سرمایه گذاری رکوردشکن وال استریت در جشنواره کن

به گزارش وبلاگ نفس، سرمایه های بخش خصوصی با این توجیه که پول در فراوری فیلم و سریال هایی نهفته که باید تامین کننده احتیاج سرویس های تماشای آنلاین باشند، به بخش فراوری این محتوا سرازیر شده است.

سرمایه گذاری رکوردشکن وال استریت در جشنواره کن

به گزارش وبلاگ نفس ، شرکت های سرمایه گذاری خصوصی وال استریتی در حال وارد کردن پول خود به صنعت تفریح مستقل هستند و شرکت های این عرصه را می خرند؛ در حدی که تا به حال در صنعت سینمای مستقل دیده نشده است.

خبرگزاری مهر به نقل از هالیوود ریپورتر نوشته است، اخیراً قراردادهای زیادی منعقد شده که نمایانگر روندی بزرگ تر از سرمایه گذاری در صنعت محتوای نو است. از جمله آنها می توان از قرارداد 900 میلیون دلاری برای خرید شرکت هلو سان شاین متعلق به ریس ویترسپون به وسیله غول سرمایه گذاری خصوصی بلک استون گروپ، راه اندازی شرکت رسانه ای کوین هارت با 100 میلیون دلار با حمایت گروه آبری پارتنرز، قرارداد چهار میلیارد دلاری خرید بانیجی سازنده سریال پیکی بلایندرز و خرید سهام شرکت اسپرینگ هیل متعلق به لبران جیمز به وسیله شرکت سرمایه گذاری رِدبرد نام برد.

نوترین مطالب

Cineplex قیمت بلیت های آنلاین فیلم را بالا برد

لایتیر حریف دنیای ژوراسیک در گیشه نشد

هرکول به سینما باز می گردد

جولی اندروز پایان جایزه اش را گرفت

حالا تعدادی از بزرگ ترین پروژه های موجود در جشنواره فیلم کن هم از سوی گروه های سرمایه گذاری خصوصی حمایت می شوند. تیم های شرکت های سرمایه گذاری ویلج رودشو، یوروپاکورپ و لیک شور همگی در کن چادر دارند.

اما سرمایه خصوصی حتی قرار است به کن نزدیک تر گردد. آریس نابلاک که قرار است از سال 2023 رئیس فستیوال فیلم کن گردد و نخستین رئیس زن آن هم خواهد بود، رئیس شرکتی به نام I2PO است که با سرمایه گذاری خصوصی حمایت می گردد. این شرکت سال گذشته با هدف خرید شرکت های تفریح در سراسر اروپا راه اندازی شد.

سرمایه گذاران خصوصی روی این مسئله حساب باز نموده اند که رشد انفجاری خدمات استریمینگ منجر به افزایش مشابه تقاضا در عرصه محتوا خواهد شد. آنها باور دارند شرکت هایی که مالک محتوا و فیلم ها و سریال های اوریجینالی باشند که استریمرها به آن احتیاج دارند، بیشترین سود را خواهند برد.

بسیاری از آنها این سود را در اروپا می بینند چون طبق قوانین اروپایی 30 درصد از تمام محتوایی که در سرویس های استریمینگ پخش می گردد باید محصول اروپا باشند. این مسئله باعث افزایش تقاضا برای محتوای سینمایی و تلویزیونی اوریجینال اروپایی شده که استریمرها نمی توانند خودشان آن را فراوری نمایند.

به جای اینکه افراد با یک استریمر قرارداد ببندند، مثلا آنطور که شرکت امبلین پارتنرز استیون اسپیلبرگ با نتفلیکس قرارداد بست، خیلی ها حالا دارند به سرمایه گذاری خصوصی روی می آورند تا بتوانند استقلال خود را حفظ نمایند و محصولات شان را به خریداری بفروشند که بیشترین پول را می دهد.

با این حال، فیلم های مستقل حتی با وجود تمام پول نقد نوی که دریافت نموده اند، هنوز در زمینه توزیع به استریمرهای جهانی وابسته هستند. وقتی خودشان مالک شبکه توزیع نباشند، آنها نمی توانند به مقیاس مورد احتیاج برای پخش محتوای شان به وسیله دیگری فکر نمایند.

منبع: خبرکانادا

به "سرمایه گذاری رکوردشکن وال استریت در جشنواره کن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرمایه گذاری رکوردشکن وال استریت در جشنواره کن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید