محتوای پیغام پوتین برای کشورهای عضو ناتو فاش شد

به گزارش وبلاگ نفس، رئیس جمهوری روسیه به تازگی در پیامی برای کشورهای عضو ناتو، از آنها خواسته تا از استقرار موشک های بردمتوسط و کوتاه تر در خاک اروپا و دیگر مناطق خوداری نمایند.

محتوای پیغام پوتین برای کشورهای عضو ناتو فاش شد

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نفس، روزنامه کامرسانت، چاپ مسکو، امروز به نقل از منابع مطلع خود نوشت: ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه پنجشنبه گذشته پیغامی را برای پایتخت های بعضی کشورها، از جمله اعضای ناتو ارسال نموده و در آن پیشنهاد خودداری از استقرار موشک های بردمتوسط و کوتاه تر در خاک اروپا و دیگر مناطق دنیا را مطرح نموده است.

رئیس جمهوری روسیه در پیغام خود یادآور شده که مسکو از قبل پیشنهاد دستیابی به چنین توافقی را به کشورهای پیمان آتلانتیک شمالی داده، ولی مقامات بروکسل به این مسئله علاقه ای نشان داده اند.

در این پیغام آمده است: ما از همه شما می خواهیم تا از کوشش های روسیه در این زمینه حمایت گردد. ما خواهان آن هستیم که در چارچوب ناتو اعلام گردد که موشک های منع شده در چارچوب پیمان نابودی موشک های دارای برد کوتاه و متوسط استقرار زمینی، در خاک اروپا مستقر نخواهد شد، همانطور که روسیه از قبل چنین مسئله ای را اعلام نموده است.

یکی از مقامات مطلع در یکی از کشورهایی که پیغام ولادیمیر پوتین به آنها ارسال شده به این روزنامه شرح داده که در ناتو برخورد جدی با پیشنهاد مسکو در این باره نمی نمایند ، برای این که معتقدند که روسیه از هم اکنون چنین موشک هایی را در خاک خود مستقر نموده است.

پیش از این الکساندر گروشکو معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده سابق این کشور در ناتو هشدار داده بود که هر کشور اروپایی که با استقرار موشک های آمریکایی که تا پیش از این در چارچوب پیمان نابودی موشک های دارای برد متوسط و کوتاه تر منع شده بود، موافقت کند، امنیت خود را در معرض خطر قرار داده است.

به گفته وی، چنین مسئله ای نه تنها امنیت دنیای و امنیت اروپا را به خطر می اندازد، که قبل از هر چیز خاک کشورهایی را که ممکن است تحت فشار آمریکا با استقرار این نوع موشک ها موافقت نمایند، در معرض تهدید قرار می دهد. این دیپلمات یادآور شده بود که طبق دستور رئیس جمهور پوتین، روسیه در حال کار به روی پاسخ مناسب به آزمایش موشکی اخیر در آمریکاست که نقض توافقات در چارچوب پیمان موشکی بود.

پنتاگون در تاریخ 18 آگوست (27 مرداد ماه) یک موشک کروز استقرار زمینی را که برد پرواز آن بیش از 500 کیلومتر بود، آزمایش کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "محتوای پیغام پوتین برای کشورهای عضو ناتو فاش شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محتوای پیغام پوتین برای کشورهای عضو ناتو فاش شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید