اپل Face ID زیر نمایشگر را به Touch ID ترجیح می دهد

به گزارش وبلاگ نفس، این روزها آیفون 13 در صدر اخبار دنیای فناوری است و روزی نیست که خبری از ویژگی های این خانواده منتشر نشود. اما ظاهرا این سری همچنان نسبت به گوشی های اندرویدی از یک ویژگی بی بهره خواهند بود که همان اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر است.

اپل Face ID زیر نمایشگر را به Touch ID ترجیح می دهد

طبق ادعای مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ، احتمال اینکه نسل تازه آیفون به اسکنر اثر انگشت درون نمایشگر مجهز شوند تقریبا صفر است.

برای اولین بار، مینگ چی کو در سال 2019 به احتمال انتقال Touch ID به زیر نمایشگر آیفون ها اشاره نمود و گفت که اپل میخواهد در سال 2021 هر دو سیستم تشخیص هویت بیومتریک خود، یعنی Touch ID و Face ID را به درون نمایشگر منتقل کند.

البته پیش بینی های تازه او هم از این حکایت دارند که نظر اپل تغییر نموده است و این شرکت میخواهد آیفون مجهز به Touch ID زیر نمایشگر را در سال 2022 راهی بازار کند.

اپل Touch ID زیر نمایشگر را روی آیفون 13 آزمایش نموده است

گورمن مدعی است کوپرتینویی ها فناوری اسکنر اثر انگشت زیر نمایشگر خود را روی آیفون 13 آزمایش نموده اند، اما قرار نیست این ویژگی در پرچم داران سال جاری آن ها حضور داشته باشد.

بعلاوه، بر اساس اعلام وال استریت ژورنال، اپل قصد داشته خانواده آیفون 13 را به نسل تازه فناوری های Touch ID و Face ID مجهز کند که هر دو در زیر نمایشگر دستگاه قرار می گیرند.

مارک گورمن معتقد است غول آمریکایی بیشتر روی Face ID سرمایه گذاری نموده است و احتمالا این فناوری به زودی به زیر صفحه نمایش دستگاه منتقل خواهد شد، تقریبا مشابه همان کاری که سامسونگ و چند فراوری کننده اندرویدی دیگر با دوربین سلفی دستگاه های خود انجام داده اند.

اپل در حال حاضر مشغول توسعه ماژول های کوچکتری برای ناچ (بریدگی بالای نمایشگر) دستگاه های خود است. این شرکت با کاهش نزدیک به 50 درصدی میزان چیپی که وظیفه انجام پردازش های Face ID را برعهده دارد و بعلاوه نزدیک تر کردن اسپیکر به حاشیه بالایی نمایشگر، توانسته ناچ کوچکتری برای خانواده آیفون 13 طراحی کند.

طبق پیش بینی گروهی از تحلیل گران Barclays، سیستم تشخیص چهره زیر نمایشگر اپل تا سال 2022 در دسترس نخواهد بود و احتمالا اپل پیش از اینکه آیفون های تمام صفحه را معرفی کند، به سراغ استفاده از حفره دوربین درون نمایشگر هم خواهد رفت.

اما گورمن می گوید کوپرتینویی ها در مقابل استفاده از Face ID زیر نمایشگر دو استراتژی دارند. نخست اینکه تنها نسخه های پرو به این فناوری مجهز شوند و نسخه های استاندارد با همان ظاهر قبلی (ناچ) راهی بازار شوند.

راه کار دوم اپل هم این است که مدل های پرو را به Face ID مجهز کند و در مدل های استاندارد به جای Face ID از Touch ID تعبیه شده در زیر نمایشگر بهره بگیرد.

با توجه به شنیده ها، آیفون های سال جاری به چیپ قدرتمند و تازه A15 Bionic، دوربین های بزرگتر، قابلیت های تازه در بخش ضبط ویدیو، باتری های بزرگتر، نمایشگرهای 120 هرتزی و حداکثر حافظه داخلی یک ترابایت (برای نسخه های پرو) مجهز خواهند شد.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ

به "اپل Face ID زیر نمایشگر را به Touch ID ترجیح می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل Face ID زیر نمایشگر را به Touch ID ترجیح می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید