اخذ مالیات خرید و فروش خودرو به زودی اجرایی می گردد

به گزارش وبلاگ نفس، یکی از موضوعاتی که در کنار برنامه ریزی های مختلف برای تنظیم بازار خودرو زمزمه می گردد، بحث اخذ مالیات از خریداران بیش از یک یا چند خودرو است.

اخذ مالیات خرید و فروش خودرو به زودی اجرایی می گردد

در هفته های گذشته، بازار خودرو بیش از پیش خبرساز شده است. از یک سو خودروسازان ثبت نام های خودرو را افزایش داده اند، اما از سوی دیگر، قیمت ها در بازار تحت تأثیر عواملی همانند توقف فراوری بعضی خودروها و نیز کمبود کلی عرضه خودرو نسبت به تقاضا فرایند صعودی داشته است.

بعلاوه بعد از نوسانات ارزی چند وقت گذشته بازار، نقدینگی کشور به سمت بازار خودرو سرازیر شد و افراد برای افزایش سرمایه و رسیدن به سود، تقاضای کاذب را در بازار خودرو ایجاد کردند. همین موضوع باعث شد تا قیمت خودرو به طور افسارگسیخته افزایش یابد.

داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی کشور اعلام نموده است: افرادی که با اهداف سوداگرانه اقدام به خرید و فروش ساختمان، طلا، ارز، یا خودرو می نمایند، باتوجه به افزایش ارزش از زمان خرید تا زمان فروش دارایی، مابه التفاوت این بازه قیمتی مشمول مالیات می گردد.

وی ادامه داد: مالیات بر مجموع عایدی هر فرد ظرفیت تازه دیگری است که در دست اقدام نظام مالیاتی کشور قرار گرفته است. بر اساس آن، مجموع عایدی فرد و خود فرد مودی، ملاک پرداخت مالیات قرار می گیرد.

بر این اساس احتمالاً به زودی خریداران خودرو از کارخانه که اقدام به فروش آن در بازار آزاد نموده باشند، مشمول پرداخت مالیات شوند.

آگهی های خرید و فروش خودرو

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ نفس مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "اخذ مالیات خرید و فروش خودرو به زودی اجرایی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخذ مالیات خرید و فروش خودرو به زودی اجرایی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید