به جلسه شورا بروم، بعضی بی احترامی می نمایند، به خاطر کار کردن بازخواست می شوم!

به گزارش وبلاگ نفس، خبرنگاران/کرمانشاه نشست خبری امروز (هفتم بهمن) شهردار کرمانشاه با حضور معاونین شهرداری، رئیس شورای شهر و اهالی رسانه برگزار گردید؛ نشستی که حدود چهار ساعت به درازا کشید و تقریبا در مورد تمام مسائل شهر پرسش و پاسخ شد.

به جلسه شورا بروم، بعضی بی احترامی می نمایند، به خاطر کار کردن بازخواست می شوم!

در ابتدای این نشست هر یک از معاونین شهردار به تشریح عملکرد حوزه کاری خود پرداخته و اقدامات اجرا شده در دو سال اخیر را تشریح کردند.

بعد از این صحبت ها نوبت به شهردار رسید که جوابگوی سوالات وبلاگ نفس باشد و مهم ترین سوال که این روزها نقل محافل مختلف است بحث عدم حضور شهردار در جلسات شورا بود که طلوعی در پاسخ به این سوال گفت: پیش از این هم گفته ام اگر روال قانونی برای طرح سوال طی گردد و جلسه شورا هم تشکیل گردد، در جلسات حاضر خواهم شد.

وی اضافه کرد: هرچند می دانم اگر در جلسه شورا حاضر شوم مورد بی احترامی قرار خواهم گرفت، چرا که برخی از اعضای شورا نماینده ام را که به جلسه شورا فرستاده بودم بیرون کردند و بی احترامی به نماینده من یعنی بی احترامی به خود من و اگر من هم بروم همان افراد بی احترامی خواهند کرد.

طلوعی گفت: با وجود این شرایط دو بار رفتم و جلسه به حد نصاب نرسید. در یکی از جلسات از نیمه راه برگشتم و این توهین است که دعوت نمایند و جلسه تشکیل نگردد.

شهردار کرمانشاه اظهار کرد: در تهران که شهردار یکی از مناطق بودم، تونل توحید در محدوده منطقه من در حال ساخت بود و روزشمار برای خاتمه کار نصب شده بود و اینجا در کرمانشاه روزشمار من این است که کی از دست اینها فرار کنم و بروم.

طلوعی گفت: تاسف من است که شهرداران دیگر به خاطر کارهای ننموده بازخواست می شوند و من به خاطر فعالیت ها و پروژه های که انجام می دهم. نمونه آن هم همین پروژه تله کابین است که بعد از 20 سال خواستیم رویای مردم کرمانشاه را محقق کنیم، اما برخی ها می فرایند و از دو تا مشکل جوشکاری عکس می گیرند و مسئله را عظیم می نمایند و به اصطلاح چوب لای چرخ کار می گذارند.

وی اضافه کرد: صحبت من این است در هر کاری مشکل و ایراد هست، اما اگر این افراد واقعا خیرخواه مردم و شهر هستند چرا به خود ما نمی گویند که ایراد را برطرف کنیم و چرا جار و جنجال راه می اندازند. اگر خیرخواه هستید به من بگویید من مشکل را برطرف می کنم، اما بگذارید کار شهر پیش برود.

نمی گذاریم یک ریال از اموال مردم و شهر حیف و میل گردد/ برخی سرمایه گذاران را فراری می دهند

طلوعی ادامه داد: من به شما وبلاگ نفس و مردم شهر می گویم کسانی که برای پروژه های عمرانی و امور شهر مانع تراشی می نمایند یا در آن پروژه دیده نشده اند و یا دنبال انتفاع مالی هستند، اما من تا زمانی که شهردار هستم نمی گذارم یک ریال از اموال شهر و مردم حیف و میل گردد و به جرات می گویم پاکترین دوران شهرداری کرمانشاه مربوط به همین دو سال اخیر است.

وی با بیان اینکه برخی از همین افراد سرمایه گذاران را فراری می دهند، گفت: اگر می خواهیم شهری آباد داشته باشیم باید زمینه را برای حضور سرمایه گذاران در این شهر فراهم کنیم.

طلوعی گفت: نباید بگذاریم آدم های کوته فکر سرمایه گذاران را فراری دهند، کرمانشاه یک استان بن بست است و برای حضور سرمایه گذاران باید جاذبه ایجاد گردد و بنابراین کفه سود باید به نفع سرمایه گذاران باشد.

او گفت: اگر سرمایه گذار در این شهر بیاید به دنبال آن درآمد و اشتغالزایی هم می آید. باید کمی دیدمان را باز کنیم و اجازه دهیم سرمایه گذاران بیایند و در این شهر کار نمایند.

برخی چوب لای چرخمان می گذارند، اما من آدم جنگم و کم نمی آورم

طلوعی در ادامه به حجم وسیع کارها و پروژه های صورت گرفته در شهر اشاره نمود و اضافه کرد: ما کارهای زیادی در این شهر انجام داده و می دهیم، اما بضاعتمان محدود است و باید سرمایه گذاران پای کار بیایند.

او گفت: فقط طی این مدتی که من شهردار بوده ام 200 هزار تن آسفالت در این شهر ریخته ایم، ولی آنچنان که باید به چشم نمی آید، چون حجم مسائل شهر بالاست و مردم هم انتظار دارند و حق دارند و من همواره شرمسار شان می شوم که به جای خواسته های آنچنانی هنوز خواسته های ابتدایی مثل آسفالت دارند.

طلوعی اضافه کرد: مسائلی که از سالهای قبل تلنبار شده زیاد است، بطور مثال محله آقاجان پس از سالها آسفالت شده و کوچه هایی را آسفالت نموده ایم که ماشین به سختی از آنها عبور میکند و این سختی کار در حالی است که برخی چوب لای چرخ کارمان می گذارند، اما من آدم دوران جنگم و کم نمی آورم و تا خاتمه به رسالتم عمل می کنم و نمی گذارم اموال مردم حیف و میل گردد.

طلوعی در مورد سوال دیگری که در مورد کاشت نیوجرسی مقابل برخی واحدهای تجاری مطرح شد، گفت: برخی مالکان واحدهای تجاری در بخش انتهایی مغازه هایشان، از قسمت مسکونی کم نموده و به بخش تجاری اضافه نموده اند که این کار تخلف است و باید جریمه بدهند. این جریمه ها حق مردم این شهر است و پول این مردم است و امورات مردم شهر از محل این درآمدها می چرخد

او گفت: وقتی کسی چنین تخلفی انجام داده و میلیاردها تومان سود از قبل این کار عایدش شده باید جریمه پرداخت کند و حق مردم شهر را بدهد و کاشت نیوجرسی یکی از راه های وصول طلب شهرداری است، من به شما می گویم اگر از کسی طلب داشته باشید طلبتان را نمی گیرید، شهرداری اگر این کار را نکند مطالبات خود را چگونه وصول کند؟!

سوال دیگری هم در مورد عدم جمع آوری دستفروشان شهر بود که طلوعی در پاسخ این سوال به اوضاع بد مالی و شرایط کرونایی اشاره نمود و گفت: اگر شرایط مالی خوب بود همه را جمع می کردیم، اما در این شرایط کرونایی و با این اوضاع مالی فعلی کوشش کردیم که با دستفروشان که از اقشار ضعیف جامعه هستند مدارای بیشتری گردد تا در این روزها درآمدی داشته باشند، این به معنای رها کردن این شرایط نیست و تنها کمی بیشتر مدارا می کنیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "به جلسه شورا بروم، بعضی بی احترامی می نمایند، به خاطر کار کردن بازخواست می شوم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جلسه شورا بروم، بعضی بی احترامی می نمایند، به خاطر کار کردن بازخواست می شوم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید