نان تحریم در تنور آشوب؛ چرا ضدانقلاب در آستانه مذاکرات تشنه اغتشاش است؟

به گزارش وبلاگ نفس، کشورهای غربی و امپراتوری های رسانه ای وابسته به آنها به آشوب در داخل کشور احتیاج دارند تا بتوانند در مذاکرات آن را به عنوان شاخصی از اثرگذاری تحریم ها معرفی نموده و سپس از آن به عنوان یک برگ چانه زنی برای تداوم جنگ مالی علیه ملت ایران استفاده نمایند.

نان تحریم در تنور آشوب؛ چرا ضدانقلاب در آستانه مذاکرات تشنه اغتشاش است؟

گروه بین الملل وبلاگ نفس- شعار های هنجارشکنانه می دهند یا به اموال عمومی آسیب می زنند تا مطالبات مردم را ضد نظام جلوه دهند، این سناریوی تکرار شونده ضدانقلاب است.

در سال های گذشته کشور دست خوش مسائلی شده که مردم را آزرده خاطر نموده. با این حال قاطبه مردم یا ترجیح داده اند مطالباتشان را در کف خیابان پیگیری ننمایند و یا هنگامی که برای رساندن صدایشان به گوش مسئولین بالاجبار کف خیابان آمده اند دنبال برگزاری تجمعات مسالمت آمیزی برای پیگیری خواسته های صنفی خود بوده اند.

با این حال، یک روال قابل آنالیز در چنین تجمعاتی نفوذ گروه های آشوب طلبی به آنها است که با سر دادن شعارهای ساختارشکنانه و توسل به روش های خشونت آمیز سعی می نمایند خواسته های به حق مردم را از راستا اصلی خود منحرف نموده و آن را جریانی ضدنظام جلوه دهند.

نوترین مصداق از چنین روالی را می توان در تجمع کشاورزان اصفهان مشاهده کرد؛ این کشاورزان که از روزهای گذشته با پرپایی چادر در بستر خشک زاینده رود خواهان رسیدگی به شرایط کشت پاییزه خود بودند صبح پنجشنبه همزمان با تحرک عناصر مشکوک با صدور بیانیه ای به تجمع خود انتها داده و اعلام کردند با توجه به شرایط ذخایر آبی به مسوولان فرصت می دهند تا اقدامات لازم برای حل مسائل را در مهلت معین شده به انجام رسانند.

اما پس از این بیانیه، عناصر فرصت طلب و ضد انقلاب که از ابتدا کوشش می کردند راستا مطالبات کشاورزان را تغییر دهند و به فضای ناامنی و بی نظمی در اصفهان دامن بزنند با حمله به چادرهای حاضرین در بستر زاینده رود قصد داشتند مانع از انتها تجمع کشاورزان شوند و آشوب هایی را ایجاد کردند.

روز آدینه هم با انتشار فراخوان هایی از سوی بعضی عناصر مشکوک جمعیت اندکی که شباهتی به کشاورزان نداشتند دربستر زاینده رود تجمع نموده و آشوب ها و اغتشاش هایی را به وجود آوردند.

با آنکه تعداد آشوب طلبان به زحمت از 500 نفر تجاوز می کرد رسانه های ضد انقلاب به صورت لحظه به لحظه تحرکات آنها را پوشش داده و سعی کردند با گزارش های غلوآمیز و غیردقیق، اغتشاشات را بزرگنمایی نموده و روایتی مطلوب نظر جریان های ضد انقلاب که از آشوب ها در ایران منتفع هستند ارائه نمایند.

اما نحوه رفتار جریان های ضدانقلاب و رسانه های وابسته به آنها در اتفاقات اصفهان این سوال را پیش می کشد که این گروه ها چه نفعی از وجود آشوب در ایران دارند و چگونه از این امر منتفع می شوند؟

برای پاسخ به این سوال، عاملی که نمی توان آن را از نظر دور داشت نزدیک شدن به موعد برگزاری دور نو مذاکراتی است که قرار است با هدف برطرف تحریم ها علیه ملت ایران از روز دوشنبه هشتم آذرماه در وین شروع گردد.

این مذاکرات در شرایطی شروع می شوند که جمهوری اسلامی ایران به ویژه به علت آنکه تحریم ها در هدف آشکارشان برای ایجاد شکاف بزرگ میان ملت و حکومت و ایجاد جریان های قدرتمند براندازی شکست خورده اند دست برتر را در آن گفت وگو ها در اختیار دارد.

تحریم ها طبق اذعان افرادی نظیر ریچارد نفیو که از معماران سیاست های تحریمی محسوب می شوند برای اینکه بتوانند به شکل برگ های چانه زنی در مذاکرات مورد استفاده طرف های غربی قرار بگیرند بایستی به وسیله ایجاد نارضایتی های عمومی و تهدید به براندازی، محاسبات مسئولان حکومت را عوض نموده و آنها را برای اعطای امتیاز تحت فشار قرار دهند.

اما این اتفاقی است که علی رغم اجرای سیاست فشار حداکثری، رخ نداده و ایران به لطف مقاومت مردم، شدیدترین اثرات یک جنگ تمام عیار مالی را پشت سرگذاشته و اکنون تصمیم گیران ایرانی در پی آن هستند که از همین مسئله به عنوان اهرمی برای متقاعد کردن غرب به دست کشیدن از سیاست های زورگویانه و انتها دادن به جنگ افروزی مالی علیه ملت ایران استفاده نمایند.

بدیهی است در چنین شرایطی کشورهای غربی و امپراطوری های رسانه ای وابسته به آنها به آشوب در داخل کشور احتیاج دارند تا بتوانند در مذاکرات آن را به عنوان شاخصی از اثرگذاری تحریم ها معرفی نموده و سپس از آن به عنوان یک برگ چانه زنی برای تداوم جنگ مالی علیه ملت ایران استفاده نمایند. آشوب ، در واقع ابزار دست جریان های ضد انقلاب برای گل آلود کردن جریان مذاکرات و صید تحریم از آن است.

توجه به این نکته در کنار قرائن دیگری که نشان می دهد دولت جو بایدن، رئیس جمهور فعلی آمریکا با توجه به کند شدن تیغ تحریم ها و اهرم های فشار آمریکا میخواهد راهبرد آشوب سازی دونالد ترامپ را برای پیش بردن مطامعش علیه ایران در پیش بگیرد حائز اهمیت است.

همین چند روز پیش پایگاه یاهونیوز گزارش داد دونالد ترامپ در ماه های آخر ریاست جمهوری اش برنامه ای را تأیید نموده که هدف آن ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت ایران بوده و قرار بوده نه در دولت خودش بلکه در دوران ریاست جمهوری بایدن اجرایی گردد. (اینجا و اینجا)

منبع: خبرگزاری فارس

به "نان تحریم در تنور آشوب؛ چرا ضدانقلاب در آستانه مذاکرات تشنه اغتشاش است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نان تحریم در تنور آشوب؛ چرا ضدانقلاب در آستانه مذاکرات تشنه اغتشاش است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید