برترین طراح کارت ویزیت ایران کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به گزارش وبلاگ نفس، در همان چند ثانیه اول مشتریان درباره شرکت شما قضاوت خواهند کرد. بنظر غیر واقعی می رسد ولی این همان اتفاقی است که برای یک کتاب و براساس طراحی جلد آن می افتد. رعایت اصول در طراحی کارت ویزیت می تواند تاثیر مثبتی بر مشتریان شما در نگاه اول داشته باشد.

برترین طراح کارت ویزیت ایران کیست و چه ویژگی هایی دارد؟

هر کس باید این نکته را در به خاطر بسپارد که طراح کارت ویزیت خوب یعنی به تصویر کشیدن حس کار و نوع تجارت مشتری. یک کارت ویزیت خوب باید به گونه ای طراحی شده باشد که بتواند بلافاصله توجه بیننده را به خود جلب کند و او را ترغیب به خرید محصول نماید.

بیشتر بخوانید : برترین چاپخانه چاپ کارت ویزیت در ایران کجاست ؟

برترین طراح کارت ویزیت باید چگونه از پتانسیل کارت ویزیت به برترین شکل استفاده کند؟

یک کارت ویزیت خوب نباید به اسم آیتمی برای معرفی در نظر گرفته گردد که برای برقراری ارتباط با مشتریان مورد استفاده قرار می گیرد. چاپ کارت ویزیت یکی از روش های تبلیغ و به نوعی ایستگاه اطلاعاتی در خصوص ش ما و کاری که انجام میدهید است.

اگر کارت ویزیت نتوانست به مقاصد و اهداف شما در زمینه بالا بردن مقدار فروش محصول و معرفی و شناساندن شما جامه عمل بپوشاند، این ثابت می نماید که کارت ویزیت شما در سطح مناسبی برای تاثیرگذاری نبوده است.

بیشتر افراد فکر می نمایند کارت ویزیت روش موثر تبلیغات فروش است؛ این نوع تفکر در میان افرادی رایج است که به تازگی وارد عرصه تجارت شده اند. ایده کلی در خصوص فلسفه کارت ویزیت این است که یک کار ویزیت به قدری از یک طراحی خوب برخوردار باشد که با قرار گرفتن روی میز نظر هر بیننده را به خود جلب کرده و حرفه ای بودن طرح آن هم باعث گردد تا این حس در بیننده ایجاد گردد که با یک مجموعه کاملا حرفه ای طرف است، بنابراین سعی می نماید خرید خود را از این شرکت خاص انجام دهد.

بیشتر بخوانید : 6 روش فوق العاده جذب مخاطبان بوسیله چاپ کارت ویزیت

برترین طراح کارت ویزیت کدام ویژگی های کارت ویزیت را بدرستی درک کرده است ؟

کارتهای ویزیت از ابزارهای موثر و مفید هستند که تاثیر آنها اثبات شده است. داشتن یک کارت ویزیت خوب با طراحی منحصر به فرد و چشم گیر این امکان را برای مشتریان و مصرف نمایندگان فراهم می نماید تا خرید خود را به آسانی و با طیب خاطر انجام دهید. در اینجا چند نکته اساسی و مفید را به شما خواهیم گفت که به شما یاری می نماید که یک کارت ویزیت خوب طراحی کنید:

  • از تصویری بهره ببرید که نمایانگر کار، محصول و شرکت شماست.
  • مطمئن شوید کارت ویزیت شما دارای مجذوب کنندهیت های لازم برای جذب و جلب توجه و ترغیب مشتری است.
  • از رنگهای متنوع بهره ببرید.
  • از عکس هایی بهره ببرید که احساسات افراد را تحریک کند، البته با توجه به این که برخی از تصاویر ممکن است برای محیط تجاری مناسب نباشد
  • از کارت هایی که مواد پلاستیکی در آنها به کار رفته استفاده نکنید. از کارت های رنگی و کارت هایی بهره ببرید که دارای طرح های غیر معمول و غیر عادی است، به این طریق طرح کارت در فکر بیننده به جای مانده و دیرتر فراموش می گردد.
  • کارت خود را در سایزهای مختلف تجسم کنید. شما میتوانید کارت خود را به گونه ای طراحی کنید که فقط محصولی که قصد فروش آن را دارید به نمایش بگذارد.
  • کارت را به صورت عمودی طراحی کنید تا مطمئن شوید بیشتر مورد توجه قرار می گیرد.
  • کارت ویزیت دولت و سه لت می تواند نقش یک کاتالوگ را ایفا نماید.
  • کارتهای ویزیتی با طرح های مختلف طراحی کنید. با این روش افراد در کلکسیون کارت های ویزیت شان تعداد بیشتری کارت از شما خواهند داشت.
  • شما باید مطمئن باشید کارت شما از روش ها و راه های لازم برای ارتباط برقرار کردن با افراد برخوردار است، مثلا نام شرکت، آدرس، شماره تماس، فاکس، آدرس وب سایت و بعلاوه آدرس ایمیل. از قلم نیاندازید بودن نام خود شما به مقدار نام شرکت در کارت ویزیت اهمیت دارد.
  • داشتن دو کارت متفاوت می تواند مقدار فروش محصول شما را تا حد باور نکردنی بالا می برد.
  • مطمئن شوید کارت ویزیتی که طراحی می کنید به خوبی برند با نام تجاری ش ما را تصریح و توصیف می نماید.
  • سعی کنید مشخصات کلی خلاصه و در یک خط قابل خواندن و فهمیدن باشد. از نوشتن متن های طولانی اجتناب کنید. از قلم نیاندازید کارت ویزیت با بروشور با تراکت تبلیغاتی فرق دارد، پس هرچه مختصرتر و کوتاهتر باشد برای مخاطب قابل لمس تر است
  • از کارت ویزیت هایی استفاده نکنید که حاوی اطلاعات ارتباطی قدیمی، آدرس پستی و… است چون باعث می گردد یک فرد غیر حرفه ای و آماتور به نظر برسید.
  • سعی کنید به جای نوشته های طولانی از نوشته ها و عبارات کوتاه و مختصر بهره ببرید. نوشته های بلند و طولانی باعث کاهش علاقه فرد به خواندن مطالب می گردد.
  • پشت کارت شما باید حاوی نکات مهم وضروری در خصوص نوع فعالیت و سرویس دهی شما باشد. این باعث می گردد مردم شما را بهتر و زودتر به یاد آورند.
  • اگر می دانید در یک سال بیشتر از 1000 کارت استفاده نمی کنید مطمئن باشید در کار و تجارت خود شکست خواهید خورد. بنابراین روش خود را تغییر داده و کاری کنید که کارت ویزیت بیشترین نفع را به شما برساند.
  • برترین روش برای اینکه ببینید آیا کارت ویزیت شما یک کارت ویزیت به یادماندنی هست یا نه این است که کارت ویزیت خود را بین تعداد زیادی کارت دیگر قرار دهید و آنها را از یک تابلو آویزان کنید، سپس به آنها نگاه کنید. اگر کارت شما در نگاه اول نظرتان را به خود جلب کرد مطمئن باشید کارت ویزیت خوبی است. اما اگر این اتفاق نیفتاد بدانید در یک قسمت از کار اشتباه کرده اید.
  • وقتی کارت ویزیت تان را به مشتریان خود میدهید از آنها هم بخواهید کارت شان را در اختیار شما قرار دهند. با این روش می توانید با آنها در ارتباط باشید بنابراین مطمئن باشید، کار و شغل خود را در سطح وسیعی توسعه داده اید.

بیشتر بخوانید : هدایت تخصصی 0 تا 100 طراحی کارت ویزیت

اشتباهاتی که برترین طراح کارت ویزیت از آن اجتناب می نماید

فونت بیش از حد کوچک

آیا همه چیز بر روی کارت ویزیت شما خوانا است؟ یا باید از ذره بین بهره ببرید؟ اگر متن شما بیش از مقدار کوچک باشد، کارت ویزیت شما دارای عیب و نقص است. همه افراد دید 100٪ ندارند و اگر هم داشته باشند، زحمت خواندن کارت را به خود نمی دهند. بله، شما باید مطالب زیادی را بر روی کارت جا دهید، ولی اگر هیچ کس آن را نخواند چه فایده ای خواهد داشت؟ مطمئن شوید که فونت هایی که استفاده کرده اید، کوچکتر از 8 نیستند.

رنگ آمیزی ضعیف

رنگها همواره مهم هستند. رنگها باعث می شوند یک طرح مجذوب کننده و گیرا گردد. رنگها بر خوانایی متن هم تأثیر می گذارند. کنتراست را رعایت کنید. از نوشتن متن با رنگ خاکستری بر روی پس زمینه سفید اجتناب کنید، زیرا خوانایی متن و مجذوب کنندهیت کارت را کاهش می دهد. می توانید رنگ ها را دستکاری کنید ولی در انجام این کار زیاده روی نکنید. استفاده از رنگ های اضافی، فضای کارت را شلوغ کرده و باعث گیج شدن بیننده می گردد

تناقض و ناسازگاری در نمایش برند

شما یک وب سایت، یک لوگو و چیزهای دیگری در ا: رابطه با معرفی برند خود دارید. کارت ویزیت شما باید منسجم و سازگار باشد. اگر شکل و موضوع خاصی را پذیرفته اید، از همان برای کارت ویزیت خود هم بهره ببرید. گنجاندن برند در یک کارت ویزیت. بسیار با ارزش است. با این کار، برند شما قوی تر شده و درک حرفه و شغلتان برای مشتریان راحت تر است.

باید به یاد داشته باشید که کارت ویزیت شما در واقعی یہ بخشی از حرفه تجاری شماست و مهم تر این که شما ها را به افراد مختلف معرفی می نماید.

کوتاهی در قرار دادن آدرس ایمیل و وب سایت

برخی از مردم هنوز این بخش را نادیده گرفته و مانند روش قدیم، فقط شماره تلفن را بر روی کارت ذکر می نمایند. زمانی که آدرس ایمیل داشته باشید، می توانید بهتر کار کنید؛ زیرا بیشتر مردم ترجیح می دهند در عوض تلفن کردن، به شما ایمیل بزنند. هم چنین آنها علاقه مندند در خصوص سایت ۔ شما بیشتر بدانند. بنابراین باید لینک سایت خود را هم در کارت ویزیت ذکر کنید.

استفاده از کاغذهای بی کیفیت

نه تنها طرح، بلکه کاغذی که برای چاپ کارت ویزیت به کار می رود اهمیت بسیاری دارد. سعی کنید کاغذ کارت را لمس کنید. آیا نازک و سبک است؟ اگر این طور باشد، کار اشتباهی کرده اید. اگر فکر می کنید کاغذ کارت مهم نیست، سخت در اشتباهید. زمانی که مشتری کارت ویزیت شما را با دست خود لمس می نماید، صرفا با لمس کاغذ، می تواند در خصوص شما تصمیم گیری کند. پس از کاغذ سبک استفاده نکنید. از کاغذهایی حرفه ای تر و قابل ارائه بهره ببرید.

نامرتب و شلوغ بودن کارت

چه کسی نگاه کردن به صحنه های نامرتب را دوست دارد؟ قطعا هیچ کس. پس در طراحی کارت ویزیت، دقت کنید صفحه بندی شما نامرتب نباشد. هم چنین مطمئن شوید که کارت شما شلوغ نیست. شلوغی به این معناست که اطلاعات زیادی را بر روی کارت قرار داده باشید.

نیازی نیست تمام شماره تلفن های خود را ذکر کنید. از تراکم بیش از حد کاراکترها در یک خط اجتناب کنید. اجازه دهید کارت شما با طرح و متن کمی که دارد، با مشتری حرف بزند.

عدم بیان زمینه شغلی

چیزی که دارید، تنها یک کارت نیست، بلکه یک کارت کسب و کار است. با داشتن کلمه کسب و کار، این عبارت بدین معناست که شما باید کاربرد کارت خود را در تجارت و ارتقاء شغلی خود به حدبیشتر برسانید. به همین خاطر، ذکر یک عبارت خاص بسیار مفید است که به مردم بگوید شما چه کاری انجام می دهید و چرا انتخاب مناسبی هستید. انجام این کار، کارت ویزیت ش ما را مجذوب کننده تر می نماید. از آن پس، کارت شما به اسم یک ابزار تبلیغاتی عمل کرده و به جذب مخاطب یاری می نماید.

کارت های بیش از حد عظیم

برخی از افراد برای گنجاندن اطلاعات بیشتر یا حتی منحصر بفرد بودن، مقدار عظیمتری برای کارت در نظر می گیرند. ولی حمل و نگه داری چنین کارتهایی مشکل است. به یاد داشته باشید که افراد بسیاری هستند که کارت ویزیت ها را در بین اشخاص توزیع می نمایند.

زمانی که کارت شما در کیف یا جعبه نگه دارنده کارت جا نمی گیرد، برای افراد دردسر ساز بوده و آن را دور می اندازد. پس چرا از مقدار استاندارد استفاده نمی کنید؟

قسمت خالی در پشت کارت

همواره می توانید از پشت کارت هم بهره ببرید. بقیه اطلاعات را در پشت کارت ذکر کنید. حتی می توانید شعار مخصوص خود را در قسمت پشت کارت تایپ کرده و کارت را از همان سمت به گیرنده بدهید. این کار، گیرنده را مجبور می نماید که در نگاه اول شعار شما را مشاهده نماید. به علاوه، می توانید سایر اطلاعات مانند وب سایت و بقیه موارد مهم را در پشت کارت قرار دهید.

استفاده از طرح پیش پا افتاده

طراحی کارت ویزیتی که ساده و بی مزه به نظر می رسد، فقط هدر دادن کاغذ و جوهر است. شما فقط همه چیز را با هم ترکیب می کنید و به فکر یک نشانه خاص بر روی کارت نیستید. زمانی که کارت را طراحی کرده اید یا زمانی که بر روی کارت خود کار می کنید، فقط بر روی ظاهر و اطلاعات روی آن تمرکز نکنید. به این فکر کنید که چگونه می توانید آن را منحصر به فرد کنید و کارت ش ما چگونه می تواند پیام شما را انتقال دهد. اجازه دهید کارت شما صرفا به وسیله طرح خود، اطلاعات مربوط به شغل شما را توضیح دهد. دریافت نماینده کارت باید حس خوبی از دریافت آن داشته باشد.

کارتهای توزیع نشده

این آخرین مورد، راجع به طراحی نیست، بلکه به خاطر این مهم است که اگر کارت ویزیت های شما صرفا در یک جعبه نگهداری شده و توزیع نشوند، تمام کوشش شما به هدر می رود. کارتها را پخش کنید. در به رخ کشاندن شغل خود تردید نداشته باشید. یکی از مزیت های داشتن کارتی با طراحی خوب این است که همواره به توزیع آن اشتیاق دارید. ممکن است به مجذوب کنندهیت کارت خود افتخار کنید و حرفه خود را در معرض نمایش همه قرار دهید. ارزیابی کارت شما چگونه بود؟ خوب بود یا مرتکب اشتباهاتی شده بودید؟ اگر چنین است، اکنون زمان طراحی مجدد است. با انجام این کار، همواره به دلیل انجام آن اشتباه رجوع می کنید. سعی کنید برترین کارت ویزیت را طراحی کنید. قطعا نمی خواهید به واسطه طراحی بد، فقط کاغذ و جوهر هدر دهید. زمانی که طراحی شما با شکست روبرو شد، شما و کارتتان به زودی فراموش خواهید شد و مشتریانتان را از دست خواهید داد.

منبع: مجله چاپخونه

به "برترین طراح کارت ویزیت ایران کیست و چه ویژگی هایی دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین طراح کارت ویزیت ایران کیست و چه ویژگی هایی دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید