چرا برای کارمان از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

به گزارش وبلاگ نفس، چه مواردی ایمیل مارکتینگ را به این انداره مهم نموده است؟

اگر در پی راه نوینی برای بازاریابی هستید، ایمیل مارکتینگ موثرترین روش برای نوسعه کسب و کار خود است.

چرا برای کارمان از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

خیلی ها از اهمیت آن غافل شده اند اما باید بگوییم این روش سریعترین و پربازده ترین راه ممکن برای تبلیغات است. ایمیل مارکتینگ با توجه به هزینه کمی که انجام خواهید داد، بیشترین بازدهی را نصیب شما خواهد نمود.

با رشد اینترنت راه های نفوذ تبلیغات بسیار متنوع شده است و ایمیل مارکتینگ میتواند در کنار وب سایت ها، شبکه های اجتماعی و بلاگ ها… روشی تاثیر گذار در بازاریابی باشد. این شیوه های تبلیغات به الویت های هر کسب و کاری تبدیل شده است. با وبلاگ نفس همراه باشید تا 10 علت مهم و کاربردی از ایمیل مارکتینگ را بدانید.

بعضی ار مزایای راه اندازی ایمیل مارکتینگ عبارتند از:

1. ارتباط مستقیم و دائم با مشتریان

احتمالا پیش آمده که نتوانسته اید با فلان مدیر یا مسئول قرار جلسه تنظیم کنید؟! یا در رودربایستی مانده اید و نتوانسته اید قرار مجددی را ست نمایید؟

یا ممکن است تعداد مشتریان شما آنقدر زیاد باشد که نتوانید با تک تک آنها جلسه بگذارید؟!

چه راهی بهتر از ایمیل می تواند اطلاعات کامل و جامعی را به طور مستقیم به تمام مشتریان شما بدهد؟!

2. ارتباط دو طرفه با مشتری

مشتری شما به راحتی می تواند پاسخ ایمیل شما را بدهد. کالا یا خدماتی را سفارش داده و یا حتی به راحتی و با یک کلیک درخواست نماید که دیگر برایش ایمیلی ارسال نگردد. در بازاریابی الکترونیکی همه چیز برای یک ارتباط دو طرفه مهیاست!

3. فیدبک

معمولاً یکی از مواردی که مورد علاقه و توجه بسیاری از مدیران هوشمند قرار می گیرد روش های دریافت فیدبک (بازخورد) از ابزارهای تبلیغاتی است. اینکه هزینه و زمان صرف شده برای تبلیغ و بازاریابی چه نتایجی را در پی داشته است! به جرات می توان گفت که ایمیل مارکتینگ یکی از معدود روش های تبلیغاتی است که به راحتی می توان گزارشات و تحلیل های مناسبی را از آن برداشت کرد. برای مثال می توان دریافت که چه محصولاتی بیشترین مجذوب کنندهیت را ایجاد نموده و یا چه ایمیل هایی منجر به خرید شده است. این نتایج می تواند در بهبود ایمیل مارکتینگ، تقسیم بندی مشتریان، تغییر استراتژی فروش و یا فراوری محصول یاری نماید.

4. هزینه ای ندارد!

ایمیل مارکتینگ در مقایسه با سایر روش های تبلیغاتی، هزینه پایینی دارد و در مقابل، آورده های بسیاری برای سازمان ها در پی دارد. ROI یا بازگشت سرمایه در ایمیل مارکتینگ چیزی در حدود 4300 درصد می باشد! در واقع ایمیل مارکتینگ نه تنها هزینه های خودش را اصطلاحتاً در می آورد بلکه به فروش و سودآوری شما بسیار یاری می نماید.

5. سریع است!

استفاده از ایمیل در کمپین های تبلیغاتی یکی از سریع ترین روش هایی است که می تواند حجم اطلاعات مناسبی را به مصرف کننده یا مشتری انتقال دهد. هر موقع اراده نمایید به راحتی می توانید محصولات نو، به روز رسانی ها و سایر رخدادهای مهم سازمان خود را به وسیله ایمیل به اطلاع عموم برسانید. این سرعت انتقال در مقایسه با سایر ابزارهای اینترنتی مانند وب سایت ها، وبلاگ ها و یا حتی شبکه های اجتماعی چشمگیر است.

6. افزایش آمار بازدیدکنندگان از سایت

تهیه محتوای مناسب در ایمیل ها باعث می گردد تا دریافت کننده ایمیل برای اطلاع بیشتر از موضوع مطرح شده در ایمیل و یا سفارش کالا به سایت شما مراجعه نماید. و این یعنی افزایش آمار بازدیدکننده که متعاقباً باعث افزایش و ارتقاء وب سایت شما خواهد شد.

7. دل نشین ترین تبلیغ در حریم خصوصی افراد

برترین نوع تبلیغ ورود به محیط های خصوصی افراد است. ایمیل نه تنها می تواند با حجم اطلاعات بالا به حریم خصوصی افراد وارد گردد بلکه به شرط رعایت اصول ایمیل مارکتینگ، دریافت کننده ایمیل، احساس ناراحتی و دلخوری از ورود به حریم خصوصی نخواهد نمود. ایمیل در مقایسه با سایر ابزارهای تبلیغات در اینترنت (مثلاْ شبکه های اجتماعی)، از آنجایی که به تک تک افراد به صورت جداگانه ارسال می گردد احساس اطمینان بیشتری برای دریافت کننده ایجاد می نماید.

8. تبلیغ جهانی

مهم نیست که مشتری شما در کجای این کره خاکی قرار گرفته است. در این حالت تنها ضروری است آدرس ایمیل مشتری خود را داشته باشید. اگر مشتری شما امروز ایمیل خود را چک نکرد مطمئن باشید فردا این کار را خواهد نمود. اگر دوست داشت ایمیل شما را می تواند برای همکاران، دوستان و یا مدیران خود ارسال نماید و یا آن را آرشیو نموده تا در زمان مناسب تری به آن دسترسی داشته باشد!

9. افزایش ارزش و اعتبار سازمان

تهیه محتوای مناسب و ارسال آن به وسیله ایمیل می تواند اعتباری مثبت در فکر مشتری ایجاد نماید! ارائه پیشنهادها، راهکارها و یا مطالب مجذوب کننده و خواندنی به وسیله ایمیل در ایجاد ارتباطی مطمئن و قابل اعتماد با مشتری از اهمیت بالایی برخوردار است.

10. احترام به طبیعت

اگر محیط زیست برای شما مهم باشد که مطمئناً هست؛ ایمیل مارکتینگ به راحتی می تواند جان بسیاری از درختان را حفظ نماید. جالب است بدانید که ارسال گروهی ایمیل به جای سیستم کاغذی به طور میانگین می تواند جان یک یا دو درخت را نجات دهد!

منبع: الی گشت

به "چرا برای کارمان از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا برای کارمان از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید