قبل از سفر به رم بخوانید

به گزارش وبلاگ نفس، این نکات را قبل از سفر به رم بدانید

رم، پایتخت ایتالیا یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری دنیاست، در جای جای این شهر قدیمی جاذبه های تاریخی و فرهنگی زیادی هست که هر سال میلیون ها گردشگر به خود می بینند. قبل از سفر به رم خوب است نکاتی را بدانید تا سفری بهتر و خاطره انگیزتر را تجربه کنید پس در ادامه نکات سفر به رم را بخوانید و با خبرنگاران همراه شوید.

قبل از سفر به رم بخوانید

حواستان به شرایط آب و هوا باشد

زمستان های سرد رم باعث می گردد گردشگران در این فصل حضور بسیار کمرنگی در شهر داشته باشند. در بهار و تابستان با وجود طبیعتی سرسبز و زیبا و هوای گرم بهترین زمان است تا سر فرصت جاذبه های دیدنی این شهر را ببینید و از آب و هوای خوب آن لذت ببرید.

همراه خود پول نقد داشته باشید

مردم این شهر بیشتر خریدهای خود را با پول نقد انجام می دهند تا کارت های اعتباری، پس معلوم است که در رم اگر پول نقد نداشته باشید دچار دردسر می شوید. بهتر است در مبدا پول را تبدیل کنید تا در هنگام ورود به شهر پول نقد کافی در جیبتان داشته باشید.

کمی ایتالیایی یاد بگیرید

مطمئنا در شهر پرگردشگری مثل رم بیشتر افراد زبان انگلیسی را می شناسند و چندان نگرانی ای از بابت ارتباط برقرار کردن نخواهید داشت اما سفر به رم در حالی که یک سری از کلمات پرکاربرد آن را بلدید بسیار شیرین تر است، این کلمات را یاد بگیرید تا در محله های خلوت شهر هم خیالتان راحت باشد.

به رستوران بروید

غذاهای ایتالیا از معروف ترین و خوشمزه ترین غذاهای جهان هستند پس در این شهر رژیم را فراموش و خودتان را برای یک شکم گردی حسابی آماده کنید.

زیاد سر وقت نباشید!

مردم رم چندان به سر وقت بودن اهمیت نمی دهند پس اگر دیدید اتوبوس یا قطار با تاخیر زیاد به ایستگاه می رسد چندان تعجب نکنید چون تاخیر داشتن در رم بسیار اتفاقی عادی است!

زیاد روی مترو حساب نکنید

رم سیستم متروی چندان کارآمدی ندارد و بیشتر نقاط شهر در پوشش مترو نیستند پس بهتر است برای رفت و آمد در شهر زیاد روی مترو حساب نکنید.

حومه شهر رم را نباید فراموش کنید

با اینکه رم را همه به جاذبه های تاریخی اش می شناسند اما جاذبه های طبیعی بینظیر زیادی هم در این شهر هست که با بازدید از آن ها رم را بیشتر لمس می کنید. بعد از اینکه جاذبه های تاریخی باشکوه را دیدید سری هم به اطراف شهر بزنید و چهره ای دیگر از رم را ببینید.

اجباری در دادن انعام وجود ندارد

با اینکه در بیشتر شهرهای اروپا انعام دادن از واجبات است اما این کار در رم متداول نیست پس اگر دوست ندارید انعام ندهید.

لباس و کفش مناسب بپوشید

در گوشه گوشه این شهر آثار تاریخی زیادی می بینید که برای دیدن تک تک آن ها باید خودتان را برای یک پیاده روی طولانی آماده کنید پس حتما کفش راحت برای پیاده روی به پا کنید. از طرفی، برای ورود به برخی از کلیساها باید لباس مناسب داشته باشید پس بهتر است آن را همراه خود داشته باشید.

منبع: الی گشت

به "قبل از سفر به رم بخوانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از سفر به رم بخوانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید