ورود مجلس به بازی محبت آمیز کانادا با تیم ملی ایران!

به گزارش وبلاگ نفس، بحث برگزاری بازی محبت آمیز تیم ملی فوتبال ایران مقابل کانادا واکنش های زیادی را در پی داشته و حتی پای نمایندگان مجلس کانادا را به این ماجرا باز نموده است.

ورود مجلس به بازی محبت آمیز کانادا با تیم ملی ایران!

به گزارش مهر، فدراسیون فوتبال ایران بعد از چند هفته مذاکره و رایزنی پایان پیروز شد نخستین بازی محبت آمیز برای تیم ملی ایران را در راه آماده سازی جام جهانی 2022 قطر مقابل کانادا فراهم کند. این مسابقه قرار است بامداد روز 16 خرداد (به وقت تهران) در شهر ونکوور برگزار بشود.

ورود مجلس کانادا به بازی محبت آمیز با ایران

از زمان اعلام هماهنگی این مسابقه و تقابل ایران و کانادا، واکنش های زیادی در هر دو کشور شکل گرفت. فدراسیون ایران این مسابقه را با هدف شبیه سازی ملاقات با آمریکا در جام جهانی برای تیم ملی تدارک دید، اما در پی آن، مباحث سیاسی برگزاری مسابقه را تحت تاثیر خود قرار داد.

این موضوع حتی تا جایی پیش رفته است که برخی از حدس ها حاکی از احتمال لغو این ملاقات است بخصوص حالا که مجلس کانادا هم به ملاقات تدارکاتی دو تیم ورود نموده است.

متیو جیمز آرتور جنروکس یکی از نمایندگان مجلس کانادا اخیراً با ارائه یک سخنرانی در این مجلس، اظهار امیدواری کرد که دولت کانادا برگزاری بازی محبت آمیز با ایران را متوقف کند.

پاسخ فدراسیون کانادا به نخست وزیر این کشور

پیش از این هم جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به صورت ضمنی از دعوت ایران به این کشور برگزاری این ملاقات تدارکاتی انتقاد نموده بود: این انتخاب فدراسیون کانادا بوده است. به نظرم این ایده خیلی خوبی برای دعوت از تیم ملی ایران به کانادا نبود، اما این چیزی است که برگزار کنندگان باید درباره اش شرح بدهند.

این اظهارات واکنش ساندرا گیج مدیر دفتر بازاریابی فدراسیون فوتبال کانادا را در پی داشت. ساندرا گفت: ما در فدراسیون فوتبال کانادا به قدرت ورزش و توانایی آن در گرد هم آوردن افراد با پیشینه ها و عقاید سیاسی مختلف برای یک هدف مشترک اعتقاد داریم. ایران یکی از 32 فدراسیون شرکت کننده در جام جهانی 2022 قطر است و فوتبال کانادا همچنان از تمامی پروتکل های بین المللی در برگزاری این مسابقه پیروی می نماید. ما روی آماده سازی تیم ملی مردان خود برای رقابت در صحنه جهانی متمرکز هستیم.

حمید استیلی: لغو بازی با کانادا جریمه سنگینی دارد

حمید استیلی مدیر تیم ملی فوتبال ایران امروز در مصاحبه ای تاکید نمود که سفر این تیم به کانادا سیاسی نیست. وی گفت: تیم ملی پیغام آور صلح و دوستی است و به وسیله فوتبال و ورزش می تواند ملت ها را به هم نزدیک کند. ورزش واقعاً از سیاست جدا است.

وی اضافه نمود: شاید در بخشی از ورزش دخالت سیاسیون باشد، اما روح ورزش جدا از این مسئله است.

استیلی بعلاوه تاکید نمود که اگر بازی ایران - کانادا لغو بشود، جریمه سنگینی در پی خواهد داشت.

منبع: فرارو

به "ورود مجلس به بازی محبت آمیز کانادا با تیم ملی ایران!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود مجلس به بازی محبت آمیز کانادا با تیم ملی ایران!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید