مایکروسافت حافظه رم ایکس باکس سری اس را برای بازی سازان بیشتر می نماید

به گزارش وبلاگ نفس، کنسول ایکس باکس سری اس (Series S) یکی از برترین انتخاب ها برای خرید یک دستگاه نسل نهمی است. این کنسول از قدرت سخت افزاری خوبی برخوردار بوده و از همه مهم تر قیمت بسیار خوبی هم دارد. با این حال مایکروسافت در پی بهتر کردن این کنسول بوده و به همین علت دسترسی به اندازه رم بیشتری را به سازندگان بازی می دهد.

مایکروسافت حافظه رم ایکس باکس سری اس را برای بازی سازان بیشتر می نماید

مایکروسافت در ویدئو نو خود بیان کرد که چند صد مگابایت رم بیشتر در اختیار سازندگان قرار خواهد گرفت. این موضوع باعث می گردد عملکرد کنسول سری اس چند درصد بهتر گردد. دسترسی سازندگان به رم بیشتر باعث می گردد تا کنسول سری اس عملکرد برترین در زمینه گرافیکی داشته باشد.

برادر بزرگتر این کنسول یعنی سری ایکس با قدرت گرافیکی بسیار بیشتر عرضه می گردد. همینطور اینکه دارای 16 گیگابایت رم است. این در صورتی است که سری اس دارای 10 گیگابایت رم بوده که سازندگان به حدود 8 گیگابایت دسترسی دارند. اندازه به جای مانده برای اعمال سیستم عامل کنسول ذخیره شده است.

بحث اصلی اینجاست که کنسول سری اس برای گیمینگ در رزولوشن 1440p طراحی شده است. همینطور اینکه قرار است به نرخ فریم 120 هم برسد. مشکل اصلی اینجاست که این دستگاه هنوز نمی تواند یک نرخ فریم ثابت در عناوین با کیفیت 1080p داشته باشد. به همین علت سازندگان و مایکروسافت باید به فکر بهتر کردن این دستگاه باشند.

نکته اصلی اینجاست که پردازنده اصلی هر دو کنسول یکسان است. به همین علت از لحاظ معماری مشابه هستند. با اینحال به علت حافظه رم بیشتر سری ایکس ما عملکرد بسیار بهتری را در آن شاهد هستیم. حال همین اندازه کم آزاد شده نیز می تواند روی عملکرد گرافیکی این کنسول اثر خوبی را بگذارد.

مسئله ای که پیش می آید این است که آیا این اندازه رم آزاد شده روی عملکرد سیستم عامل اثر خواهد گذاشت یا نه. به علت اینکه سیستم عامل مایکروسافت که روی این دستگاه قرار گرفته است چندان سبک نبوده و احتیاج به حافظه رم مناسبی دارد. بحث ضعف عملکرد سری اس در بیشتر عناوین وجود ندارد. با اینحال بعضی عناوین باعث می شوند این کنسول ناتوانی خود را نشان دهد. حال امیدواریم این ارتقاء رم به عملکرد این بازی ها یاری کند.

منبع: TheVerge.com

منبع: دیجیکالا مگ

به "مایکروسافت حافظه رم ایکس باکس سری اس را برای بازی سازان بیشتر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مایکروسافت حافظه رم ایکس باکس سری اس را برای بازی سازان بیشتر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید