شرط آمریکا برای فروش کالا به هواوی

به گزارش وبلاگ نفس به نقل از سی ان بی سی، ویلبر راس وزیر بازرگانی آمریکا گفت دولت به شرکت ها اجازه می دهد کالاهای را به هواوی بفروشد که استفاده آنها در تجهیزات این شرکت چینی هیچ خطر امنیتی برای آمریکا نداشته باشد.

شرط آمریکا برای فروش کالا به هواوی

با این وجود سوال مهم درباره ماهیت کالاهایی که تحت قانون اجازه فروش دارند، پاسخ داده نشده است.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مشغول احیای مذاکرات تجاری با چین است و اواخر ماه ژوئن گفت شرکت های آمریکایی می توانند کالاهای خود را به هواوی بفروشند.

هرچند شرکت های تراشه سازی آمریکایی از این تصمیم ترامپ استقبال کردند اما بسیاری از مقامات صنعتی و دولتی درباره این سیاست جدید سردرگم هستند. به گفته رأس ممنوعیت فروش کالاهای آمریکایی به هواوی همچنان پابرجاست و زمانی برطرف می گردد که دولت ترامپ مطمئن گردد هواوی هیچ تهدیدی برای امنیت ملی این کشور ندارد.

همچنین راس تاکید نمود هواوی همچنان در فهرست Entity Listباقی می ماند. طبق قوانین آمریکا شرکت ها و افرادی که در این فهرست قرار دارند برای دریافت مجوز خرید یا انتقال کالاهایی خاص باید ملزوماتی را رعایت نمایند.

با این وجود راس گفت با اعطای مجوز استفاده از بعضی کالاها موافقت می گردد.

او در این باره اضافه کرد: برای اجرای دستور رئیس جمهور، وزارت بازرگانی لیسانس استفاده از کالاهایی را تأیید می نماید که خطری برای امنیت ملی آمریکا نداشته باشند. علاوه برآن ما سعی داریم از انتقال درآمد شرکت های آمریکایی به همتایان خارجی خودداری کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شرط آمریکا برای فروش کالا به هواوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط آمریکا برای فروش کالا به هواوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید