آمار اقامتگاه های بوم گردی کشور اعلام شد!

به گزارش وبلاگ نفس، جدیدترین آمار اقامتگاه های بوم گردی کشور

سفر یکی از لذت بخش ترین تجربه ها و تفریحاتی است که می توانیم داشته باشیم و خانواده ها در ایام تعطیلات برنامه ریزی های مختلفی را برای سفر انجام می دهند. اقامتگاه های بوم گردی که چند سالی است محبوبیت و شهرت زیادی پیدا نموده اند امکان اقامت در محیط بومی و سنتی یک منطقه و شهر را به مسافران می دهند. خوشبختانه در سال های اخیر تعداد اقامتگاه های بومگردی در ایران رو به افزایش بوده است. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در صحبت هایی که روز پنج شنبه در جمع خبرنگاران داشت جدیدترین آمار اقامتگاه های بوم گردی کشور را اعلام کردند. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا در خصوص جزئیات این خبر و آمار این واحدها بیشتر صحبت کنیم.

آمار اقامتگاه های بوم گردی کشور اعلام شد!

تعداد اقامتگاه های بوم گردی

آقای علی اصغر مونسان برای شرکت و حضور در کارگروه تخصصی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی به این استان سفر نموده بود و پنج شنبه شب گذشته در سخنانی که در حاشیه این مراسم ایراد کردند آمار اقامتگاه های بوم گردی کشور را اعلام کردند. به گفته ایشان: از ابتدای شروع به کار دولت دوازدهم توسعه و گسترش اقامتگاه های بوم گردی و اکوتوریسم در دستور کار نهاده شد و در حال حاضر بیش از 1500 واحد بوم گردی و اکوتوریسم روستایی در کشور وجود دارند و فعالیت می نمایند.

افزایش اقامتگاه های بوم گردی در دولت دوازدهم

به گفته معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ابتدای کار دولت دوازدهم 400 واحد بوم گردی در کشور وجود داشت و تصمیم بر این بود که این تعداد را به 2000 واحد برسانیم. خوشبختانه جدیدترین آمار اقامتگاه های بوم گردی کشور هم اکنون از 1500 واحد فراتر رفته و در حال حاضر افزایش است. توسعه اقامتگاه های بومگردی با افزایش اشتغال زایی باعث رونق و یاری به اقتصاد روستاهای کشور شده است. این حرکت مثبت تداوم خواهد داشت و امیدوار هستیم که بتوانیم آمار اقامتگاه های بوم گردی کشور را تا خاتمه دولت دوازدهم به 2000 واحد برسانیم.

ایشان به حمایت های مجلس و دولت در تصویب قوانین در این حوزه اشاره کردند و گفتند: به منظور یاری به توسعه و گسترش اقامتگاه های بوم گردی 3800 میلیارد تومان وام اشتغال در بخش گردشگری روستایی در نظر گرفته شده است که از این میان، پنجاه درصد آن به بخش صنایع دستی و مابقی به بخش گردشگری تعلق پیدا می نماید.

رشد اقامت مسافران نوروزی

آقای علی اصغر مونسان چندی قبل در مصاحبه ای که با خبرنگار ایرنا داشتند به افزایش اقامت مسافران نیز اشاره کردند و گفتند: از تاریخ 28 اسفند ماه سال گذشته تاکنون بیش از 74 میلیون نفر شب اقامت در سرتاسر کشور ثبت شده است. این رقم در مقایسه با مورد مشابه در سال گذشته با شش درصد افزایش و رشد همراه بوده است.

به گفته آقای مونسان در سه روز نخست سال جدید اقامت مسافران نوروزی با 23 درصد رشد همراه بوده است و بر اساس پیش بینی ها رشد 25 درصدی را تا خاتمه تعطیلات نوروزی انتظار داشتیم. با این حال، با توجه به بارش های شدید و هشدارهای مکرر ستاد مدیریت بحران در استان ها، این روند کنترل شد و کاهش پیدا کرد.

آقای مونسان به این موضوع اشاره کردند که اگر بارندگی ها و مسائل ناشی از آن پیش نمی آمد سال جاری می توانستیم آمار جدید و قابل توجهی در زمینه سفرها به ثبت برسانیم. به هر جهت امیدوار هستیم در سال 98 شاهد روند رو به رشد سفرها در سرتاسر کشور باشیم.

منبع: الی گشت

به "آمار اقامتگاه های بوم گردی کشور اعلام شد!" امتیاز دهید

1 کاربر به "آمار اقامتگاه های بوم گردی کشور اعلام شد!" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار اقامتگاه های بوم گردی کشور اعلام شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید