تفاوت فیدلیتی تیپ یک و دو؛ راز اختلاف 15 میلیونی

به گزارش وبلاگ نفس، خبرنگاران- فروش فوری محصولات بهمن موتور، بهمن امسال با عرضه هفت محصول انجام شد. بین این مدل ها فیدلیتی تیپ یک و دو برای ششمین بار از ابتدای سال در قالب طرح فروش فوری یعنی سه ماهه قرار گرفتند و متقاضیان آن ها می توانستند با قیمت کارخانه برای خرید دست به کار شوند. مدل هایی که از لحاظ فنی هیچ فرقی بینشان وجود ندارد و اساسا تفاوت آن ها به ظرفیتشان برمی شود. فیدلیتی تیپ یک با ظرفیت پنج نفر در کارخانه 844 میلیون تومان و فیدلیتی تیپ دو با ظرفیت هفت نفر 859 میلیون تومان فروخته می شود. اما در بازار آزاد ارقام پیشنهادی فروشنده ها به دو برابر نرخ کارخانه رسیده است.

تفاوت فیدلیتی تیپ یک و دو؛ راز اختلاف 15 میلیونی

مقایسه قیمت فیدلیتی تیپ یک و دو

به گزارش وبلاگ نفس، قیمت فیدلیتی تیپ دو در کارخانه 15 میلیون بیشتر از تیپ یک است و در معاملات بازار آزاد شاهد اختلاف تقریبا 100 میلیونی بین آن ها هستیم. طرح فروش فوری محصولات بهمن موتور درحالی نیمه بهمن امسال انجام شد که این کارخانه از متقاضیان فیدلیتی تیپ یک 844 میلیون تومان و خریداران فیدلیتی تیپ دو 859 میلیون تومان دریافت کرد. ارقامی که طبق بررسی ها حداقل از ابتدای سال تغییری نداشتند و بهمن موتور به قیمت کارخانه فیدلیتی تیپ یک و دو دست نزده است. در بازار آزاد اما قیمت فیدلیتی تیپ یک با رشد 806 میلیون تومانی نسبت به کارخانه، به یک میلیارد و 650 میلیون تومان رسیده و فروشنده های فیدلیتی تیپ دو رقمی نزدیک یک میلیارد و 750 میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد می دهند. یعنی تقریبا دو برابر قیمت کارخانه. البته ارقام یک میلیارد و 650 میلیون تومان فیدلیتی تیپ یک و قیمت یک میلیارد و 750 میلیون تومانی فیدلیتی تیپ دو را می توانیم به عنوان میانگین قیمت این دو مدل در بازار لحاظ کنیم. وگرنه ارقام بالای یک میلیارد و 700 میلیون برای فیدلیتی تیپ یک و قیمت های بالای یک میلیارد و 800 میلیون برای فیدلیتی تیپ دو بین آگهی ها کم نیستند.

مقایسه قیمت فیدلیتی تیپ یک و دو

مدل

کارخانه

بازار

تفاوت

فیدلیتی تیپ یک

844 میلیون تومان

یک میلیارد و 650 میلیون تومان

806 میلیون تومان (95 درصد)

فیدلیتی تیپ دو

859 میلیون تومان

یک میلیارد و 750 میلیون تومان

891 میلیون تومان (105 درصد)

مقایسه فنی فیدلیتی تیپ یک و دو

فیدلیتی تیپ یک و دو از نظر فنی هیچ فرقی ندارند. هر دو مدل به پیشرانه چهار سیلندر (4T15C) مجهز شده اند. موتور 1.5 لیتر فیدلیتی می تواند نهایتا 230 نیو تن متر گشتاور خروجی و قدرتی معادل 155 اسب بخار تولید کند. راننده فیدلیتی تیپ یک و دو می توانند در بهترین حالت سرعتی نزدیک 180 کیلومتر بر ساعت تجربه کنند و مصرف سوخت ترکیبی این دو مدل به ازای هر 100 کیلومتر 8.1 لیتر برآورد می شود. از طرفی سرعت فیدلیتی تیپ یک و دو نهایتا ظرف 11.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت ارتقا پیدا می کند و حجم باک 55 لیتری یکی دیگر از مشخصات فنی یکسان فیدلیتی تیپ یک و دو به شمار میرود. به این ترتیب فیدلیتی تیپ یک و دو از حیث فنی تفاوتی ندارند، اما تقسیم بندی فیدلیتی برحسب ظرفیت آن انجام می شود. همین موضوع باعث می شود ایجاد تفاوت های ظاهری بینشان شده است. طوری که فیدلیتی هفت نفره یا همان تیپ دو یک ردیف صندلی اضافی در قسمت صندوق عقب دارد.

مقایسه فنی فیدلیتی تیپ یک و دو

مشخصات فنی

فیدلیتی تیپ یک

فیدلیتی تیپ دو

پیشرانه

چهار سلیندر توربوشارژ

چهار سلیندر توربوشارژ

حجم موتور

1.5 لیتر

1.5 لیتر

حداکثرگشتاور خروجی

230 نیو تن متر

230 نیو تن متر

حداکثر قدرت خروجی

155 اسب بخار

155 اسب بخار

حداکثر سرعت

180 کیلومتربرساعت

180 کیلومتربرساعت

شتاب

11.9 ثانیه

11.9 ثانیه

مصرف سوخت ترکیبی

8.1 لیتر به ازای 100 کیلومتر

8.1 لیتر به ازای 100 کیلومتر

منبع: فرارو

به "تفاوت فیدلیتی تیپ یک و دو؛ راز اختلاف 15 میلیونی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاوت فیدلیتی تیپ یک و دو؛ راز اختلاف 15 میلیونی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید