دوره آموزشی مبانی آسیب شناسی اشیا و آثار منقول در تبریز برگزار گردید

به گزارش وبلاگ نفس، دوره آموزشی مبانی آسیب شناسی اشیا و آثار منقول در تبریز ویژه متخصصان و فعالان حوزه میراث فرهنگی آذربایجان شرقی برگزار گردید.

دوره آموزشی مبانی آسیب شناسی اشیا و آثار منقول در تبریز برگزار گردید

به گزارش وبلاگ نفس به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، روز چهارشنبه 8 مردادماه 99 دوره آموزشی مبانی آسیب شناسی اشیا و آثار منقول با حضور دبیر کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز، متخصصان و فعالان حوزه میراث فرهنگی با تدریس دکتر مهدی رازانی عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اسلامی تبریز، برگزار گردید.

سعید نیکوخصلت، دبیر کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تبریز در این جلسه با تأکید به لزوم حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی، گفت: مواریث تاریخی از جمله مهم ترین گنجینه های عصر معاصر است که می بایست در راستای صیانت از آن گام های مؤثری با مشارکت همه جانبه دستگاه ها، نهادها و آحاد مردم برداشته گردد.

او در ادامه با تأکید به اینکه مواریث تاریخی عاملی مؤثر در توسعه گردشگری است، گفت: خوشبختانه تبریز با توجه به پیشینه تاریخی خود، مواریث تاریخی متعدد و ارزشمندی را داراست از اینرو با صیانت از این ظرفیت های غنی می توانیم صنعت گردشگری خود را تقویت کنیم.

نیکوخصلت بابیان اینکه پیوند علم و اقدامات تخصصی حفاظتی، راستا دستیابی به اهداف صیانت از مواریث تاریخی را تسهیل می نماید، گفت: خوشبختانه در مورد اقدامات حفاظتی و صیانتی از مواریث تاریخی تبریز شاهد هم افزایی و مشارکت مستمر دانشگاه هنر و اداره کل میراث فرهنگی استان هستیم که قطعاً تأثیر بسزایی در راستای اهداف صیانت از مواریث و توسعه گردشگری خواهد داشت.

علیرضا قوچی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با تأکید به لزوم دانش افزایی و توانمندسازی فعالان حوزه میراث فرهنگی، گفت: با توجه به وظیفه ذاتی معاونت میراث فرهنگی در صیانت و حفاظت از ابنیه تاریخی، اشیا و آثار منقول، بروزرسانی علمی و تخصصی فعالان این حوزه امری لازم است.

او ادامه داد: باستان سنجی امری مؤثر در حین مراحل باستان شناسی و پس از آن است که در حفظ و صیانت از اشیا منقول نقش بسزایی دارد، در این راستا این اداره کل همیشه در کوشش است تا با برگزاری دوره های آموزشی از این دست، اقدامات خود را بیش ازپیش بر پایه علم روز پایدار سازد.

قوچی عامل مؤثر در امانت داری از مواریث تاریخی را فرهنگ سازی عنوان نمود و گفت: فرهنگ سازی در حوزه حفاظت و صیانت از مواریث تاریخی عاملی مهم در راستای انتقال امانت های پیشینیان به نسل آینده خواهد بود، لذا این اداره کل در کنار وظیفه ذاتی خود در کوشش است تا با مشارکت همه جانبه سایر دستگاه ها در حوزه فرهنگی سازی نیز گام های مؤثری بردارد.

منبع: میراث آریا

به "دوره آموزشی مبانی آسیب شناسی اشیا و آثار منقول در تبریز برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره آموزشی مبانی آسیب شناسی اشیا و آثار منقول در تبریز برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید