهران، در تصمیم گیری برای یک سفر خوب به شما کمک کنیم.

تفریحگاه های اطراف تهران ، بکرترین ییلاقات اطراف تهران کدام اند؟

ییلاقات اطراف تهران: فشم

فشم یکی از تفریحگاه های اطراف تهران است که در شمال شرق این استان واقع شده است. این منطقه بدلیل فاصله نزدیک به تهران در ایام تعطیل میزبان طبیعت گردان بسیاری است. اوشان، میگون و فشم بخشی از رودبار قصران هستند. باغات میوه به وفور در فشم وجود دارد. وجود آبشارهای لارمحله، آبشار یخی آبنیک، آبشار لالون و پیست اسکی معروف شمشک نیز در فشم واقع شده اند که علاقمندان و طرفداران خاص خود را دارند و تمامی این امکانات طبیعی در کنار هم فشم را به ییلاقی محبوب و پرطرفدار تبدیل کرده است که در اغلب ماه های سال بسیار شلوغ و پرتردد است و به راستی برای سپری کردن روزهایی به دور از شلوغی و هیاهوی شهر از هر لحاظ مکانی ایده آل است.

ییلاقات اطراف تهران: لواسان

لواسان از مشهورترین و البته محبوب ترین تفریحگاه های تهران با آب هوایی بسیار خوب است که در فاصله کمی از تهران قرار گرفته. آب و هوایی مطبوع، دسترسی به امکانات، چشم اندازهای بکر، عبور رودخانه خروشان جاجرود از این منطقه و سر ریز شدن آن به سد لتیان همگی لواسان را به ییلاقی محبوب به خصوص برای پایتخت نشینان تبدیل کرده است. اخیرا نیز وجود ویلاهای فوق لوکس در شهرکی به نام باستی هیلز در لواسان، این منطقه را به یکی از گران ترین ییلاق های ایران تبدیل کرده است.

ییلاقات اطراف تهران: روستای برغان

روستای برغان در دره ای زیبا در فاصله 13کیلومتری از کرج واقع شده و به عنوان یکی از زیباترین نمونه های جای دنج اطراف تهران شناخته می شود. برغان از توابع ساوجبلاغ بوده و کمتر کسی است که نام این روستا به گوشش نخورده باشد. برغان به داشتن آلوهای بی نظیرش معروف است. مسجد جامع، پل تاریخی، حمام قدیمی، بازار برغان، همگی در دل یک روستای خوش آب و هوا قرار گرفته اند. برای اقامت شبانه علاوه بر کمپینگ می توانید از سوییت هایی که برای اجاره در روستا وجود دارند نیز استفاده کنید.

ییلاقات اطراف تهران: شهرستانک

هرگاه از یک تهرانی بخواهید جای دنج اطراف تهران را به شما معرفی کند حتما به روستای شهرستانک اشاره خواد کرد. روستایی از توابع آسارا بوده که در جاده زیبای چالوس واقع شده است. درختان زیبا و سر به فلک کشیده، باغات سرسبز میوه ، رودهای زیبا و خروشان و از همه مهم تر هوای عالی و مطبوع، همگی شهرستانک را به بهشت ییلاقی کوچکی تبدیل کرده اند که بهترین منطقه برای گذراندن تعطیلات است. این روستا به قدری زیبا و خوش آب و هوا است که در گذشته نیز افراد زیادی برای سپری کردن یک روز خوب در یک جای خوش آب و هوا به شهرستانک می رفتند و ناصرالدین شاه قاجار نیز به قدری مجذوب زیبایی و موقعیت بکر این روستا شد که یک اقامتگاه ییلاقی برای خود در این منطقه ساخت که امروزه این اقامتگاه جز آثار ملی ایران است.

ییلاقات اطراف تهران: فیلبند

فیلبند یکی از روستاهای بکر و بسیار زیبا از توابع شهرستان بابل است. برای رسیدن به این ییلاق زیبا از سمت جاده هراز و پس از طی 25کیلومتر از آمل وارد راستا روستای فیلبند شوید و راستا کوهستانی زیبا و پر پیچ و خم را به سمت ییلاق طی کنید. در این راستا زیبا آنقدر بالا می روید تا می رسید به جایی که تمام ابرها را می توانید ببینید. جنگلی از ابرهای سفید و بی نهایت زیبا که هر ببیننده ای را مبهوت خود می کند. در فصل گرم فیلبند هوای بی نظیری دارد و اغلب مردم برای گذراندن روزهایی خنک به این منطقه می آیند اما در فصل پاییز و به خصوص زمستان بدلیل سرید هوا این منطقه خالی از سکنه است.

ییلاقات اطراف تهران: جنگل الیمستان

الیمستان یکی از بهترین دیدنی ها بین گردشگران بویژه طبیعت گردان علاقمند به گشت و گزار در دل جنگل های زیبا با درختان سر به فلک کشیده است. الیمستان یکی از روستاهای آمل بوده و جنگل الیمستان دارای یک گیاه بومی به نام لیما است که در فصل بهار رشد می کنند. الیما گیاهی مشابه تره فرنگی و بومی منطقه است که از آن در پخت سوپ و آش استفاده می کنند. گذراندن ساعاتی در دل این طبیعت بکر بسیار دلنشین و خاطره انگیز خواهد بود. تقریبا تمامی فصول از سال برای رفتن به این منطقه مناسب است اما فصل پاییز الیمستان با رنگهای جادویی و زیبای درختانش بسیار خاص است . برای جنگل گردی بهتر است با امکانات لازم و کافی بار سفر ببندید و تمامی احتمالات لازم را در نظر بگیرید. با توجه به راستا جنگل و ناهمواری هایی که در بعضی قسمتها وجود دارد، شاید رفتن به این جنگل برای خانواده هایی با بچه ها کوچک خیلی مناسب نباشد.

ییلاقات اطراف تهران: لفور

لفور روستایی از توابع سوادکوه در مازندارن است. جذابیت های بی نظیری همچون جنگل 40میلیون سال، آبشار و رودهای این جنگل و همچنین وجود سد لفور (سد البرز) در بخش شمالی سوادکوه که یکی از بزرگترین سدهای خاکی در ایران است، همگی لفور را به منطقه ای بسیار خاص برای گذراندن تعطیلات به دور از هیاهو، در دل طبیعیت بکر و تکرار نشدنی تبدیل کرده است.

ییلاقات اطراف تهران: روستای افجه

روستای افجه روستایی در 5کیلومتری شمال شرق لواسان است. روستایی در بخش کوهستانی البرز که در2040متری از سطح دریا واقع شده است. دارای آب و هوایی مطبوع و بسیار دلچسب که یکی از جذابیت های آن علاوه بر آب و هوای خوبش، مزارع هویج وسیع و زیبایش که به زبان محلی به آنها گرچال یا گیاه چال نیز می گویند، است. متاسفانه امروز از دشت های وسیع و زیبای هویج گذشته چیز زیادی باقی نمانده است. دره دشت هویج در راستا کوهستان های ساکا، یخچال و قله آتشکده قرار گرفته که کوهنوردان از این راستا برای رسیدن به راستاهای منتهی به قله ها استفاده می کنند. دو رودخانه افجه (بدو) و تبله و آبشار پسچویک در شمال شرق افجه از دیگر دیدنی های این منطقه بکر بوده که طبیعتگران بسیاری را مجذوب خود کرده است.

ییلاقات اطراف تهران: تنگه واشی

یکی دیگر از نمونه های جای دنج اطراف تهران تنگه واشی است. تنگه واشی یا تنگه ساواشی یکی از تفریحگاه های اطراف تهران است که شهرت بسیار زیادی دارد. عبور از آب سر و خنک دو تنگه سنگی و صخره ای زیبا واشی و سا و رسیدن به دشتی سرسبز و پهناور بسیار هیجان انگیز است. شنا و آب بازی یکی از اتفاقات بسیار خوشایند و پرطرفدار در گذر از این تنگه زیبا است. آبشار تنگه واشی به ارتفاع 15 متری از سطح زمین که آب حاصل از سرریز آبشار استخری به عمق یک متری به وجود آورده که شنا در آن می تواند بسیار لذت بخش باشد.

اگر می خواهید بیشتر درباره تفریحگاه های اطراف تهران بدانید سری به سایت سفرزون بزنید.

منبع: همگردی

به "تفریحگاه های اطراف تهران ، بکرترین ییلاقات اطراف تهران کدام اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفریحگاه های اطراف تهران ، بکرترین ییلاقات اطراف تهران کدام اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید