مشاهده ویدئوهای آموزشی با دور تند به یادگیری آسیب نمی زند

به گزارش وبلاگ نفس به نقل از نیواطلس، بعضی افراد عادت دارند که فایل های مختلف چندرسانه ای را با سرعت بالا و نه در حالت عادی گوش نموده یا مشاهده نمایند و تصور عمومی بر آن است که چنین اقدامی تأثیر منفی بر یادگیری دانش آموزان و دانشجویان دارد و آنها باید فایل های ضبط شده را با سرعت عادی و نه با دور تند مورد استفاده قرار دهند.

مشاهده ویدئوهای آموزشی با دور تند به یادگیری آسیب نمی زند

اما پژوهش تازه در دانشگاه یو سی ال ای ثابت نموده اگر فایل های صوتی آموزشی با سرعتی تا 2.5 برابر سرعت عادی پخش شوند، کماکان امکان یادگیری محتوای پخش شده به وسیله آنها وجود داشته و مسئله ای برای درک فایل های مذکور ایجاد نمی گردد.

در طول یک دهه گذشته منابع دیجیتالی آموزشی به دانش آموزان و دانشجویان امکان داده تا تعدادی از روش های تازه مطالعه و به ویژه سخنرانی های ضبط شده را امتحان نمایند. در اغلب موارد، دانش آموزان سرعت پخش ویدئوها را دستکاری می نمایند تا اطلاعات بیشتری را در دوره های مطالعه کوتاه تر جمع آوری نمایند. اما آیا افزایش سرعت پخش محتوا به درک مطلب یاری می نماید یا مانع آن می گردد؟

بعضی مدعی بودند که افزایش سرعت پخش ویدئوهای سخنرانی می تواند به نتایج یادگیری مفیدی منجر گردد، در حالی که بعضی دیگر اصرار داشته اند که این کار می تواند مانع درک مطلب گردد. در مطالعه تازه ثابت شده اگر سرعت پخش از 2.5 برابر فراتر نرود کماکان امکان درک مطالب وجود دارد.

بر اساس این آنالیز، افرادی که یک هفته بعد از مشاهده ویدئوهای آموزشی، برای دومین بار درست قبل از امتحان ویدئوهای مذکور را دوباره با سرعت دو برابر دیدن کردند نسبت به کسانی که هفته قبل از امتحان تنها یک بار با سرعت معمولی ویدئوهای مذکور را مشاهده کردند کمی بهتر عمل کردند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "مشاهده ویدئوهای آموزشی با دور تند به یادگیری آسیب نمی زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاهده ویدئوهای آموزشی با دور تند به یادگیری آسیب نمی زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید