هشدار برگزیتی به انگلیس: احترام به قوانین اروپا اجتناب ناپذیر است

به گزارش وبلاگ نفس، فرانسه و آلمان، دو کشور تأثیر گذار در راهبرد اتحادیه اروپا در پی به بن بست خوردن مذاکرات پسابرگزیت خواهان احترام به قوانین اروپایی شدند.

هشدار برگزیتی به انگلیس: احترام به قوانین اروپا اجتناب ناپذیر است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ نفس، وزرای امور خارجه فرانسه و آلمان روز شنبه با انتشار توییت هایی از نبود پیشرفت در مذاکرات با طرف بریتانیایی در مورد آینده روابط اتحادیه اروپا با این کشور ابراز تاسف کردند و خواهان رعایت قوانین اروپایی شدند.

این دقیقا همان موضعی است که میشل بارنیه، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا روز آدینه پس از خاتمه دور هفتم مذاکرات با بریتانیا درباره آینده روابط دوجانبه بیان نموده بود.

بارنیه پس از این مذاکرات ضمن نگرانی از پیشرفت مذاکرات، نسبت به احتمال حصول توافق با بریتانیا ابراز ناامیدی نموده و به صراحت گفته بود که طرفین در حال تلف کردن وقت هستند.

کلمان بواون، مدیر کل دفتر وزارت امور خارجه فرانسه با انتشار توییت هایی به دو زبان فرانسوی و انگلیسی نسبت به بن بست مذاکرات میان دو طرف واکنش نشان داد و توضیح داد: نبود پیشرفت در گفتگوهای برگزیت بسیار نگران نماینده است. بریتانیا باید پاسخ های تعیین و محسوس ارائه دهد.

این دیپلمات ارشد فرانسوی در ادامه تاکید نمود که کشورش به همراه آلمان با جدیت تمام مصمم به صیانت از منافع شهروندان و شرکت های تجاری هستند و بدون احترام به قوانین نمی توان به بازارهای اروپایی راه پیدا کرد.

از سوی دیگر میشائل روت، معاون اروپایی وزیر امور خارجه آلمان نیز همین متن را به دو زبان آلمانی و انگلیسی توییت نموده است.

به گزارش یورونیوز، این رویکرد مشترک برلین و پاریس در قبال مذاکرات جاری در مورد آینده روابط اتحادیه اروپا با بریتانیا پس از توافق برگزیت دو روز پس از ملاقات امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان ایراد شده است.

رهبران دو کشور فرانسه و آلمان هر دو دیدگاهی مشترک در مورد این مذاکرات دارند که روز آدینه پس از هفتمین دور برگزاری آن بدون پیشرفت محسوس و دست یافتن به نتیجه ای تعیین به خاتمه رسید.

دو مسئول ارشد وزرای خارجه فرانسه و آلمان همچنین روز شنبه یکی از توییت های میشل بارنیه، مذاکره نماینده ارشد اتحادیه اروپا را بازنشر کردند که وی در آن تصریح نموده بود نمی داند چطور قرار است به یک توافق خوب دست یافت وقتی سخت ترین موضوعات برای خاتمه گفتگوها نگاه داشته شده است.

مسئله رقابت و مبادلات تجاری مهم ترین بخش گفتگوهای لندن و بروکسل را در مورد روابط میان دو طرف پس از دوره انتقالی پسابرگزیت تشکیل می دهد.

اتحادیه اروپا به هیچ وجه تمایل ندارد پس از خروج بریتانیا در همکاری های آینده تجاری با مالی مقررات زدایی شده سر و کار داشته باشد.

میشل بارنیه برای نشان دادن عمق اختلافات جاری میان دو طرف به نمونه ای برگرفته از حمل و نقل جاده ای کالا اشاره نمود و گفت که بریتانیایی ها حتی نمی خواهند بعضی قوانین و مقررات در باره رانندگان آنها که در قاره اروپا تردد می نمایند، اعمال گردد.

دوره انتقالی روابط میان بریتانیا و اتحادیه اروپا که قرار است با حفظ قوانین پیش از برگزیت ادامه یابد، خاتمه دسامبر امسال میلادی به اتمام می رسد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "هشدار برگزیتی به انگلیس: احترام به قوانین اروپا اجتناب ناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار برگزیتی به انگلیس: احترام به قوانین اروپا اجتناب ناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید