معین شرایط سرپرست موقت برای مؤسسه اعتباری معین شد

به گزارش وبلاگ نفس، نمایندگان مجلس شرایط سرپرست موقت برای مؤسسه اعتباری را با تأکید بر انتخاب افراد خبره بانکی و صاحب صلاحیت را معین کردند.

معین شرایط سرپرست موقت برای مؤسسه اعتباری معین شد

نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه 11 آبان) مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون مالی در خصوص طرح بانکداری جمهوری اسلامی ایران با اصلاح بند (6) ماده (30) موافقت کردند.

در بند (6) اصلاحی ماده (30) آمده است: ­هیأت سرپرستی موقت متشکل از سه یا پنج عضو است. معاون نظارتی با تائید رئیس کل یک نفر از اعضای هیأت سرپرستی موقت را به عنوان رئیس هیأت و یک نفر دیگر را به عنوان نایب رئیس منصوب می نماید. وظایف و اختیارات رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل موسسه اعتباری به رئیس هیأت سرپرستی منتقل می گردد. هیأت سرپرستی از بین افراد خبره بانکی و صاحب صلاحیت دارای حداقل 5 سال تجربه مدیریت ارشد بانکی انتخاب گردد.

سید شمس الدین حسینی در شرح پیشنهاد اصلاحی خود پیرامون این بند اصلاحی گفت: هیأت سرپرستی باید از بین افراد صاحب تجربه و صلاحیت و حداقل با داشتن سابقه مدیریت ارشد بانک انتخاب گردد چرا که وقتی یک موسسه اعتباری دچار مشکل می گردد و قرار است هیأت سرپرستی موقت انتخاب گردد نمی توان از افراد بدون تجربه استفاده کرد.

وبلاگ نفس سیاسی مجلس

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "معین شرایط سرپرست موقت برای مؤسسه اعتباری معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین شرایط سرپرست موقت برای مؤسسه اعتباری معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید