مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت با سانگ یانگ تیوولی و رنو داستر

به گزارش وبلاگ نفس، چری تیگو 7 اکسلنت در بازار خودروی ایران رقبای بسیاری دارد؛ رقبایی که نه تنها در بخش ظاهری بلکه در بخش فنی هم می توانند این خودرو را از دور رقابت خارج نمایند. در میان خودروهای چینی شاسی بلند، بی وای دی S6 و جک S5 و در بین خودروهای غیرچینی، سوزوکی گرند ویتارا، پژو 2008 و رنو داستر را می توان نام برد. در بازار خودروهای کارکرده نیز هیوندای توسان و سانگ یانگ تیوولی را می توان رقیب این خودرو دانست. در این مقاله، ما به مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت با سانگ یانگ تیوولی و رنو داستر می پردازیم.

مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت با سانگ یانگ تیوولی و رنو داستر

مقدمه ای بر مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت

چری تیگو 7 اکسلنت با ظاهری مدرن می تواند گزینه خوبی برای جوانان علاقه مند به کلاس شاسی بلندها باشد. هرچند که هم تیگو 5 و هم تیگو 7 را نمی توان خودرویی آفرود نامید، اما باز هم تمایل جوانان به خرید این نوع خودرو رو به افزایش است.

چری تیگو 7 اکسلنت شاسی بلندی زیبا و لوکس است که در نگاه اول می توان تفاوت آن را با دیگر خودروهای چینی موجود در بازار مشاهده کرد. ظاهر مجذوب کننده این خودرو در کنار امکانات رفاهی و فنی کامل آن می تواند انتخاب ایدئالی برای کسانی باشد که داشتن آپشن های کامل در کنار ظاهر زیبا، اولویت آنها برای خرید خودرو است.

مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت با سانگ یانگ تیوولی

اولین خودرویی که ما در مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت به آن می پردازیم، سانگ یانگ تیوولی است. وقتی در خصوص خودروهای کره ای صحبت می کنیم، بیشتر اوقات همه محصولات شرکت کیا را به خاطر می آوریم که به علت قیمت زیاد خودروهای آن در بازار، شرایط خرید آنها برای همه اقشار جامعه فراهم نیست. سانگ یانگ تیوولی خودروی شاسی بلند کره ای است که از بدو ورود به بازار خودروی ایران مورداستقبال مردم نهاده شد.

چری تیگو 7 اکسلنت از نمای روبه رو

تیوولی یک کراس اوور سایز کوچک است که با طراحی زیبا و منحصربه فرد خود موردتوجه علاقه مندان نهاده شده است. طراحان تیوولی با استفاده از خطوط منحنی در قسمت کناری خودرو، ظاهری قدرتمند و زیبا برای این خودروی کوچک طراحی کردند. در طرف مقابل، چری تیگو 7 کراس اووری بزرگ با طراحی زیبا و متفاوت از سایر خودروهای چینی است. اگرچه انصاف نیست کوشش و خلاقیت تیم طراحی چری را نادیده بگیریم، اما با وجود طراحی زیبای قسمت جلوی چری تیگو 7 و ایجاد خطوط شکسته و منحنی در بخش های مختلف این خودرو برای ایجاد ظاهری مجذوب کننده و مدرن، طراحی قسمت عقب تیگو 7 نمی تواند نمره قابل قبولی بگیرد. کوچک شدن شیشه عقب که باعث کم شدن دید راننده می گردد و طراحی ناپخته چراغ های عقب می تواند امتیازی منفی در طراحی تیگو 7 باشد.

در قسمت کابین، با جایگاه های چرمی و خوش فرم تیگو 7 روبه رو می شویم که به ندرت در دیگر خودروهای چینی کیفیتی این چنینی را دیده ایم. باوجوداین بلافاصله با داشبوردی ساده از جنس پلاستیک روبه رو خواهیم شد که دور از انتظار ما برای خودرویی در چنین کلاس قیمتی است. در سمت مقابل، سانگ یانگ تیوولی کابین بسیار زیبایی را در مقابل چشم بیننده قرار می دهد. پوشش جایگاه ها به انتخاب خریدار می تواند مشکی، کرم یا قرمزرنگ باشد. داشبورد خاکستری تیوولی در کنار فرمان Dشکل خودرو، ظاهری بسیار مدرن و زیبا به کابین داده است.

چری تیگو 7 اکسلنت با قراردادن نمایش گر 9 اینچی مجهز به سیستم بلوتوث، سیستم صوتی پیشرفته، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک دوگانه و دوربین 360 درجه می تواند از نمایشگر 7 اینچی سانگ یانگ تیوولی جلوتر باشد. تیوولی علاوه بر تمامی اینها، امکان انتقال صوت و تصویر به وسیله کابل HDMI را هم دارد. علاوه بر آن، سیستم استارت با کلید ضدسرقت هم از دیگر نکات قابل توجه تیوولی در مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت است.

نمای داخلی چری تیگو 7 اکسلنت

چری تیگو 7 با موتور 4 سیلندر خطی و با حجم 1498 سی سی قدرتی برابر با 147 اسب بخار در دور موتور 5500 دور در دقیقه دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو 6.3 لیتر است و استاندارد آلایندگی یورو 5 را نیز کسب نموده است. سانگ یانگ تیوولی با موتور 4 سیلندر و با حجم 1600 سی سی توانایی فراوری قدرت 128 اسب بخار در دور موتور 6000 را دارد. این خودرو با مصرف سوخت 7.2 تا 7.5 در 100 کیلومتر در مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت مصرف زیادتری دارد.

آگهی های خرید و فروش سانگ یانگ تیوولی

مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت با رنو داستر

خودروی دیگری که در مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت قرار می گیرد، رنو داستر است. رنو داستر مقرون به صرفه قیمت ترین خودروی شاسی بلند اروپایی است که در بازار خودروی ایران معامله می گردد. سری تازه رنوهای داستر با فیس لیفت، تبدیل به خودرویی جوان پسند شده است.

در مقام مقایسه از نظر طراحی ظاهری، رنو داستر به طورقطع نمی تواند با تیگو 7 رقابت کند. ظاهر لوکس و مدرن تیگو 7 نسبت به ظاهر ساده رنو داستر قطعاً نظر مشکل پسندان را به سمت خود جلب می نماید.

نمای پشتی چری تیگو 7 اکسلنت

رنو داستر با موتور 4 سیلندر و حجم 2000 سی سی توان فراوری قدرتی برابر با 135 اسب بخار و گشتاور 195 نیوتن متر را دارد که در مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت به نظر ضعیف می رسد. رنو داستر امکانات رفاهی ویژه ای را که تیگو 7 از آن برخوردار است ندارد، اما به عنوان خودرویی شاسی بلند اروپایی که توان آفرود هم دارد و افت قیمتی همچون خودروهای چینی را هم تجربه نمی نماید، می تواند گزینه ای مناسب برای علاقمندان به این نوع خودروها باشد. در اسفندماه 97، قیمت رنو داستر در بازار 312 میلیون تومان بوده است.

آگهی های خرید و فروش رنو داستر

جمع بندی

امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده و اطلاعات خوبی از مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت در اختیارتان قرار داده باشد. بعلاوه، شما می توانید با مراجعه به لینک زیر از تازهترین قیمت خرید و فروش این خودرو در بازار آگاه شوید:

آخرین قیمت خرید و فروش چری تیگو 7 اکسلنت

نظر شما درباره خودروهای بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها ارزش خرید بیشتری دارند؟ نظرات و تجربیات خودتان را به وسیله ثبت دیدگاه با ما و خوانندگان بلاگ وبلاگ نفس در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت با سانگ یانگ تیوولی و رنو داستر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه چری تیگو 7 اکسلنت با سانگ یانگ تیوولی و رنو داستر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید