کارلوس کی روش تیم جام جهانی را انتخاب کرد؟

به گزارش وبلاگ نفس، برخلاف جام های جهانی گذشته، تیم های ملی می توانند 26 بازیکن را به جام جهانی ببرد. این تصمیم به دلیل فشردگی بازی ها و جلوگیری از مصدومیت بازیکنان اتخاذ شده است. کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران نیز برای نخستین بار لیست بازیکنان مدنظر خود را اظهار داشت و 27 بازیکن برای حضور در اردوی اتریش به صف شدند.

کارلوس کی روش تیم جام جهانی را انتخاب کرد؟

انتخاب این تعداد بازیکن در آخرین پنجره بازی های ملی به این معنی است که کی روش به جز چهار دروازه بانی که یکی از آن ها را قبل از جام جهانی خط خواهد زد، 26 بازیکن دیگر خود را برگزیده و در دو بازی با اروگوئه و سنگال روی درک بهتر بازیکنان و کادر فنی از همدیگر کار خواهد نمود.

با توجه به اینکه تیم ملی بعد از پنجره بازی های ملی در شهریور و مهر، زمان دیگری برای برگزاری بازی تدارکاتی ندارد و در پنج، شش روز منتهی به جام جهانی باید روی تفکرات خود کار کند، به نظر می رسد این 27 بازیکن لیست نهایی سرمربی برای حضور در قطر خواهد بود.

البته این احتمال که در یک ماه و نیم به جای مانده بازیکنی در ایران یا در خارج از کشور درخشش چشم گیری داشته باشد یا بازیکنی از لیست کنونی مصدوم گردد و نفرات جدیدی به تیم ملی راه یابد وجود دارد.

با این حال نکته مهمی که به چشم می آید، انتخاب ترکیب اصلی تیم ملی ایران از دل این لیست 27 نفره است که کارلوس کی روش پیش از این هم چندین سال با آن ها بازی نموده و به نوعی می توان گفت با آن ها حضور در جام جهانی 2018 قطر را تجربه نموده است.

سرمربی تیم ملی به دلیل مدت زمان کوتاهی که در اختیار داشته، بازیکنانی را برگزیده که پیش از این سابقه همکاری با او را داشته اند (به جز ابوالفضل جلالی) و به خوبی می دانند که سرمربی پرتغالی تیم ملی ایران چه چیزی را از آن ها مطالبه خواهد نمود.

این مساله را می توان در دعوت از وحید امیری، بازیکن مصدوم تیم ملی ایران متوجه شد که با وجود شش ماه دوری از فوتبال، کی روش همچنان روی توانمندی های این بازیکن حساب نموده و او را با خود به اتریش برده تا امیری، هافبک دونده و خستگی ناپذیر تیم ملی را به شرایط مسابقه برساند.

کی روش برای غلبه بر زمان کوتاهی که در اختیار او قرار داده شده است، چشمان خود را روی بازیکنان مستعد و آینده داری که می توانستند در نخستین سال های فوتبال خود تجربه حضور در جام جهانی را به دست بیاورند بسته است و زمان کنونی را برای کار کردن روی این بازیکنان مناسب ندیده است.

اگر طی جام جهانی 2018 روسیه شاهد برنامه ریزی بلند مدت کارلوس کی روش بودیم، این بار او برنامه کوتاه مدت خود را به نمایش گذاشته تا همانطور که خودش هم گفته، می خواهد به آرزوی فوتبال ایران جامه عمل بپوشاند.

منبع: فرارو

به "کارلوس کی روش تیم جام جهانی را انتخاب کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارلوس کی روش تیم جام جهانی را انتخاب کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید