طرح بهبود راندمان فعالیت های وزارت علوم باید پیگیری گردد، لزوم حذف موازی کاری ها در آموزش عالی

به گزارش وبلاگ نفس، معاون اقتصادی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی از لزوم پیگیری طرح بهبود راندمان فعالیت های وزارت علوم اطلاع داد.

طرح بهبود راندمان فعالیت های وزارت علوم باید پیگیری گردد، لزوم حذف موازی کاری ها در آموزش عالی

عبدالمجید شاد معاون اقتصادی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در گفت وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی وبلاگ نفس، درباره طرح آمایش سرزمین ملی اظهار کرد: فرایند طرح آمایش سرزمین ملی از دوره گذشته در آموزش عالی شروع شده بود.

او اضافه نمود: قطعا چنین طرح هایی که با اهداف ساماندهی و نظم دهی به جذب دانشجویان در آموزش عالی اجرایی می گردد جزو مسائل مهم و قابل پیگیری است.

شاد توضیح داد: یکی از دغدغه های مهم طرح آمایش سرزمین ملی توسعه بدون اهداف و برنامه های آموزش عالی است که در بحث آمار ورودی سازمانی آموزش عالی و فارغ التحصیلان و خروجی و بحث اشتغال و استخدام دانش آموختگان دانشگاهی مشکل اساسی داریم.

عضو هیئت علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی ادامه داد: نیازمندی های کلان کشور در حال و آینده یعنی در افق 10 سال آینده یا بیشتر اگر آنالیز شوند به این نتیجه روشن می رسیم که هم اکنون در آموزش عالی چه نیازمندی هایی برای رشته های تحصیلی داریم؟ در حال حاضر توسعه ساختاری آموزش عالی و دانشگاه ها بدون نظم و ساماندهی است.

شاد با بیان اینکه واحد های مختلف دانشگاه های آموزش عالی با چالش های بزرگی روبرو هستند، تاکید نمود: موازی کاری در حوزه آموزش عالی کشور بسیار دیده می گردد و ماموریت محوری هم به هیچ عنوان دیده نمی گردد که اگر طرح آمایش سرزمین ملی با اهداف حذف موازی کاری ها و مسئله خیلی مهم ماموریت محوری انجام گردد، یعنی فعالیت هر بخشی در آموزش عالی معین گردد که چه ماموریت و وظیفه ای بر عهده دارد قطعا فرایند بهینه ای در فعالیت های آموزش عالی کشور به وجود می آید.

معاون اقتصادی و اداری دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی اضافه نمود: آموزش عالی بسیار پر هزینه است و خروجی آن در راندمان مناسبی وجود ندارد، طرح بهبود راندمان فعالیت ها که مسئولان وزارت علوم پیگیر بودند قطعا کار بسیار ارزشمند و مفیدی است که باید انجام گردد، البته ممکن است این موضوع در بعضی دانشگاه ها مخالفت هایی داشته باشد؛ چرا که تغییر سرفصل ها، ترکیب دانشگاه ها و تغییر عناوین و ساماندهی بعضی واحد ها احتمال ایجاد نارضایتی ها را در پی خواهد داشت.

شاد گفت: طرح بهبود راندمان فعالیت های وزارت علوم یک موضوع اساسی است و محتمل است که نارضایتی هایی را در نیروی انسانی و مصرف ساختاری ایجاد می نماید، اما باید به آن توجه ویژه ای گردد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "طرح بهبود راندمان فعالیت های وزارت علوم باید پیگیری گردد، لزوم حذف موازی کاری ها در آموزش عالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح بهبود راندمان فعالیت های وزارت علوم باید پیگیری گردد، لزوم حذف موازی کاری ها در آموزش عالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید