حدس ها در خصوص کناره گیری مرکل پس از انتخابات مجلس اروپا

به گزارش وبلاگ نفس، تهران - خبرنگاران - وضعیت نه چندان خوب حزب دموکرات مسیحی آلمان در انتخابات پیش روی مجلس اروپا، برآورد ها درمورد احتمال کناره گیری آنگلا مرکل از ریاست این حزب را بیش از پیش افزایش داده است.

حدس ها در خصوص کناره گیری مرکل پس از انتخابات مجلس اروپا

به گزارش وبلاگ نفس، نشریه بیلد آلمان روز چهارشنبه در گزارشی از احتمال کناره گیری صدراعظم آلمان پیش از خاتمه دوره صدارتش در سال 2021 اطلاع داد.

بر این اساس بعضی تحولات جدید حزب حاکم آلمان از جمله معرفی آنه گرت کرامپ-کارن باوئر رئیس جدید این حزب به عنوان رئیس کنفرانس حزبی دموکرات مسیحی ها پیش از انتخابات مجلس اروپا به جای مرکل، حدس های موجود را تقویت نموده است.

در حالی که نظرسنجی ها وضعیت خوبی را برای حزب دموکرات مسیحی پیش بینی نمی نمایند، بخت این حزب برای ریاست دولت آینده آلمان نیز در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

حزب دموکرات مسیحی آنگلا مرکل سال گذشته در چند انتخابات ایالتی از جمله در ایالت های هسن و باواریا با عدم اقبال عمومی و از دست دادن کرسی های خود روبرو شد. مرکل پس از آن و در آبان ماه اعلام نمود که در دوره بعدی انتخابات مجلسی در 2020 نامزد نخواهد شد.

بعضی کارشناسان از انحلال مجلس و برگزاری انتخابات زودرس درصورتی که حزب حاکم آلمان نتواند اکثریت کرسی ها را کسب کند، خبر می دهند.

از سوی دیگر مرکل قرار است امروز (چهارشنبه) با حضور در جمع شهروندان ایالت براندنبورگ به سوالات آنها در مورد مسائل مختلف پاسخ دهد.

وی تاکنون از اظهار نظر در مورد صحت و یا سقم شایعات مربوط به استعفای زودهنگامش، خودداری نموده است.

این درحالی است که طبق نظرسنجی ها محبوبیت آنه گرت کرامپ کارن باوئررهبر جدید حزب دموکرات مسیحی آلمان ازآنگلا مرکل صدراعظم این کشور بیشتر شده است.

یکی از مهمترین اختلاف ها در حزب دموکرات مسیحی آلمان، اختلاف برسر سیاست مهاجرتی است. هرچند حزب دموکرات مسیحی باانتخاب کارن باوئر، تداوم سیاست های مرکل در این حوزه را برگزید؛ اما رهبر جدید گفته که این انتخابات، بعضی تغییرات را از سیاست های این حزب مستثنی نمی کند.

انتخابات مجلس اروپا اوایل خردادماه امسال برگزار می گردد و رای دهندگان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به پای صندوق های رای می روند تا 705 نماینده مجلس اروپا را انتخاب نمایند.

تعداد نمایندگان هر کشور اروپایی در این مجلس با جمعیت آن کشور تناسب دارد. برای مثال آلمان با بیش از 82 میلیون نفر، 96 نماینده و مالت با جمعیت 475 هزار نفر، 6 نماینده در این مجلس دارند.

این نمایندگان به مدت 5 سال در دو مقر مجلس اروپا درشهر های استراسبورگ فرانسه وبروکسل بلژیک، حضور خواهند داشت.

نمایندگان مجلس اروپا به همراه شورای اتحادیه اروپا متشکل از سران کشورهای عضو، قوانین و بودجه اتحادیه اروپا را تصویب می نمایند.

اروپام**6143**1590

منبع: ایرنا

به "حدس ها در خصوص کناره گیری مرکل پس از انتخابات مجلس اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حدس ها در خصوص کناره گیری مرکل پس از انتخابات مجلس اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید