تعلل ذی نفعان در ایجاد پنجره واحد ثبت مالکیت با گذشت 2 سال

به گزارش وبلاگ نفس، حسین میرشجاعیان در گفت و گو با خبرنگاران در مورد پنجره واحد ثبت مالکیت، گفت: بر اساس مصوبه 96.3.1 هیأت وزیران باید پنجره واحد ثبت مالکیت ایجاد گردد.

تعلل ذی نفعان در ایجاد پنجره واحد ثبت مالکیت با گذشت 2 سال

معاون مالی وزیر امور مالی و دارایی اضافه کرد: در حال حاضر افرادی که برای نقل و انتقال املاک به سامانه ثبت آنی مراجعه می نمایند چند استعلام و مفاصا حساب باید از شهرداری ها، سازمان تأمین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی بگیرند.

وی ادامه داد: اگر پنجره واحد ایجاد گردد فرد تنها به دفترخانه مراجعه می نماید و احتیاج نیست به سازمان های دیگر مراجعه کند.

میرشجاعیان گفت: این اقدام طی سال های گذشته به صورت پایلوت اجرا شده ولی هیچ وقت فراگیر نشد؛ سازمان امور مالیاتی باید به طور کامل درگیر این موضوع گردد و تمامی املاک را (نه فقط املاک مسکونی) را زیر نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه کوشش داریم صدور کاغذی و مراجعه حضوری به حداقل برسد، گفت: در حال حاضر 10 دفترخانه به صورت پایلوت در تهران وصل است؛ اما باید همه ذی نفعان آماده ایجاد این پنجره باشند. به عنوان نمونه اگر قرار باشد شهرداری وصل گردد تمام شهرداری های کشور باید وصل شوند اما سازمان شهرداری و دهیاری ها تا این لحظه این اقدام را انجام نداده است.

معاون مالی وزیر امور مالی و دارایی گفت: در گام اول شهرداری تهران، سازمان امور مالیاتی، سازمان ثبت اسناد و سازمان تأمین اجتماعی باید به این پنجره وصل شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "تعلل ذی نفعان در ایجاد پنجره واحد ثبت مالکیت با گذشت 2 سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعلل ذی نفعان در ایجاد پنجره واحد ثبت مالکیت با گذشت 2 سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید