آنالیز مشخصات گوشی a73

به گزارش وبلاگ نفس، گوشی a73 در 17 مارس سال 2022 معرفی و در 22 آپریل همان سال عرضه شود. این میان رده قدرتمند دارای توان و سرعت پردازش بالایی می باش و توانسته تا به امروز فروش بالایی را از خود به جای بگذارد. A73 از جمله گوشی های قدرتمند ولی تقریبا مقرون به صرفه قیمت سامسونگ به شمار میرود که از صفحه نمایش با کیفیت بالا، باتری حجیم و سخت افزار قدرتمند بهره برده است. با آنالیز این محصول همراه ما باشید.

آنالیز مشخصات گوشی a73

مشخصات طراحی و ساختار گوشی A73

گوشی سامسونگ A73 دارای ابعادی برابر با 163.7 در 76.1 در 7.6 میلی متر و وزنی برابر با 181 گرم است. دارای گواهی IP67 می باشد که به معنای داشتن مقاومت در برابر گردوخاک و پاشش آب می باشد. جنس بدنه از پلاستیک بوده و در پنل جلویی از کورنینگ گوریلا گلس 5 برای ایجاد مقاومت در مقابل خراش و صدمه تماشا صفحه نمایش استفاده شده است. اگر نگاهی به فریم این مدل بیاندازید، در بالای گوشی درگاه سیم کارت و جایگاه برخی از سنسورها واقع شده است. در پایین دستگاه نیز درگاه تایپ سی، اسپیکر و باز هم جایگاه برخی از سنسورها قرار گرفته اند.

در فریم سمت چپ چیز خاصی وجود ندارد، ولی فریم سمت راست، جایگاه دکمه پاور و دکمه های تنظیم صدا می باشد. پشت گوشی یک ماژول 4 گانه دوربین واقع شده است که در کنار آن ها فلاش ال ای دی نصب شده است. در پنل جلویی نیز فرورفتگی کوچکی برای دوربین سلفی واقع شده است و در کل می توانیم بگوییم که طراحی بی نقص اجرا شده و زیبای خاصی را به کاربر القا می نماید. در ادامه متوجه خواهید شد که نه تنها در ظاهر بلکه در قسمت های دیگر نیز سامسونگ عملکرد بسیار خوبی را به نمایش خواهد گذاشت.

نگاهی به نمایشگر گوشی Samsung A73

یکی از بزرگ ترین مزیت های گوشی Samsung A73 داشتن صفحه نمایش قدرتمند است. نمایشگر این مدل که با Corning Gorilla Glass 5 محافظت می گردد از فناوری سوپر امولد بهره برده است. نرخ نوسازی صفحه نمایش این محصول برابر با 120Hz می باشد که در کنار آن حداکثر روشنایی 800 نیتز را ارائه می دهد. بعلاوه دارای ابعاد 6.7 اینچ با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل است. عملکرد صفحه نمایش گوشی A73 فوق العاده می باشد و افرادی که بسیار به تماشای فیلم و بازی با گوشی خود می پردازند می توانند لذت بسیاری را از داشتن این محصول ببرند.

آنالیز سخت افزار و نرم افزار گوشی Galaxy A73

در میان گوشی های میان رده، گوشی A73 از سخت افزار سطح بالایی بهره برده است. این محصول از چیپست اسنپدراگون 778G 5G بهره می برد و در کنار آن یک پردازنده 8 هسته ای (1×2.4 GHz Cortex-A78 & 3×2.2 GHz Cortex-A78 & 4×1.9 GHz Cortex-A55) واقع شده است، که سرعت پردازش را به بالاترین حد خود می رساند. در نهایت وظیفه پردازش دستورات گرافیکی نیز بر عهده Adreno 642L می باشد. سخت افزار گوشی در میان گوشی های میان رده عمل کرد خوبی را به نمایش می گذارد و با توجه به رابط کاربر قدرتمندی که دارد یک محصول تمام عیار به شمار میرود. سیستم عامل پیش فرض آن اندروید 12 با قابلیت ارتقا به اندروید 13 می باشد و در کنار آن از رابط کاربری One UI 5 بهره می برد. رابط کاربری Samsung دارای ویژگی ها و امکانات شخصی سازی فراوانی می باشد و توانسته است نظرات کاربران بسیاری را به خود جلب نماید. اجرای بازی های مانند Call of Duty، PUBG و Genshin Impact که جزو برترین بازی های گرافیکی گوشی به حساب می آیند، به راحتی اجرا می شوند و مسئله ای در پردازش آن ها ندارد. در وب سایت جی اس ام، زمانی که به نقدهای این گوشی نگاهی بیندازید متوجه عملکرد مثبت A73 خواهید شد.

مشخصات دوربین گوشی Galaxy Samsung A73

گوشی A73 از ماژول چهارگانه بهره می برد. در این محصول از لنز عریض 108 مگاپیکسلی، لنز فوق عریض 12 مگاپیکسلی، لنز ماکرو و لنز تشخیص عمق 5 مگاپیکسلی استفاده شده است. برای لنزهای پشتی از ویژگی های همانند فلاش ال ای دی، عکاسی پانوراما و HDR در نظر گرفته اند. دوربین پشتی قابلیت فیلم برداری تا کیفیت 4K در 30fps را دارا است. بعلاوه اگر در پی فیلم برداری روان تری می باشید پیشنهاد می گردد در کیفیت 1080p اقدام به ثبت ویدیو کنید، چرا که می توانید تا فریم ریت 60 ویدیو ضبط کنید. دوربین سلفی نیز از لنز عریض 32 مگاپیکسلی بهره برده است و فیلم برداری نیز مانند دوربین پشتی انجام می گردد و می توانید در کیفیت 4K با 30FPS تصویربرداری کنید. بعلاوه از HDR نیز پشتیبانی می نماید که با وجود آن تصاویر با کیفیت بالاتری ثبت می شوند.

نگاهی به باتری گوشی A73

باتری حجیم و بزرگ گوشی A73 یکی از بزرگ ترین مزیت های این گوشی به شمار میرود. باتری این گوشی نوع لیتیوم پلیمری است و حجم آن برابر با 5000 میلی آمپر است. بعلاوه گفتنی است که یاد آور شویم باتری این محصول از سرعت شارژ 25 وات پشتیبانی می نماید. با توجه به حجم باتری می توانید بیش از یک روز کاری از گوشی خود استفاده کنید. در زمان اجرای بازی های گرافیکی، تماشای فیلم و… باتری داغ نمی نماید که در حد خود برای بسیاری دارای اهمیت می باشد..

سخن پایانی

گوشی A73 یکی از گوشی های میان رده سامسونگ به شمار میرود که عملکرد خوبی را از خود به نمایش گذاشته است و تا به امروز توانسته فروش فوق العاده ای به جا بگذارد. باتری حجیم، سخت افزار میان رده ولی قدرتمند اجزای مختلف این محصول سامسونگ را تشکیل می دهند. شما می توانید برترین قیمت گوشی A73 را در سایت همه چی آنلاین دریافت کنید و خرید خود را انجام دهید.

منبع: فوت و فن

به "آنالیز مشخصات گوشی a73" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مشخصات گوشی a73"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید